אא

קול זעקה של בעל חברת תיירות: "הייאוש כאן. שלא באשמתי, מפחד להגיע לפשיטת רגל". הפנים מאחורי המגפה הכלכלית

איתן כתרי, מוותיקי תעשיית הקרוזים בארץ, זועק לעזרה בווידוי עצוב בפייסבוק: "החרדות שמלוות אותי יום ביומו והסיוטים בלילות שלא נותנים לי מרגוע. אני פונה לכל אחד מכם, ללב שלכם, לפתוח את הלב והכיס ולנסות לתרום ככל יכולתכם כדי להציל אותי ואת העסק שלי מקריסה טוטאלית"

איתן כתרי, בעלי חברת אאוטלט קרוז איתן כתרי, בעלי חברת אאוטלט קרוז
אחד הענפים הראשונים להיפגע אנושות ממגפת הקורונה הוא ענף הקרוזים. איתן כתרי, הבעלים של חברת "קרוז אאוטלט", הוא אחד הנפגעים מהמשבר הכלכלי בעתיו נאלץ להקפיא את פעילות החברה למעט מתן שירות ללקוחות שמבטלים ומבקשים החזר כספי.   בווידוי מרגש הוא משתף בעמוד הפייסבוק את מצבו הכלכלי העגום. וכך הוא כותב: "משבר הקורונה זו הזעקה האחרונה לפני הסגירה, המשפחה שלי בסכנה ממשית!! אני בעל עסק בתיירות שמתמחה בקרוזים למעלה מ-20 שנה, שעד בוא הקורונה, העסק עבד , החזיק את עצמו והיו שנים טובות שגם הרווחנו. מאז פרוץ המגפה - ידעתי מיד שתיירות קרוזים לא תחזור לפחות לשנה הקרובה". עוד כותב כתרי, "כאב גרוש, על מנת לפרנס את ארבעת ילדיי למזונות ושאר צרכיהם, נאלצתי להרים את עצמי מחדש ולפתוח חנות למזון וציוד לחיות מחמד בשם 'אנימל אאוטלט' - animal outlet - מרכז לחיות מחמד. הפעלתי את החנות חיות, כולל כל הרישיונות מהעירייה והכרוך בכך, אישורי וטרינר, הוצאות לאדריכל , מידוף ורכישת ציוד ומזון בהשקעות עתק - (מכסף אחרון שהיה לי) והאמנתי בכל ליבי שכולנו, המשק והאזרחים נשרוד את סבבי הסגר". "אולם לצערי הרב, מסגר לסגר, ראיתי את המספרים יורדים ואת חוסר היכולת שלי להתקיים בכבוד ולהרים ראש מעל המים וגם במינימום האפשרי. החובות התחילו לטפוח, וכל בקשה להלוואה מטעם הבנק להגדיל את האשראי, התקבלו בסירוב מוחלט מצידו של הבנק בטענה שהעסק שלי בתיירות (זה שהמדינה החליטה לסגור) הינו עסק ברמת סיכון גבוה".
קול זעקה של בעלי חברת תיירותקול זעקה של בעלי חברת תיירות
"נותרתי עם חובות של 300 אלף שקל". איתן כתרי, בעלי חברת "אאוטלט קרוז" "בלית ברירה, בעידוד הבנק, ניגשתי לקרן בערבות המדינה. לאחר ששילמתי דמי פתיחת תיק גבוהים למדיי (כאילו היתה לי ברירה), ביקשתי סכום נמוך יחסית שייתן לעסק שלי היכולת להמריא ולהתניע מחדש, אולם לפני שבוע נעניתי בסירוב מצד הקרן בטענה שהעסק שלי לא רווחי מספיק ולא אישרו לי את ההלוואה (גם במסלול הקמת עסק חדש וגם במסלול עסק שנפגע כתוצאה מהקורונה). נותרתי עם חובות עתק של כ-300,000 ש"ח!!!". "בסוף מרץ השכירות מסתיימת לה וכמובן שלא יהיה לי כיסוי לצ'קים שעוד נותרו לשלם שכר דירה, ובטח שכר דירה לעסק וכל ההוצאות הנלוות לכך. אני הולך להיזרק לרחובות אם לא יימצא פתרון!!". "היום שהייאוש כבר כאן, שלא באשמתי, אני מפחד להגיע למצב שאני פושט רגל חלילה, החרדות שמלוות אותי יום ביומו והסיוטים בלילות, שלא נותנים לי מרגוע!! לכן, אני פונה לכל אחד מכם, ללב שלכם, לפתוח את הלב והכיס ולנסות לתרום ככל יכולתכם כדי להציל אותי ואת העסק שלי מקריסה טוטלית. אשמח באם תשתפו, מקווה רק לבשורת מעודדות - אמן". כתרי נחשב לאחד הוותיקים והמוערכים בתעשיית התיירות בכלל ובתעשיית הקרוזים בפרט. לחברה שהקים (ברמת השרון) לפני כשני עשורים, היו במשך השנים אלפי לקוחות והיא נחשבת לאחד הדילרים מהגדולים בארץ של קרוזים. בדבריו אלה, כתרי למעשה משמיע קול זעקה של ענף שלם שנזנח בשנה האחרונה לגורלו. לתרומות: בנק מזרחי סניף 465 , חן 525817 ע"ש כתרי איתן גו אמריקה ביט / פייבוקס - 0544337990

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאיתן כתרי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: