אא

״עובדים ביחד, בני כל הדתות, כמו משפחה אחת גדולה״: אנשי ענף התיירות קוראים להפסקת האלימות, לפיוס ולאחווה

מערכת 'פספורטניוז' שותפה ליוזמה הברוכה, נותנת לה חסות, מעודדת את כל קולות הפיוס וההרגעה, ומבטיחה להוסיף לפרסם את כל הקריאות לאחווה ולשיתוף פעולה שיגיעו למערכת

אחווה, פיוס  כבוד הדדי בענף התיירות, מאי, 21. צילום: 123RF אחווה, פיוס כבוד הדדי בענף התיירות, מאי, 21. צילום: 123RF
אנשי ענף התיירות בישראל, יהודים וערבים, קוראים להרגיע את הרוחות הלוהטות, להפסיק האלימות בין הקיצוניים משני הצדדים, ולפעול במשותף למען פיוס ואחווה ולשיתוף פעולה פורה בענף התיירות ובכל המדינה. פנינו ביממה האחרונה לבעלי חברות ומשרד נסיעות ותיירות, מנהלים, סוכנים ועובדים, ערבים ויהודים, וקיבצנו את התגובות והקריאות המרגשות, וכולם נרתמו למען התקווה ולימים טובים יותר. אחישי גל, מנכ"ל איסתא: ״אנחנו כולנו – כל עובדי קבוצת איסתא קוראים לפיוס לאומי" "איסתא קיימת 65 שנה. במשך השנים הרבות עבדו עבדו ועובדים יהודים, נוצרים ומוסלמים, באחווה ואהבה ביחד בחברה. אנחנו מסתכלים יחד עם כל עם ישראל על הנעשה ולא מאמינים. יש לנו משרד ברמלה (עידן הלפני קורונה) שעבדו בו בחברות ואהבה, יהודים וערבים, ושירת לקוחות מכל הדתות. אנחנו כולנו – כל עובדי קבוצת איסתא קוראים לפיוס לאומי. אנחנו לא ימנים/שמאלנים או יהודים/ערבים או עם נטייה מינית כזו או אחרת. אנחנו כולנו אזרחי המדינה וכל מה שאנחנו רוצים זה לחיות בשקט, בבריאות ובאחווה עם שכנינו.
אחישי גלאחישי גל
אחישי גל. צילום פספורטניוז בתקווה לימים טובים יותר". יעקב אמסלם, מנכ"ל אמסלם טורס: ״ערכים המבוססים על אהבת הארץ והאדם" "אמסלם מעסיקה מאז ומתמיד יהודים ולא יהודים, על בסיס שותפות רב ממדית, גלובלית, המבוססת בראש ובראשונה על ערך השוויון, הערכה הדדית ואחריות משותפת. לאחרונה ביקש אחד הלקוחות הטורקים שלנו לבטל הזמנה בסניף הטורקי שלנו על רקע פוליטי. העובד המקומי שלנו התעמת עם הלקוח והצליח לשכנע אותו שלא נכון לעשות עוול לאנשים טובים באשר הם, לא לעצמם ולא למעסיקים הישראלים שלהם. כולם עובדים אצלנו במרחבי עבודה משותפים, חותרים לאותן מטרות ומנהלים את צרכי לקוחותינו מכל המגזרים באותה רמת שירות ומקצועיות. קבוצת אמסלם השתתפה והעניקה חסויות לאורך השנים לאירועים שונים של מגזרים שונים, לרבות המגזר הערבי, היהודי והנוצרי. אני מאמין שהמגזר העסקי הוא כוח מניע גדול, שמאפשר את צמצום הפערים ומהווה בסיס לכל ארגון העובד על ערכים המבוססים על אהבת הארץ והאדם".
אמסלם טורסאמסלם טורס
יעקב אמסלם. צילום: דניאל אביגדור נאנא נעום, איימקס טרוול, שפרעם: ״שלום אמיתי ודו קיום״ "אני נאנא נעום, בעלת משרד נסיעות בשפרעם, תומכת בדו קיום וחיים משותפים, בשלום, באהבה ובתמיכה אחד בשני. מניסיוני הרב ובעבודה משותפת מזה שנים רבות, וגם בחיים המשותפים ביום יום, אני רואה את היחסים הטובים והעבודה המשותפת וההצלחה של כולנו בגלל ה"ביחד". ההרגשה הזאת התחזקה יותר ויותר אחרי שנת הקורונה הקשה שכולנו חווינו, שלא הבדילה בין אדם לאדם, בין דת, מין וגזע. התמודדנו טוב מאוד וחיזקנו את היחסים הטובים ואת החיים המשותפים. אנחנו נמשיך לחיות ביחד ולכבד אחד את השני למרות כל חילוקי הדעות. רוצים שלום אמיתי ודו קיום עבורנו ועבור העתיד של ילדינו".  נעום.צילום: חביב מסד אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף: "כבוד הדדי וסבלנות ובלי אלימות" "חברת השטיח המעופף פעלה וצמחה בעיר המעורבת יפו. החיים המשותפים בין יהודים וערבים בישראל הם תנאי הכרחי לשגשוג כלכלי וחברתי. כמו בכל משפחה חילוקי דעות היו תמיד, אך חייבים להמשיך בשיח ובהידברות מתוך כבוד הדדי וסבלנות ובלי אלימות. מחובתנו לעשות הכול כדי להמשיך לעבוד יחד, לעבר עתיד משותף, כפי שעשינו בהצלחה עד כה. בואו נחשוב על הילדים שלנו , על העתיד שלנו, בתקווה לימים טובים יותר".
אייל קשדןאייל קשדן
כבוד הדדי וסבלנות ובלי אלימות  קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף. צילום: יח"צ ג'ראר ח'יירי, ג'ראר טורס – עכו: ״למנוע את המשך ההסתה״ "בתור מי שגדל בעיר עכו, שהיא דוגמא למופת לדו קיום בין ערבים ויהודים, אני מסרב לתת לשנאה לקרוע אותנו. יש לנו אחריות גדולה כלפי הדורות הבאים, שיחיו בכבוד, בשוויון ובאחווה, וזה יהיה אפשרי רק אם העמים יושיטו יד אחד לשני כדי לתקן את החברה, שבה אנו נמצאים, ולמנוע את המשך ההסתה ושפיכות הדמים. חברת ג'ראר טורס תמשיך לפעול למען עתיד משותף ועיצוב מציאות חדשה של אהבה ושלום. השגשוג החברתי והכלכלי ממש מעבר לאופק מחכה לנו בזרועות פתוחות".  
ג׳ראר ח׳ייריג׳ראר ח׳יירי
ג׳ראר  חיירי. צילום: ג׳ראר טורס אורי סירקיס מנכ״ל ישראייר:,״נמשיך לשרת ולשמר את הדו קיום״ באיגרת לעובדי ישראייר בחר לסיים אותה כך:   רחל שפירא, מסיימת את שירה במילים: מי שחווה את בערת הקיץ, ליבו לבית ופני הנוף ראוי לחרדותיו. את מי ישביע את מי ירגיע ועל מה יתפלל עד סתיו. ליבנו אל ביתנו. ליבנו לאחווה ולשלום נמשיך לשרת ולשמר את הדו קיום ממש כמו בבתי החולים. נמשיך לטוס למדינות השכנות. נמשיך להטיס בגאווה ובבטחה את כולם. נמשיך לתת לכולם תחושה של חופש. נמשיך להוביל. נמשיך לפעול אחרת. נמשיך להתפלל על הנופלים והפצועים. זה בזו נביט ונתמה שנית אם ראינו נכונה לפעמים אני לפעמים אתה כה זקוקים לנחמה. אורי סירקיס. צילום: רונן מחלב טלי לאופר, מנכ”לית התאחדות משרדי הנסיעות: ״מגנים גינוי חריף כל פעולה אלימה מכל כיוון״ ״אנו, התאחדות משרדי הנסיעות, החברים בה ואנשי ענף התיירות ככלל, שוחרי דו קיום ופועלים אלו לצד אלו, מכל הדתות וכל הלאומים, בכבוד הדדי, קולגיאליות ושיתוף פעולה מלא, בזמנים טובים וטובים פחות. כך נהגנו תמיד וכך גם נמשיך. אנו מגנים גינוי חריף כל פעולה אלימה מכל כיוון ומקווים כי במהרה יחלוף הגל העכור והמיותר כל כך. אנו קוראים לכל חברי ההתאחדות לקדם ולהטיף בכל מקום ובכל הזדמנות לאחווה, שלום ודו קיום מכבד.״
טלי לאופרטלי לאופר
טלי לאופר. צילום: סיון פרג׳ גמאל חגאזי, יוניברסל טרוול בע"מ, טמרה: "כבוד הדדי, סובלנות וערבות הדדית" "ימים מאתגרים עוברים על כולנו כאזרחים במדינה. עבדנו במשך שנים זה לצד זה בכל תחומי החיים והגענו להישגים מרשימים בזכות שיתוף הפעולה יוצא הדופן והנהדר בינינו. נמשיך לעבוד כתף אל כתף, תוך שמירה ראויה לחיקוי של כבוד הדדי, סובלנות וערבות הדדית. אנו סמוכים ובטוחים כי יחד נתמודד גם עם האתגר הנוכחי, למען המשך חיים משותפים וטובים, ולמען עתיד טוב יותר לכולנו. מכאן אנו צוות יוניברסל טרוול מאחלים לכולנו ימים שקטים וטובים ושנחזור בהקדם לשגרה בטוחה וטובה יותר".
ג׳אמאל חגאזעג׳אמאל חגאזע
גאמאל חגאזי. צילום: יוניברסל טרוויל גדי טפר, יו"ר ארקיע,״גשר של דו קיום לאומי״ במכתב מיוחד לעובדי החברה כותה מנכ״ל ארקיע: ״החברה שלנו, ידועה בדרכה כחברה רב תרבותית. בחברה של לקוחות, עובדים וספקים מכל מגזרי החברה הישראלית – יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים, נשים וגברים. ארקיע דוגלת בערכים של ליברליות, שוויון וסובלנות, ללא קשר לדת ולאום. כל עובד יכול להביע את דעתו ללא חשש, אולם הקפדנו לא להכניס את הדיון הפוליטי לכותלי החברה. תמיד אמרנו: הפוליטיקה נמצאת מחוץ לגדר, אתה עוזב אותה בכניסתך לעבודה וחוזר אליה עם יציאתך מהעבודה. לצערי, חווינו בימים האחרונים התלהמות יוצאת דופן ואלימות קשה בין יהודים וערבים בחברה הישראלית. משבר שיכול להוביל אותנו לעברי פי פחת. אני מבקש מכל העובדים להמשיך לשמור על איפוק וכבוד, להוות גשר של דו קיום לאומי ובין היתר לא לעלות למדיה החברתית פרסומים פוגעניים באחר. בברכת חג שמח ובתקווה לימים שקטים ובטוחים".
גדי טפרגדי טפר
גדי טפר. צילום: ארקיע ג'אמיל בסול, נייל טורס, כפר ריינה: ״בואו נחשוב על הילדים שלנו״ "השותפות והחיים המשותפים בינינו הם תנאי הכרחי לשגשוג של כולנו. אחריות וכבוד הדדי תמיד ליוו אותנו בכל השנים. זהו הזמן לבנות גשרים של אמון. לחדש את השלווה והאחווה שעטפה את כולנו לאורך השנים. זהו הזמן להתחשבות באחר, נתינה ושלום. זה הזמן לכבוד הדדי וסובלנות. בואו נחשוב על הילדים שלנו וניתן להם עתיד טוב, בטוח ויפה יותר". ג׳אמיל בסול. כפר ריינה. צילום: נייל טורס ליאור רביב, מנכ”ל רשת מלונות ישרוטל: ״שיתוף הפעולה בין הדתות תוך כבוד הדדי ועבודה משותפת הינו נר לרגלינו״ באיגרת לעובדים כותב מנכ״ל ישרוטל: “בימים אלו אנו חוגגים את חג השבועות ליהודים ואת חג עיד אל פיטר למוסלמים בסמיכות זה לצד זה. למלונות ישרוטל מגיעים להתארח ולחגוג בחגים אלו אורחים רבים מכל קצוות הארץ. אנו עובדי ישרוטל מעניקים שנים רבות שירות זה לצד זה הן בימי שגרה והן בימי מתיחות, זאת בהתבסס על הערך שמוביל אותנו מאז ומתמיד – הכנסת אורחים כדרך חיים. אני מאמין כי חברות, סובלנות ודו-קיום אף הם ערכים משמעותיים והם מושרשים בתרבות הארגונית שלנו מיום הקמת החברה, וכך גם נמשיך בעתיד לבוא. שיתוף הפעולה בין הדתות תוך כבוד הדדי ועבודה משותפת הינו נר לרגלינו. זאת הדרך היחידה והנכונה לפעול במדינת ישראל. אני מאחל לכולנו ימים שקטים וטובים יותר”.
ליאור רביבליאור רביב
ליאור רביב. צילום:פספורטניוז ברכה עאמר, מיראג' טורס, שפרעם:"וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ حب لغيرك ما تحب لنفسك" "בימים קשים אלה חייבים לשמוע ולהשמיע את הקול השפוי, קול של אחווה ופיוס. לשני העמים אין לאן ללכת חוץ מהמקום הקטן הזה, שנגזר עלינו לחיות בו ביחד, מעל האדמה, ולא להיות ביחד מתחת לאדמה. עם כל הכאב של התקופה, אנחנו נשדר אהבה ולא מלחמה, כי נקשר גורלנו ביחד. יום אחרי אנחנו נקום לבוקר, שחוזרים לדבר אחד עם השני, לפעמים מחוסר ברירה ולפעמים מבחירה. אני אישית אעשה זאת מבחירה. בחיים משותפים, כמו שני אחים במשפחה, אפילו שהם רבים, חייבים לדבר ביום יום. אולי אנחנו שני עמים שונים בצבע העור, אבל יש לנו אותו צבע הדם, דם האנושיות ורגשות של בני אדם. חובתנו המוסרית יום אחרי לשלב ידיים, כי פשוט אין לנו, היהודים והערבים, ארץ אחרת. למען ילדינו נעשה אהבה ולא מלחמה. בחבל ארץ קטן זה יש את המנגו ואת הזעתר, יש את הים ואת המדבר, ואת העמק ואת ההר. המגוון האנושי והשוני הזה. יש אותך ואותי. וזה היופי בתמונה שיש הרבה צבעים. זה לא מובן מאליו לקבל את השונה ואת האחר. וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ حب لغيرك ما تحب لنفسك"
עמאר בארכהעמאר בארכה
״להשמיע את הקול השפוי, קול של אחווה ופיוס״. עמאר בארכה. צילום: מיראג׳ טורס אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל: ״עובדים ביחד, בני כל הדתות, כמו משפחה אחת גדולה״ באיגרת לעובדים: "ברשת פתאל תמיד היינו סמל לדו-קיום ומאמינים בשותפות הדדית. עובדים ביחד, בני כל הדתות, כמו משפחה אחת גדולה, וגאים תמיד בעובדה, שכולנו יחד יוצרים שלם אחד המורכב מפסיפס של דתות, עדות ומגזרים. כאשר השותפות נר לרגלינו והכבוד ההדדי לנגד עינינו נמשיך ונעבור יחד את התקופה הקשה הזו מאוחדים ועם פנינו לשלום... בתפילה גדולה לימים שקטים ושמחים יותר".
מנכ"לית רשת מלונות פתאל: "יום עצוב למדינה וחוסר אחריות"מנכ"לית רשת מלונות פתאל: "יום עצוב למדינה וחוסר אחריות"
אביה מזרחי-מגן,. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: