אא

התראה לפני עתירה לבג"ץ: לבטל חובת בדיקת קורונה בכניסה לישראל

זה היה רק עניין של זמן שמישהו ירים את הכפפה ויעתור לבג"ץ נגד חובת בדיקת קורונה בכניסה למדינת ישראל בזמן שרוב מדינות העולם הסירו חובה זו. קבוצת אנשי עסקים במכתב התראה לממשלה לפני עתירה לבג"ץ: "הגיע הזמן להפנים ש'שעת חירום' נגמרה כאן ובעולם ואי אפשר להחזיק מדינה ב'כוננות ספיגה'"

נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל. צילום: shutterstock נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל. צילום: shutterstock
קבוצת אנשי עסקים שיגרה מכתב התראה טרם הגשת עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את החובה החלה על כל הנכנסים למדינת ישראל לבצע בדיקת PCR, זאת בזמן שרוב מדינות העולם הסירו חובה זו. המכתב נשלח באמצעות עוה"ד טל שחר ממשרד מגן, שחר ושות' לראש הממשלה, נפתלי בנט, לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש וליועץ המשפטי לממשלה. במכתב כותב עוה"ד שחר בשם הקבוצה, "עם כל הכבוד הראוי, נראה כי הגיע הזמן להפנים כי 'שעת חירום' כבר נגמרה כאן ובעולם כולו ואי אפשר להחזיק מדינה ב'כוננות ספיגה' רק כדי שאולי ביום מן הימים יתגלה כאן וריאנט כלשהו שלא ברור מהו, אם בכלל יתגלה כזה, כשמנגד עומדות זכויות חוקתיות בעלות משקל עצום כגון זכות האדם על גופו (קיומה של בדיקת חובה) חופש תנועה מלא (עיכוב בכניסה לישראל), פגיעה בקנייה הפרט (עלויות כספיות) ועוד". עוד נכתב במכתב, בשבועות האחרונות נשמעים קולות רבים של מומחים מהשורה הראשונה בישראל הקובעים כי הגיע השעה לבטל את הבדיקות האמורות. קולות אלה מבהירים כי במצב התחלואה השולי הקיים במדינה ובכלל, כשקיימות תרופות מצילות חיים ורמת חיסוניות גבוה ביותר וחיסונים זמינים לכל דורש, אין עוד טעם בביצוע הבדיקות. ייאמר באופן ברור, בכל מקרה, ידוע לנו כי אחוז הנכנסים לישראל המאותרים כנשאי נגיף הקורונה נמוך ביותר ואינו מצדיק בעת הזו המשך החובה החוקית לבצע בדיקות כאמור".
סוף לזיוף צמידי הנייר בנתב"ג? שר התיירות התערבסוף לזיוף צמידי הנייר בנתב"ג? שר התיירות התערב
אולם בדיקות הקורונה בנתב״ב. צילום: פספורטניוז זאת ועוד כותבים הפונים, "הטענה הנשמעת לפרקים כאילו הבדיקות נחוצות לשם איתור וריאנטים אינה יכולה עוד לעמוד שכן ברור שניתן לכל היותר, להסתפק, באופן זמני, אם בכלל, בבדיקות מדגמיות על חשבון המדינה, דבר שיחסוך לאנשים הנכנסים לישראל עשרות מיליוני שקלים, ימנע עגמת נפש, בזבוז משאבים, הטרחת הציבור, פגיעה בחופש התנועה ובזכות האדם על גופו (זכות שלצערנו, ערכה פחת משמעותית בשנתיים שחלפו) וסרבול הכניסה לישראל באופן משמעותי". לטענת הפונים, "מחקרים חדשים שהובאו לעיוננו מראים חד משמעית כי ביצוע בידוד ובדיקות יכולים לעכב כניסת וארינטים למדינה בימים ספורים ולא למעלה מכך. אם כך, מה הועילו חכמים בתקנתם? לא זו אף זו, כידוע לכל, מדינת ישראל היא כמעט המדינה היחידה בעולם אשר מחייבת בחוק ביצוע בדיקות קורונה בכניסה לשעריה ולא ברור לנו במה חוכמת מקבלי ההחלטות כאן טובה מאשר בכל שאר מדינות העולם, כולל מדינות אי כגון אוסטרליה שכבר הבינו כי אין שום סיבה להטיל נטל מיותר על כל מי שנכנס למדינה והדברים ברורים. כל זה מבלי להזכיר את העובדה כי מדינות רבות הפסיקו לחלוטין לדרוש אפילו 'תעודת חיסון' ותווים ירוקים. נראה כי הגיעה השעה לומר: די מספיק".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםבג"צבדיקות קורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: