אא

קשרי תעופה: "החברה תוכל להמשיך ולממן את צרכי המזומנים שלה"

קשרי תעופה מדווחת על הפסד של 822 אלף דולר במחצית הראשונה של השנה לעומת רווח של 828 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. "אם המגיפה לא תדעך, זה עלול לפגוע מהותית ברווחיות החברה"

יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה. צילום: יחצ יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה. צילום: יחצ

נגיף הקורונה פגע קשה בחברת קשרי תעופה שפרסמה את התוצאות שלה למחצית הראשונה של 2020. החברה סיימה בהפסד של 822 אלף דולר לעומת רווח של 828 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בגלל הנגיף הכנסות החברה צנחו לסך של 31.259 מיליון דולר לעומת 101.273 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השני של השנה, רשמה קשרי תעופה קיטון של מעל 90% במספר הנוסעים שטופלו על ידיה. החברה רשמה הפסד תפעולי בסך של 1.300 מיליון דולר לעומת רווח של 828 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

ארגון טיסות ושירותי הקרקע גרמו לקשרי תעופה הפסד של 2.675 מיליון דולר. במגזר השייט, פעילות חברת "סנורמה" שבבעלותה, רשמה קשרי תעופה הפסד של 291 אלף דולר. בגין פעילות חברת "פגסוס", אף היא בבעלותה, רשמה קשרי תעופה רווח של 1.748 מיליון דולר.

קשר תעופה מציינת בדו"ח, "להתפשטות הנגיף יש השפעה מהותית שלילית על תוצאות הקבוצה בחציון הראשון של השנה, כאשר הצפי להמשך הפגיעה המהותית בהמשך שנת 2020, הינו בוודאות גבוהה ביותר. יש לציין שנכון למועד זה, נוכח צעדי הסגר, מלבד תיירות הפנים, לא הייתה כל פעילות תיירותית בתקופת הקיץ שתוצאותיה מהותיות ביותר לתוצאות הרבעון השלישי של השנה ולשנה בכללותה".

עוד מציינת החברה בדו"ח, "נכון למועד זה, החברה אינה יכולה להעריך את מלוא היקף הנזק שעלול להיגרם לה בטווח הארוך באם הנגיף ימשיך להתפשט ו/או התפשטותו לא תדעך.  החברה מעריכה כי ככל שהמגיפה לא תדעך ו/או תמשיך להתפשט היא עלולה לפגוע עוד יותר בביקושים למוצרי תיירות  ועלולה לפגוע בצורה מהותית במכירות וברווחיות החברה. לאמור לעיל עלולות להיות השפעות שליליות על התוצאות העסקיות של הקבוצה, על נזילותה, שווי נכסיה, מצב עסקיה, תנאי המימון שלה, אמות המידה הפיננסיות שלה, יכולתה לחלק דיבידנדים  ועל יכולתה לגייס מימון לפעילותה ככל שתידרש לכך".

עוד עולה מהדו"ח, "דירקטוריון החברה בחן את השלכות האמור לעיל על מצב הנזילות של החברה בהתבסס על מספר תרחישים והוא סבור כי החברה תוכל להמשיך ולממן את צרכי המזומנים שלה באופן סדיר בעתיד הנראה לעין". זאת ועוד, מציינת קשרי תעופה כי נוכח המצב, החברה פעלה לדחיית חלק מתשלומי ההלוואות לזמן ארוך שהיו אמורים להיפרע בשנת 2020 לשנים הבאות, משא ומתן שהחל עם הבנקים בנוגע לוויתור על אמות מידה פיננסיות, עצירת תשלומי מקדמות לספקים ואף קבלת חלק מאותן מקדמות חזרה וצמצום ערבויות לספקים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםקשרי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: