אא

בדרך למהפכת הכשרות במלונות: ועדת שירותי דת יהודיים אישרה את הרפורמה

רפורמת הכשרות, שצפויה להגיע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, תיפתח את שוק הכשרות לתחרות מלאה בעוד כשנה ותוזיל משמעותית את הוצאת הכשרות לבתי המלון. מחר (ב') שר הדתות צפוי לתת למלונאים באילת סקירה בנושא

כשר. צילום: shutterstock כשר. צילום: shutterstock
המלונאים מרוצים. ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים אישרה את רפורמת הכשרות שצפויה להגיע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. הרפורמה צפויה לחולל מהפכה של ממש בשוק הכשרות שייפתח לתחרות מלאה בתחילת ינואר 2023.קרי, גופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יוכלו לפעול לפי בחירתם, עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים. המועצות הדתיות יוכלו מבעוד חודשיים 1.1.22, לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם הם שייכים. בין השאר, רב צבאי יוכל לכהן בוועדת הרבנים. כמו כן, בוטלה הדרישה לידע הלכתי למומחה הכלתי להנחת דעתו של הממונה. זאת ועוד, בוטלה הדרישה ליכולת כלכלית לגוף נותן ההכשר. מחר (שני) תתקיים באילת פגישה מיוחדת בין מתן כהנא, השר לשירותי דת, שהוביל את הרפורמה יחד עם המלונאים באילת ומנכ"לית התאחדות בתי המלון, יעל דניאלי. השר כהנא צפוי לתת למלונאים סקירה על הרפורמה הענקית שהוביל עם ההשלכות הכלכליות על המלונאים יחד עם התפעול שיהפוך להיות יותר קל.

באחרונה פרסמנו כאן כי ההוצאה הכוללת של בתי המלון בישראל לפני פרוץ מגפת הקורונה על שירותי משגיחי כשרות, הגיעה לכ-368 מיליון שקל בשנה. במסגרת הרפורמה האמורה, סכום זה צפוי לקטון בכ-100 מיליון שקל באמצעות יישום של שורת צעדים שיועברו לאישור הממשלה.

במשרד התיירות שקדו על הכנת נייר עמדה אותו הציגו במסגרת חוק ההסדרים המוגש צמוד להצעת תקציב המדינה. נייר עמדה זה הגיע לפספורטניוז. הקליקו כאן לקריאת פרטיו המלאים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםנופש כשר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: