אא

קבוצת שלמה רכשה 50% מתלמה תיירות תמורת 36 מיליון שקל

בעקבות השלמת העסקה, הוקמה חברה בבעלות משותפת של שני הצדדים: חברת "תלמה-שלמה" לתוכה תועבר כל פעילות תלמה תיירות. בנוסף, שלמה העמידה הלוואה של 3 מיליון שקל לתלמה. יו"ר קבוצת שלמה: "אני בטוח שתחום התיירות ידע ימים זוהרים עם תום משבר הקורונה"

ארז שמול, מבעלי תלמה תיירות. צילום: רונן מחלב ארז שמול, מבעלי תלמה תיירות. צילום: רונן מחלב
רשמית, שלמה החזקות חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת תלמה תיירות תמורת 36 מיליון שקל, כפי שפורסם בפספורטניוז. העסקה מעמידה את שוויה של תלמה, שבבעלות ארז שמול, על כ-72 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים בהם קבלת אישורים רגולטוריים לרבות אישור הממונה על התחרות. אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "רכישת נכסי פעילות תלמה תיירות, שהינה מהחברות המובילות בתחום התיירות, הינה צעד משמעותי בהרחבת תחומי הפעילות של קבוצת שלמה. פעילות התיירות משיקה לפעילות של שלמה החזקות בתחום הקמעונאות ומתן שירותים, לרבות שירותי תיירות והשכרת רכב בארץ ובחו"ל. אני סמוך ובטוח כי תחום התיירות יידע ימים זוהרים עם תום משבר הקורונה הבינלאומי שפגע בענף בצורה משמעותית".
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמהאסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה
"צעד משמעותי בהרחבת תחומי הפעילות של קבוצת שלמה". אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה. צילום: עזרא לוי ארז שמול, יו"ר תלמה תיירות: "אני שמח ונרגש על המיזוג של תלמה תיירות עם אחד הגופים הגדולים במשק, קבוצת שלמה. אני שמח כי גם בתקופה מאתגרת זאת הצלחנו לעשות את הבלתי יאומן ולחזק את החברה. לתלמה תיירות הון אנושי מקצועי איכותי שהולך יחד לאורך שנים רבות ואנו בטוחים כי יחד עם קבוצת שלמה נמשיך ונוביל את החברה לקראת חזרת ענף התיירות לפעילות". במשך חודשים ארוכים הוביל שמלצר את המו"מ מול שמול ובסיומו הושלמה העסקה. בתקופה האחרונה שמול כיסה חובות של תלמה, מכיסו הפרטי כולל מכירת נכסים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כדי לאפשר את סגירת העסקה. לפני השלמת העסקה, כפי שפורסם כאן, שלמה הזרימה לתלמה הלוואות בסך של 15.5 מיליון שקל. יצוין כי תלמה הציגה לשלמה כי את שנת 2019 היא סיימה ברווח לפני מס בסך של כ-15.6 מיליון שקל. תלמה ושלמה הקימו חברה חדשה משותפת בשם "תלמה-שלמה", לתוכה תוכנס כל פעילות תלמה. כך שהפעילות המעוברת לא תכלול את התחייבויותיה של קבוצת תלמה לצדדים שלישיים כלשהם שנוצרו או שעילתן נוצרה עד למועד השלמת העסקה. בין הצדדים סוכם כי בראשות "תלמה-שלמה" יכהנו שמלצר ושמול כיו״רים משותפים וכמנכ״לית "תלמה-שלמה" תמשיך לכהן אייה מגן, מי שכיהנה עד היום כמנכ״לית תלמה תיירות. בנוסף, שלמה החזקות מעמידה לתלמה הלוואה כספית בסך של 3 מיליון שקל לתקופה של 3 שנים. אפשרות אחת, שההלוואה תיפרע בסיומה במזומן או תומר למניות תלמה-שלמה או בכפוף ובהתאם לתוצאות הכספיות של פעילות תלמה- שלמה, תהווה תמורה נוספת לרכישה. כך שתהיה תוספת של 3 מיליון שקל לסכום הרכישה. שלמה החזקות תשלם את התמורה ממקורותיה העצמאיים. נזכיר כי לפני כשנה, לפני פרוץ מגפת הקורונה, הייתה כוונה להנפיק את תלמה בבורסה לניירות ערך בת"א לפי שווי של כ-800 מיליון שקל.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותתיירותמבזקיםתלמה תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: