אא

יממה לפני הדיון בבג"צ: ישראל נפתחת לתיירים ומקצרת את הבידוד לשבים ממדינות כתומות

הממשלה החליטה: מהלילה בחצות קיצור בידוד לשבים ממדינות כתומות עד לקבלת תוצאת בדיקת PCR וכניסת זרים מחוסנים/מחלימים ממדינות כתומות תותר משבוע הבא. במקביל, משרד הבריאות ממליץ לממשלה להסיר מרשימת המדינות האדומות 7 מדינות

צילום: תמר מצפי צילום: תמר מצפי

עדכון מדיניות לשבים ממדינות כתומות.

החל מהלילה בחצות, 4.1.2022, מחוסנים/מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות), השבים ממדינות כתומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג ויכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית (המוקדם מביניהם).

ההחלטה תעוגן בצו מנכ"ל משרד הבריאות ותובא לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. מחוסנים/מחלימים שכבר שבו לישראל ממדינה כתומה וקיבלו תוצאה שלילית מבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל, יסיימו את הבידוד הלילה בחצות והם אינם מחויבים בביצוע בדיקה שנייה. לא מחוסנים/לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) השבים ממדינות כתומות, יכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

שר התיירות, יואל רזבוזוב (יש עתיד), אמר ‏בהתייחסות להחלטה כאמור: "ביטול הבידוד למחוסנים החוזרים מחו"ל וחזרת התיירות למחוסנים היא הדבר הנכון והצודק בתקופה זו. אני מודה לחבריי לממשלה שהבינו את מצוקת תעשיית התיירות והסכימו איתי שהנזק עולה על התועלת. החיסון הוא המענה הטוב ביותר למגיפה וככזה מגיע לציבור המחוסנים לנהל שגרת חיים מאפשרת לצד הקורונה".

עדכון מדיניות בעניין כניסת זרים ראש הממשלה ושרי החוץ, הבריאות, הפנים, התיירות והתחבורה סיכמו כי החל מיום א׳, 9.1.2022, תותר כניסת זרים מחוסנים/מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) ממדינות כתומות - זאת בכפוף למילוי טופס מקוון מבעוד מועד, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה (המוקדם מביניהם). זרים לא מחוסנים/ לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) לא יורשו להיכנס לישראל. זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל. מתווה הקבוצות לא יחודש בשלב זה.

עדכון רשימת המדינות האדומות הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות ממליצה לממשלה להסיר מרשימת המדינות האדומות ולהעביר לרשימת הכתומות את המדינות: דרום אפריקה, הונגריה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת, קנדה. המדינות שנותרות בשלב זה ברשימת המדינות האדומות הן: איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ ותורכיה. למידע נוסף, ניתן לפנות לאתר משרד הבריאות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותקורונהשר התיירות יואל רזבוזוב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: