אא

שרת התיירות היוצאת מסכמת: ״זכינו שנפלה בידינו הזכות לשמש קול לוחם לענף התיירות״

לקראת טקס חילופי שרת התיירות היוצאת, הוציאה ח״כ פרקש הכהן מסמך סיכום תפקיד ואגרת לשר התיירות הנכנס, ח״כ יואל רזבוזוב: ״נכנסתי לתפקידי בעת התקופה העולמית כנראה הקשה ביותר שחווה ענף התיירות״. צפו בסרטון

אורית כהן פרקש. צילום: כנסת ישראל אורית כהן פרקש. צילום: כנסת ישראל
שרת התיירות היוצאת, ח״כ אורית פרקש הכהן, מסכמת את תפקידה לקראת טקס ההחלפה שיתקיים מחר (שלישי) עם שרת התיירות הנכנס, ח״כ יואל רזבוזוב. 

כזכור, אתמול הושבעה ממשלת השינוי של נפתלי בנט ויאיר לפיד, כאשר ח״כ רזבוזוב יתפוס את מקומה של ח״כ פרקש הכהן כשר התיירות ה-22 של מדינת ישראל. 

במסמך סיכום תפקידה, מציינת פרקש הכהן את המורכבות שליוותה אותה כשרת התיירות בתקופת משבר הקורונה: ״נכנסתי לתפקיד בשנה המאתגרת ביותר לענף התיירות הישראלי והעולמי, שלא דומה לשום תקופה אחרת. שנה שברגע אחד סגרה את השמיים לטיסות, הכניסה את האנשים הביתה ואת בתי המלון ומקומות האירוח והכריחה את הענף לחשב מסלול מחדש. המטרות שלי היו שלוש: נתינת מענה ראשוני ודחוף לאלו שאיבדו את מטה לחמם; שדרוג תשתיות כדי להכין את השטח לעתיד; ומציאת מתווה לפתיחת השמיים. כל זאת, תוך זהירות מירבית ושמירה על בריאות כלל תושבי ישראל.״ ״במשך ימים ולילות עבדתי עם שרי הבריאות והאוצר, עם צוותים מקצועיים של ענף התיירות ועם חבריי חברי הכנסת, כשרת תיירות וגם כמרכזת נושא הקורונה מטעם כחול לבן, כדי להילחם למען התיירות ולהילחם למען הציבור ככלל. לאורך הדרך שמתי דגש לכך שתיירות אינה מותרות: היא מקור הפרנסה של מאות אלפי ישראלים, היא מקור הכנסה למדינה, היא נכס בקרב על ההסברה והיא חיונית לשמירה על תרבות, רוח ונפש״, הוסיפה שרת התיירות.
התאחדות בתי המלוןהתאחדות בתי המלון
שרת התיירות היוצאת, אורית פרקש הכהן. צילום: ספיר פרץ זילברמן היא המשיכה בציון הישגיה בתפקיד: - החלטת ממשלה, ראשונה מסוגה, שמטילה על שרת התיירות להכין תכנית אב לתשתיות תיירות לכלל ישראל בראייה כוללת וארוכת טווח שתהווה בסיס אסטרטגי לאישור פרויקטי תשתית תיירותיים ושתסייע בהעצמת הפוטנציאל התיירותי של ישראל - נלחמתי בקבינט הקורונה על הקדמת פתיחת הצימרים והתיירות הכפרית שאכן היו פתוחים ברוב תקופת הקורונה בעקבות מאבק זה - חוקקתי את חוק "איי תיירות ירוקים" באילת ובים המלח שאפשרו פתיחת מלונות באזורים אלה בתקופת הקורונה ונתנו חמצן לענף - כסיוע למורי דרך, בשלב מוקדם, יזמתי פרויקט בסך 10 מיליון ש״ח סיורים חינם לציבור עם מורי דרך - נלחמתי על פתיחת בתי המלון בתו ירוק - נלחמתי על פתיחת האטרקציות ותיקון האבסורד שנוצר באפליה בין אטרקציות שקיבלו אישור להפתח ואחרות עם אותם מאפיינים היו סגורות - קידמתי את הסיוע למלונות בסך 300 מיליון שקל שהתעכב ואף תיקנתי בהחלטת ממשלה את כללי הסיוע לטובת הענף - בנינו תכנית כוללת שתסייע להחזרת תיירים לישראל בטווח הארוך ותחזק את ישראל כיעד תיירותי אחרי הקורונה - סיכמתי עם שר הבריאות על הכנת מתווה הדרגתי להחזרת תיירים לישראל החל מה-23.5, השקנו קמפיין שיווק עולמי נרחב בלונדון וניו-יורק ולראשונה גם באמירויות, הכנו מבעוד מועד אירועים בינלאומיים מושכי תיירות שיתרחשו בשנת 2021, חידשתי את הסיוע הכלכלי לטיסות תיירותיות שתגענה לאילת בחורף - סיכמתי עם שר האוצר על המשך סיוע כלכלי לענף התיירות בתום תקופת החל"ת - עקב המשך סגירת השמיים - חלוקת 180 מיליון שקל כמנוע צמיחה לפיתוח תשתיות תיירות ברשויות - פרויקט חיסול פקקים - שחרור פרויקטים תקועים לרשויות השונות בסך 241 מיליון ₪ שהיו תקועים במשרד שנים רבות - חתימת הסכם שיתוף פעולה תיירותי עם בחריין במסגרת חתימת "הסכמי אברהם", והתאמת אתר משרד התיירות ושיווק ישראל גם לאורחים דוברי ערבית - חתימת הסכם שיתוף פעולה עם יוון - סיכום על שיווק חבילות נופש משותפות של ישראל ויוון במימון החל מחצי מיליון יורו מכל צד, לבקשת השר היווני אישרתי בשם ממשלת ישראל את השימוש בבדיקות PCR מסוג "פול" לכניסה לישראל, הזולה בערך בחצי מהבדיקה הרגילה - סיכמתי עם שר התיירות האיטלקי על חידוש הסכם התיירות בין ישראל ואיטליה - פרסמתי מסמך מדיניות לחידוש התמיכה באטרקציות תיירותיות - תיקנו את כללי החזרי הארנונה לחברות עם מחזור של מעל 400 מיליון שקל לסיוע בין היתר למלונאים - השקנו את תכנית ההכשרות של משרד התיירות למניעת אלימות מינית בבתי מלון בנוסף, ציינה השרה היוצאת את ההישגים מקבינט הקורונה כמרכזת הקורונה מטעם כחול לבן (שאינם תיירותיים) ואת הישגיה לטובת הטיפול ביוקר המחייה. היא סיכמה את המכתב וכתבה: ״אני מבקשת להודות לעובדי משרד התיירות, לעובדי הלשכה המסורים שלי, למנכ"ל המשרד ולחבריי בממשלה שעבדו לצידי כתף אל כתף, לילות כימים. זכינו שנפלה בידינו הזכות לשמש קול לוחם לענף התיירות ולדאוג לפרנסתם של מאות אלפי אנשים בישראל בתקופה קשה. להילחם על מציאת פתרונות יצירתיים ועל האפשרות להמשיך את התיירות ואת החיים בישראל. בהמשך למסמך, פרסמה שרת התיירות היוצאת סיכום שנת עשייה בחשבון הפייסבוק שלה, צפו בסרטון:

כמו כן, שלחה השרה היוצאת אגרת לשר התיירות הנכנס, ח״כ יואל רזבוזוב, בו כתבה: ״נכנסתי לתפקידי בעת התקופה העולמית כנראה הקשה ביותר שחווה ענף התיירות, בשיא מגפת הקורונה שעצרה את התעופה והשאירה אנשים בכל העולם מרותקים לבתיהם. בתקופה סוערת זו, הייתי צריכה לסדר את הדגשים של עבודת המשרד: לשים בראש ובראשונה את הדאגה לפרנסת אנשי ענף התיירות, התעופה והנסיעות, לחשוב על פתרונות יצירתיים לפתיחת חלק מהענף מבלי לפגוע בבריאות תושבי ישראל, וכמובן להתכונן ליום שאחרי ע״י בניית יסודות ושדרוג התשתיות.״ ״העשייה לוותה גם בצעדים ובראיה ארוכת טווח״, המשיכה פרקש הכהן באגרת, ״במקביל, בניתי מתווה לפתיחת השמיים לתיירות והעלנו קמפיין עולמי המראה את בטיחותה ויופייה של ישראל והמעודד תיירות ממדינות העומדות בקריטריונים מחמירים של אחוז מתחסנים. לצד כל אלו, יצאנו לאחרונה בקמפיין לעידוד תיירות פנים אשר לו שתי מטרות עיקריות: יצירת פרנסה לכל אנשי התיירות ומתן אפשרות של חופשה נגישה לכל תושב בישראל״. ״לטעמי יש צורך לאומי בחיזוק תחום זה של פיתוח התשתיות התיירות במשרד - שטעון שיפור. קידום תוכנית האב למשק התיירות שהתחלתי בהכנתה בהתאם להחלטת הממשלה, היא בסיס חשוב שאני מקווה שיסייע לך ויש להשלים בהקדם את פרסום הפרויקטים שילוו את מוצר התיירות המדברי, מוצר התיירות הצפוני, מוצר היין ועוד.״ השרה היוצאת סיכמה את האגרת: ״אני סמוכה ובטוחה שאתה מבין היטב את אחריותך על ענף זה אשר מהווה מטה הפרנסה של למעלה מ-200 אלף ישראלים ושימור הפנים יפות של ישראל - לישראלים ולמבקרים מהעולם, ואני סמוכה ובטוחה שתצליח בתפקידך זה לשיקום הענף לקראת חזרתו לשגרה. עומדת לרשותך בכל נושא ובאתגרים שייכונו לך בדרכך. זכור כי משמעות גדולה על כתפייך, אנשים מצוינים מופקדים בידיך: השתמש ביכולותיהם, כבד את ניסיונם ואת היכרותם, ותגיע להישגים מכובדים.
יואל רזבוזוביואל רזבוזוב
שר התיירות הנכנס, יואל רזבוזוב. צילום: כנסת ישראל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםמשרד התיירותאורית פרקש הכהןיואל רזבוזוב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: