אא

שרת התיירות: "מתחדש נוהל סבסוד הטיסות מחו"ל לאילת. חברות תעופה זרות יקבלו 60 אירו על כל תייר"

אורית פרקש-הכהן, הכריזה היום (ג') על הצעדים הנוספים לעידוד התיירות הנכנסת לישראל: ב-23 במאי יכנסו 20 קבוצות תיירים מחוסנים שיעלו בהגרלה, יושק קמפיין בינלאומי לעידוד התיירות לישראל בדובאי, לונדון וניו יורק, יסובסדו אירועים בינלאומיים דוגמת מרוץ אופניים ומצעד הגאווה 

שרת התיירות הבוקר בת״א. צילום: ספיר זילברמן שרת התיירות הבוקר בת״א. צילום: ספיר זילברמן
בתדרוך עיתונאים לקראת החזרת התיירות לישראל אמרה הבוקר (שלישי) שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן: "נכנסתי לתפקיד בשיא המשבר החמור בתולדות הענף בארץ ובעולם. נגיף הקורונה היה קטלני לא רק לבריאות שלנו אלא גם לכלכלה. קופת ישראל איבדה הכנסה של 8 מיליארד דולר בשנה ומאות אלפי עובדים איבדו את מקור פרנסתם. זה לא רק מלונות אלא גם מורי דרך, מסעדות, אטרקציות, נהגים ועוד. סיום הסגר שיפר את המצב אבל צריך להבין שללא תיירות שליש מבתי המלון עדיין סגורים וערים כמו נצרת , חיפה, ירושלים, תל אביב ונתניה לא תצלחנה להתאושש". עוד אמרה השרה, "הגעתי לסיכום עם שר הבריאות על פתיחת השמיים לתיירים. מדובר בצעדי חובה דחופים כדי שישראל לא תפספס את ההזדמנות והיתרון שלה כיום כמדינה בטוחה. היתרון ישמש את ישראל לשיקום כלכלת ישראל והתיירות שלה. המטרה לשתול כבר עכשיו בראש של כל תייר ובראש של כל מדינה שיוצאת מהקורונה, את ישראל כיעד תיירותי בריא ומרגש. נכון שזה ייקח זמן ונכון שהתיירות תפתח בהדרגה ושיש אתגרים בריאותיים משתנים. העולם לא מחכה לנו. נמשיך להיות עם היד על הדופק ולהיות בקשר עם משרד הבריאות. נתחיל בפיילוט אני אשן יותר טוב בלילה על כל אדם שיקבל בחזרה את מקום העבודה שלו בעקבות פתיחת השמיים לתיירות נכנסת".

צעדי משרד התיירות לעידוד התיירות הנכנסת

קמפיין עולמי לקידום התיירות לישראל - הקמפיין יושק בשלושה ערים בעולם: דובאי, לונדון וניו יורק. לדברי השרה פרקש-הכהן, "בימים הקרובים אנחנו מצפים שהקמפיין הזה יושק. כבר מחר נעלה עם קמפיין ראשון באיחוד האמירויות להבאת תיירים מחוסנים למדינת ישראל. מדובר בקמפיין ראשון מסוגו ומרגש באיחוד האמירויות. יש הצדקה גדולה לבחור בדובאי כאחד מ-3 יעדים בעולם להשקת הקמפיין. דובאי היא אחת המקומות המחוסנים בעולם. אנחנו מחוסנים, אתם מחוסנים בואו לישראל, זה הסלוגן שיופיע על שלט דיגיטלי ארוך בדובאי ובשלטים בקניון דובאי ובמקומות נוספים. בלונדון, הקמפיין יופיע על גבי שלטי חוצות בכיכר פיקדלי. הקמפיין יהיה לא רק בשלטי חוצות אלא גם בדיגיטל. סבסוד הטיסות הנכנסות לאילת - נוהל התעופה לאילת מתחדש היום בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לקווי תעופה בינלאומיים לשדה התעופה רמון בכדי לעודד לחברות תעופה זרות להביא תיירים לאילת. לדברי השרה, לפי הנוהל הזה חברות תעופה זרות יקבלו 60 אירו לכל תייר שיביאו. "אילת סבלה מאוד ממשבר הקורונה והנוהל הזה יסייע הן לעיר והן לשדה התעופה רמון. הנוהל הזה עבד בצורה פנטסטית בשנים עברו וגם היה שווה כלכלית. בשנת 2018 עלה כ-30 מיליון שקל והכניס כמעט 200 מיליון שקל לעיר אילת". אירועים בינלאומיים מקדמי תיירות - לדברי שרת התיירות, "סיוע כספי יוקצה גם לקיום אירועים בינלאומיים שונים כמו מירוץ האופניים abraham accords cup דרכו צפויים עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם להיחשף לנופי ישראל כשיצפו ברוכבי האופניים שיגיעו. אירוע נוסף הוא פסטיבל השלום בפארק תמנע, אחד המקומות היפים בארץ. הפסטיבל ישים במרכז את הסכמי השלום עם מדינות ערב. אירוע שלישי הוא מצעד הגאווה של עיריית תל אביב שעתיד להתקיים בחודש יוני הקרוב. השנה זה יהיה מצעד הגאווה מהיחידים שיתקיימו בעולם. נפעל להבאת משפיעני רשת שיקדמו את המצעד ברשתות". החזרת התיירות הקבוצתית - לדברי פרקש-הכהן, "יש מסמך מוסכם שסוכם אתמול בין משרדי הבריאות והתיירות לפי ב-23 במאי נתחיל בפיילוט של 20 קבוצות תיירים מחוסנים שיכנסו לגבולות מדינת ישראל במתווה שסוכם עם משרד הבריאות. כלומר, תיירים ממדינות מאושרות בכפוף לבדיקות קורונה. במהלך יוני תורחב כניסת הקבוצות לישראל ובמהלך יולי תיבחן האפשרות של הרחבת הכניסה". השרה פרקש-הכהן הוסיפה, "המתווה הזה לא מושלם. כשרת תיירות הייתי רוצה דברים שונים אבל בעיניי, צריך להתחיל. צריך לשים את הרגל בדלת. דיברתי הבוקר עם שר הבריאות, גם בהקשר לוויראנט ההודי, אבל הפיילוט הזה יתחיל ויתקדם כמו שעשינו עם האיים הירוקים. אנחנו עובדים יד ביד עם משרד הבריאות. יוקם חמ"ל במשרד התיירות ונעשה כל מה שצריך כדי שהדבר הזה יעשה. מדובר בהיערכות ארוכת טווח אבל אם לא נהיה על המגרש הזה נפסיד את היתרון של ישראל כרגע". על הוריאנט ההודי, הוסיפה השרה ואמרה, "אני לא מתרגשת מהווריאנט ההודי אבל השאלות שצריכות להישאל זה למה הטיסות האלה נמשכות מהודו".
דובאידובאי
קמפיין שיווקי לישראל ב-Dubai. צילום: פספורטניוז  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשרד התיירותאורית פרקש הכהן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: