אא

שר התיירות: אם לא נאריך את החל"ת לתיירות אז הרבה משפחות ימצאו את עצמן בקושי קיומי

שר התיירות פרסם פוסט באינסטגרם על מצב ענף התיירת: "עשרות אלפי משפחות זקוקות לליווי וסיוע מהמדינה, ענף התיירות הוא ייחודי במשבר הזה- הוא היחיד שנסגר באופן אבסולוטי ללא אופק או מתווה"

אסף זמיר, שר התיירות הנכנס. צילום מסך מטקס חילופי שרים אסף זמיר, שר התיירות הנכנס. צילום מסך מטקס חילופי שרים

בענף התיירות יש ביקורת על שר התיירות, אסף זמיר, על כך שזנח את הענף שנמצא בקריסה. זמיר פרסם הבוקר(א'), פוסט באינסטגרם בו הוא התייחס למצב:

 
View this post on Instagram
 

השבוע בצפון פגשתי את סאמר, סוכן נסיעות מבית ג׳אן. כמו כל סוכני הנסיעות והעובדים בכלל התעשיות הנסמכות על פתיחת השמיים, סאמר חווה את המשבר הכלכלי בעוצמה אדירה וכרגע בלי אופק. עשרות אלפי משפחות כמו המשפחה של סאמר זקוקות לסיוע וליווי מהמדינה. בעוד שלושה ימים הזכאות של מרביתם לדמי אבטלה תסתיים ואם לא נאריך אותו משפחות רבות ימצאו את עצמן בקושי קיומי אמיתי. השבוע יעלו לירושלים להפגין ולזעוק את זעקתם. לא נותרה להם ברירה . ענף התיירות הוא ייחודי במשבר הזה- הוא היחיד שנסגר באופן אבסולוטי ללא אופק או מתווה. בשבועות האחרונים קיימתי מפגשים עם נציגי התעשיות הללו ועם נציגי משרד האוצר בנסיון לקדם פתרון מיידי שלא נסמך על רק על הקרן להלוואות ולעסקים בסיכון, שגם היא טרם הוכיחה יעילות כלפי מרבית העסקים שפנו לקבל הלוואה. שהשמים סגורים אין עבודה והפגיעה היא מוחלטת. מגזרים שלמים בענף התיירות לא יכולים להתקיים ללא טיסות וללא תיירים. ייקח הרבה מאד זמן עד שהענף יחזור לפעילות מלאה, אבל מי שנסמכו עד היום על שמיים פתוחים וברגע אחד, בהחלטת ממשלה, נמנעה לחלוטין פרנסתם, זקוקים לעוד אויר לנשימה. אני פועל בכדי לקדם מהר ככל הניתן את פתיחת השמיים, אבל הדבר אינו תלוי במשרד התיירות. ככל שהתחלואה תמשיך לעלות היכולת של הממשלה לפתוח את השמיים רק תלך ותרד. השבוע אמשיך את הפגישות האינטנסיביות עם משרד האוצר למציאת פתרונות לתחום תיירות החוץ והתיירות הנכנסת בדגש על האופי הייחודי של הענף שנסגר הרמטית והשאיר אלפי משפחות הזקוקות לסיוע כלכלי מיידי.

A post shared by Asaf Zamir (@zamirasaf) on

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםשר התיירותאסף זמיר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: