אא

תכנית הרכבל בירושלים הופקדה בוועדה לתשתיות לאומיות

הרכבל נועד לתת מענה לבעיית העומס והנגישות הקיימת באגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה, לאור הגידול המשמעותי בתנועת התיירות לישראל בשנתיים האחרונות. הרכבל ינגיש אתרים בעלי חשיבות לאומית, עולמית ותיירותית ויחבר בין השכונות באגן הדרומי לעיר העתיקה

יריב לוין יריב לוין
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה להפקיד היום (ב'), את התכנית להקמת הרכבל בירושלים.
לאחר אישור הוועדה, תעבור התכנית לשלב הערות והשגות הוועדות המחוזיות והציבור. בוועדה לתשתיות לאומיות חברים נציגי ממשלה, נציגי ציבור ונציגי רשויות מקומיות שדנים בנושא.
הרכבל נועד לתת מענה לבעיית העומס והנגישות הקיימת באגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה, לאור הגידול המשמעותי בתנועת התיירות לישראל בשנתיים האחרונות, והוא יהווה חלק ממערך התח"צ של העיר ירושלים.
הרכבל ינגיש אתרים בעלי חשיבות לאומית, עולמית ותיירותית. נוסף על כך, הרכבל יחבר בין השכונות באגן הדרומי לעיר העתיקה.
אורך המסלול המתוכנן של הרכבל הוא 1400 מטרים, והוא יעבור בין תחנה A במתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, דרך תחנה תפעולית B בגן מיחא, משם לתחנה C בהר ציון ומשם לתחנה D  במבנה קדם בסמוך לשער האשפות בחומות העיר העתיקה. מסלול הרכבל יעבור ברובו בשטח בבעלות ציבורית.
כמו כן, מצוין כי הרכבל יהיה בעל קיבולת של כ-3,000 נוסעים בשעת שיא לכיוון ומקושר למערך הסעת ההמונים המתוכנן בירושלים. טכנולוגיית הרכבל מאפשרת מתן פתרון תחבורתי באזור עם אילוצים טופוגרפיים צפופים, בעלי קיבולת מוגבלת של תשתית כבישים, בסמיכות לאתרים היסטוריים, ארכיאולוגיים ומבני דת. בבקשה לאישור התכנית נכתב עוד, כי אמצעי תחבורה במפלס עילי אינו צורך קרקע, בהשוואה לאמצעים אחרים, ואינו מצריך פריצה או הרחבת דרכים. כמו כן, מדובר ב"פרויקט ירוק" המאופיין בפגיעה סביבתית מינימאלית, טכנולוגיה שקטה, לא מזהמת וללא בעיית קרינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםמשרד התיירותרכבל בירושלים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: