אא

סוואדיקה פוקט: מה צריך לדעת לפני שטסים לאי הגדול ביותר בתאילנד

תאילנד, המשוועת להכנסה מתיירות, עושה בימים אלה צעדים ראשונים של חזרה לשגרה אחרי שנתיים של סגר. מה התאילנדים דורשים כיום מתיירים הבאים בשעריה? פספורטניוז עושה סדר ב-10 סעיפים / ספיר פרץ זילברמן, פוקט

פוקט, תאילנד. צילום: ספיר פרץ זילברמן פוקט, תאילנד. צילום: ספיר פרץ זילברמן
1.טופסולוגיה, טופסולוגיה, טופסולוגיה: תאילנד לוקחת ברצינות רבה מאוד את המאבק בנגיף הקורונה שגבה לא מעט קורבנות. לפני ההגעה אל המדינה, יש למלא טופס אישור כניסה די מורכב ומייגע וכן הצהרת בריאות של רשויות תאילנד ולהמתין לאישור מהן. רק אחרי שמקבלים לאימייל את האוקי המיוחל, ניתן לעלות על הטיסה. כמו כן, לשכת התיירות של תאילנד מפעילה חדר מצב שנותן הסבר מפורט כיצד למלא את טופס הכניסה לתאילנד שלב אחר שלב בטל' 0542523532 כולל דף הסבר בעברית באתר, בלינק הזה.

2. טיסות: בשלב זה ניתן לטוס אך ורק לפוקט (ישיר עם אל על), האי הגדול ביותר בתאילנד שנפתח לתיירות במסגרת פיילוט שנקרא sandbox. כעבור שהייה בת שבועיים באי, ניתן להמשיך ליעדים נוספים במדינה בכפוף לבדיקת קורונה שלילית (ראו פירוט בסעיף 3). 3. בדיקות קורונה: ראשית נבהיר כי מחלימים אינם מורשים כלל וכלל להיכנס לתאילנד, אך ורק מחוסנים בשתי מנות חיסון. לעומת זאת, ילדים עד גיל 18 שאינם מחוסנים רשאים להיכנס לתאילנד עם הוריהם. תאילנד דורשת לבצע לפני ובהגעה עצמה 2 בדיקות pcr: האחת, 72 שעות לפני ההגעה והשנייה, בשדה התעופה בפוקט. במקביל, תיירים נדרשים לעבור בדיקות נוספות כעבור 5 ימי שהייה וביום ה 12 לשהייה בפוקט. כמה זה יעלה לכם? 8,000 באט שהם כ-800 שקל עבור 3 בדיקות בפוקט. סכום לא מבוטל בכלל ואם מגיעים בהרכב משפחתי בפרט. את התשלום עבור הבדיקות משלמים מראש לבית המלון בו מתארחים. לכל זה יש להוסיף כמובן בדיקת קורונה 72 לפני החזרה לישראל שעולה כ 70 שקל ובדיקה נוספת בנתבג.
בדיקות קורונה בתאילנדבדיקות קורונה בתאילנד
בדיקות קורונה בתאילנד. צילום: ספיר פרץ זילברמן 4. בידוד: מיד אחרי בדיקת הקורונה בשדה התעופה בפוקט, נכנסים לבידוד בבית המלון עד לקבלת התוצאות. אנחנו המתנו לתוצאות מרגע ההגעה בסביבות השעה 17:00 ועד למחרת בשעה 08:00  בבוקר. לא ניתן להפר כאן בידוד. בבית המלון בו התארחנו, לא קיבלנו מפתחות לחדרים. כלומר, מי שיוצא מהחדר נשאר מחוצה לו. 5. ברקוד אישי: כל הנכנסים בשערי פוקט נדרשים להוריד בשדה התעופה אפליקציה לטל' הנייד. האפליקציה מצלמת אתכם ומפיקה לכם ברקוד אישי אותו סורקים כל בוקר בבית המלון ובמקומות ציבוריים נוספים מקומות ומעיד על מקום ההימצאות שלכם וכן על רמת הסיכון שלכם. כלומר, במידה ונמצאתם סמוך לחולה מאומת, האפליקציה תתריע על רמת סיכון גבוהה ושכדאי להתרחק.
 ברקוד אישי בפוקט ברקוד אישי בפוקט
ברקוד אישי בפוקט. צילום: ספיר פרץ זילברמן 6. טמפרטורת גוף: בכניסה למקומות ציבוריים בפוקט יש לעבור בדיקת חום. ברוב המקומות דוגמת בתי מלון וסופרים מסתפקים במד חום אלקטרוני ובחלק מהמקומות דוגמת שדה תעופה ותחנות הסעים עוברים גם דרך מערכת אינפרא אדום. 7. מסכות ואלכוג'ל: בתאילנד, בניגוד לישראל, חובה לעטות מסכות גם במקומות פתוחים. ישנה אכיפה רצינית של עטיית מסכות על הפה והאף במקומות סגורים. בהרבה מקומות מזליפים ליד מנת אלכוג'ל.
פוקטפוקט
פוקט. צילום: ספיר פרץ זילברמן 8. מקומות בילוי: נכון לכתיבת שורות אלה, פוקט עדיין ריקה מתיירים וחלק ניכר ממקומות הבילוי באי סגורים אך עדיין יש לא מעט מסעדות וחנויות פתוחות. במסעדות חל איסור להשמיע מוזיקה. מיום ליום ניתן לראות את מגמת החזרה לשגרה במסגרתה עוד מקומות נפתחים מחדש כולל אירועים המוניים דוגמת "שוק יום ראשון" שנפתח לראשונה אחרי זמן רב שלא התקיים וכן, מכוני ספא הפופולריים של תאילנד. 9. בתי מלון: נכון לכתיבת שורות אלה, פוקט ריקה כמעט לחלוטין מתיירים למעט כמה תיירים בריטים פה ושם. אי לכך ובהתאם לזאת, רמות הביקושים בבתי המלון נמוכים וכך גם המחירים שנמוכים בכ-30% בממוצע ואפילו ב 50%. אנקדוטה נוספת לגבי בתי המלון בפוקט, בשבוע הראשון לשהייה בפוקט לא ניתן להחליף בית מלון. רק כעבור שבוע ימים באי ניתן לעבור למלון אחר ומקסימום עד 3 בתי מלון. חובה ללון במלונות עם תו תקן sha plus.
מלון Amari, פוקטמלון Amari, פוקט
מלון Amari, פוקט. צילום: ספיר פרץ זילברמן 10. לא רק פוקט: בתחום השיפוט של פוקט נכללים איים פופולריים נוספים אליהם כן מותר לצאת מפוקט ללא כל מגבלה דוגמת קורל איילנד אליו ניתן להגיע בהפלגה קצרה מפוקט.
קורל איילנד, פוקטקורל איילנד, פוקט
קורל איילנד, פוקט. צילום: ספיר פרץ זילברמן לפני שטסים לתאילנד חשוב להתעדכן גם באתר www.tatnews.org בכל הדרישות והמגבלות העדכניות עם הכניסה למדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםתאילנדפספורט תאילנדחדשות תאילנד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: