אא

״סכנה לצי המטוסים״: חברות התעופה האמריקניות בהודעה דרמטית חריגה נגד רשת הדור 5

״משבר תעופה ׳קטסטרופלי׳ עשוי לקרות בפחות מ-36 שעות לטיסות לארצות הברית״, כך הצהירו המנכ״לים של רוב חברות התעופה והמטען האמריקניות, והזהירו מפני משבר מיידי. המשבר כתוצאה משיבוש חלק ממערכות הניווט במטוס בעקבות שימוש בתדרי דור חמישי

צילום: 123rf צילום: 123rf
״משבר תעופה ׳קטסטרופלי׳ עשוי לקרות בפחות מ-36 שעות לטיסות לארצות הברית״, כך הצהירו המנכ״לים של רוב חברות התעופה והמטען האמריקניות, והזהירו מפני משבר מיידי. ההודעה מגיעה על רקע הפריסה הצפויה של פריסת תשתית הדור החמישי של AT&T ו-Verizon, ענקיות הסלולר האמריקניות, כך מדווחת סוכנות הידיעות ״רויטרס״. חברות התעופה הזהירו כי תדרי ה-C של הדור החמישי צפויים להתחיל לפעול ביום רביעי ועשויים להפך מספר לא מבוטל של מטוסים רחבי גוף לבלתי שמישים. ״עשרות אלפי אמריקאים עלולים להיתקע מעבר לים, וזה עשוי לגרום לתוהו ובוהו בטיסות לארה״ב״, מסרו המנכ״לים של אמריקן אירליינס, דלתא, יונייטד, Soutwest וחברות אחרות בהודעה משותפת.  

״סכנה ל-1,100 טיסות ביום״

מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הזהיר כי הפרעות פוטנציאליות עלולות להשפיע על מכשירים רגישים במטוס, כמו מד גובה וכך לפגוע באופן משמעותי בפעולות בראות נמוכה. ״משמעות הדבר היא שיותר מ-1,100 טיסות יתבטלו ו-100,000 נוסעים יתקעו או יתעכבו בכל יום״, הזהירו במכתב. חברות תעופה אף שקלו לבטל מספר טיסות בינלאומיות שהיו אמורות להגיע לארצות הברית ביום רביעי. ״עם ההגבלות המוצעות בשדות תעופה נבחרים, תעשיית התחבורה מתכוננת להפרעות מסוימות בשירות. אנו אופטימיים שנוכל לעבוד עם התעשיות והממשלה כדי למצוא פתרון שיפחית את הפגיעה בלוחות הזמנים כמה שאפשר. ״אם להיות בוטה, המסחר במדינה ייפסק״, הבהירו במכתב מנכ״לי UPS Airlines, JetBlue, Atlas Air, Alaska ו-FedEX. המכתב הועבר למנהל המועצה הלאומית לכלכלה של הבית הלבן, שר התחבורה, מנהל ה-FAA ויו״ר ועדת התקשורת הפדרלית. ״חברות התעופה לאמריקה״, הקבוצה שארגנה את המכתב סירבה להגיב לדברי רויטרס. ה-FAA אף הוסיף כי הם ימשיכו להבטיח שציבור הנוסעים בטוח כשחברות אלחוטיות פורסות את תשתית הדור החמישי. ״ה-FAA תמשיך לעבוד עם תעשיית התעופה וחברות אלחוטיות כדי לנסות להגביל עיכובים וביטולים הקשורים ל-5G״, הצהירו.  

הגבלות משמעותיות על צי המטוסים של יונייטד וחברות אחרות

יונייטד אירליינס הזהירה כי נושא התדרים עשוי להשפיע על יותר מ-15,000 מטיסותיה, ו-1.25 מיליון נוסעים וטונות של מטען מדי שנה. עוד היא אמרה כי היא עומדת בפני ״הגבלות משמעותיות על מטוסי 737, 777, 787, ומטוסים אזוריים בערים גדולות כמו יוסטון, ניוארק, לוס אנג׳לס, סן פרנסיסקו ושיקגו״. ענקיות התקשורת AT&T ו-Verizon שזכו כמעט בכל התדרים של ה-C-Band במכירה פומבית של 80 מיליארד דולר בשנה שעברה, הסכימו ב-3 בינואר שלא להפעיל את התדרים מסביב ל-50 שדות תעופה במטרה להפחית סיכוני הפרעות ולנקוט בצעדים אחרים לצמצום הפרעות פוטנציאליות למשך שישה חודשים. הם גם הסכימו לדחות את הפריסה בשבועיים, ולמנוע זמנית בעיית בטיחות תעופתית. חברות הסלולר סירבו להגיב להודעה, כשלטענתם תחום התדרים נפרס בהצלחה בכ-40 מדינות אחרות ללא בעיות אחרות. המנכ״לים של חברות התעופה גדולות ומנכ״ל בואינג, דייב קלהון, קיימו ביום ראשון שיחה ממושכת עם סטיב דיקסון, ראש רשות התעופה הפדרלית, ומזכיר התחבורה פיט בוטיג׳ג׳ כדי להזהיר מפני המשבר. חברות התעופה מבקשות כי יישום הדור החמישי יהיה בטווח של כ-2 מיילים (3.2 קילומטרים) ממסלולי המראה בשדות תעופה. ״דרושה התערבות מיידית כדי למנוע הפרעה תפעולית משמעותית לנוסעים, למשלוחים, שרשרת האספקה ומשלוח ציוד רפואי נדרש״, ציינו.
אפליקציה חדשה של יונייטד תאפשר להחליף טיסה ללא תשלוםאפליקציה חדשה של יונייטד תאפשר להחליף טיסה ללא תשלום
יונייטד איירליינס. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: