אא

לטוס קרוב להרגיש רחוק: 40 דקות טיסה בלבד מישראל, חופשה בלתי נשכחת בפאפוס, קפריסין

יש לא מעט מקומות מומלצים בקפריסין, אנחנו החלטנו לעשות זום-אין על פאפוס, הקטנה מבין הערים המרכזיות בקפריסין. למה? כי בפאפוס יש חופים מרהיבים, אטרקציות לכל המשפחה, אתרים ארכיאולוגים חשובים, חיי לילה, קניות, אוכל טוב ועוד הרבה. בשיתוף איסתא

פאפוס, קפריסין. צילום: shutterstock פאפוס, קפריסין. צילום: shutterstock
מה דעתכם לטוס 40 דקות בלבד ולהגיע למקום קרוב שלגמרי מרגיש רחוק כמו הקריביים? אם לא, נפרד כידידים. אם כן, המשיכו לקרוא וגלו את גן העדן של קפריסין: פאפוס. פנינת התיירות של האי השכן מציעה את כל מה שצריך לחופשה בלתי נשכחת: ים בגווני טורקיז משגעים, מפרצונים, לגונות קטנות וחבויות, חופים בתוליים לצד חופים מוכרזים, מצוחצחים וחינמיים, שלגמרי מייתרים, כאמור, את הצורך בלטוס חצי עולם כדי ליהנות מים קריבי. וקריבי - זה הכי. פאפוס, הקטנה מבין הערים המרכזיות של האי קפריסין (ניקוסיה, לימסול ולרנקה), מציעה גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה, אתרים ארכיאולוגים חשובים של אונסק"ו, חיי לילה, קניות, אוכל טוב, שפע של מלונות ועוד. ואם זה לא די בזה, הוסיפו גם את שדה התעופה הקטן והסימפטי של פאפוס הממוקם סמוך למרכז העיר ובתי המלון במרחק כ-20 דקות נסיעה. עובדה שהופכת את הבחירה בפאפוס ליעד אולטימטיבי לישראלים שמעדיפים לטוס קרוב ולהרגיש רחוק. קבלו 10 המלצות למה דווקא חופשה בפאפוס:

1. חופים ומפרץ האלמוגים

פאפוס שופעת חופים משגעים עם מפרצונים, לגונות קטנות וחבויות, חופים בתוליים לצד חופים מוכרזים, מצוחצחים וחינמיים, שלגמרי מייתרים, כפי שכבר אמרנו, את הצורך בלטוס חצי עולם כדי ליהנות מים קריבי. אחד המקומות המומלצים הוא Coral Bay (קורל ביי - מפרץ האלמוגים), הממוקם רק 6 ק"מ צפונית לפאפוס. בקורל ביי, מאתרי הנופש המומלצים בקפריסין, יש הכל מהכל. החל ממגוון אטרקציות ימיות ועד טיילת עם מסעדות ובתי קפה המשקיפים לרצועת חוף ים מרהיבה. מפרץ האלמוגים, coral bay, פאפוס, קפריסין. צילום: shutterstock
פאפוס, קפריסיןפאפוס, קפריסין
צילום: shutterstock

2. פאפוס על אופניים

קפריסין היא גן עדן לרוכבי אופניים. בזכות מזג האוויר המושלם של האי, ניתן ליהנות בקפריסין מרכיבת אופניים לאורך כל השנה. יש מסלולים ברמות קושי שונות המתאימות לרוכבים בכל רמת כושר. בדרך קברי המלכים שבפאפוס למשל, תוכלו למצוא מרכז רכיבה כמו גם בכפר KOUKLIA הסמוך לעיר. המרכזים הללו מספקים שרותי השכרת אופניים וציוד רכיבה, מידע אודות מסלולים וכן הדרכה וסיוע לקבוצות מאורגנות. בפאפוס קיימים מסלולי רכיבה אזוריים למקומות כמו POLIS, שמורת הטבע AKAMAS, יער TIMI ועוד. רוכבים מנוסים יכולים לבחור באחד המסלולים המאתגרים הבינעירוניים למשל עד למרחצאות אפרודיטה, או אפילו למרחק של 65 קילומטרים עד להרי הטרודוס.
פאפוס, קפריסיןפאפוס, קפריסין
פאפוס, קפריסין. צילום: shutterstock

3. פארק ארכיאולוגי של אונסק"ו

האתר הארכיאולוגי "קאטו פאפוס" (פאפוס התחתית), הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 1980, ובצדק. האתר שופע מונומנטים ושרידים מתקופות פרהיסטוריות, מימי הביניים ובעיקר מהתקופה הרומית. רצפות הפסיפס המרהיבות שבו, מתוארכות למאות 3-5 ומהוות את מוקד הפארק. יש גם, את תיאטרון אודאון (Odeon) – מבנה אבן שעדיין מעלים בו מחזות כפי שנהגו בימי קדם, ואת "קברי המלכים" – המתוארכים עד למאה הרביעית לפנה"ס, חצובים בסלע ובחלקם מעוטרים. בקברים קבורים לאו דווקא מלכים, אלא בעיקר נכבדי העיר ועשיריה, אך יופיים המרהיב של הקברים הוא שהעניק למקום את שמו.
פאפוס, קפריסיןפאפוס, קפריסין
פאפוס, קפריסין. צילום: shutterstock

4. סלע אפרודיטה

האגדה מספרת שאפרודיטה, אלת האהבה והיופי, עלתה מן הגלים במקום הזה ומאז הפכה את האזור לביתה. על פי האגדה, זוגות שיצאו לשחייה זוגית רומנטית מסביב לסלע אפרודיטה, הממוקם 25 ק"מ מזרחית לפאפוס, יזכו באהבת נצח.
קפריסיןקפריסין
טירה מימי הביניים בפאפוס. צילום: Shutterstock

5. שמורת הטבע אקמאס

צפונית-מערבית לפאפוס נמצאת שמורת הטבע אקמאס המציעה: חופים, מפרצים, מצוקים, ערוצי נחל, תצורות גאולוגיות מרשימות ויערות. השמורה ממוקמת בנקודה המערבית ביותר של האי קפריסין ומהווה את הנקודה המזרחית ביותר של שלושה אזורי פריחה אירופאיים מרכזיים. מסיבה זו היא מאכלסת למעלה מ-600 זני צמחים, 35 מתוכם אנדמיים לאזור. בשמורה גם מגוון בעלי חיים מרשים: 168 זני ציפורים, 12 יונקים, 20 זוחלים ומיני פרפרים. המקום אידיאלי למטיילים ולפעילויות ספורט כמו: הליכה, רכיבה על אופניים, צלילה, דייג, שייט ותצפית מושלמת לצפרים. הלגונה הכחולה אקמס. צילום: Shutterstock
פאפוס, קפריסיןפאפוס, קפריסין
צילום: shutterstock

6. תרבות

פאפוס מציעה שפע של אירועי תרבות ופסטיבלים לאורך השנה כולה. לא בכדי, העיר פאפוס נבחרה בשנת 2017 כבירת התרבות של אירופה, ומארחת מידי שנה מבחר של אומנים וקונצרטים.
פאפוס, קפריסיןפאפוס, קפריסין
צילום: shutterstock

7. קולינריה ויין

המטבח הקפריסאי הוא מטבח ים תיכוני עם השפעות מהמטבח היווני ומארצות הים התיכון בכלל. בפאפוס לא חסרות מסעדות וטברנות המגישות את הארוחה הקפריסאית האותנטית המוגשת בתצורת מזטים. הזדמנות מצוינת לטעום קצת מכל דבר. החל מגבינת חלומי אפויה בגריל ועד מגוון מאכלי ים, דגים ומאכלי בשר כמו נקניקים מעושנים, מוסקה ועוד. וכמובן, המנות האחרונות הכוללות בין היתר את הפירות המתוקים והמשומרים. אזור פאפוס מפורסם גם בענבים האיכותיים שגדלים בו וביקבים הרבים המנקדים אותו. באזור יש מסלולי טיול ב"דרך היין" אליהם כדאי ואפשר לצאת באופן עצמאי או במסגרת סיורים מודרכים: בכפרים המתמחים בהפקת היין ויצורו, במנזרים עתיקים או במוזיאון היין. במערב האי, באזור פאפוס, יש שני מסלולי יין מומלצים: מסלול 1: LAONA-AKAMAS - אזור שובה לב ביופיו עם קו חוף סלעי והרבה מאוד כפרים מסורתיים קטנים. זן הענבים האופייני למקום הוא XYNISTERI המשגשג באקלים הקפריסאי ומשמש להפקת יין לבן ועשיר בעל ארומה עדינה וטעם רענן. מסלול 2: VOUNI PANAGIAS-AMPELITIS - ביקבים הרבים באזור אפשר לטעום יינות בטעמי אפרסקים, תפוחים ירוקים ומשמשים בעלי ארומה ייחודית. היין הקפריסאי המיוצר מענבי MARATHEFTIKO המופק בשילוב פירות אדומים, ורדים וסיגליות.
פאפוס, קפריסין.פאפוס, קפריסין.
צילום: shutterstock

8. מגרשי גולף

פאפוס היא יעד אולטימטיבי למשחק גולף בזכות מסלולי גולף מקצועיים. המגרשים אמנם אינם ממוקמים בלב ההמולה של אתרי התיירות, אך עם זאת הם נמצאים במרחק קצר מספיק המאפשר גישה נוחה לבילויים וטיולים בעיר ובאזור.
פאפוס, קפריסיןפאפוס, קפריסין
צילום: shutterstock

9. קניות

בפאפוס  מגוון נרחב של חנויות, קטנות ומסורתיות לצד חנויות עם מרבית המותגים הבינלאומיים. רק תכינו את כרטיס האשראי. הקניון הגדול והחדש שבעיר המומלץ לגהץ בו את הוויזה הוא King Avenue Mall  מרכז הקניות המודרני שבו יותר מ-120 חנויות, נמצא במרכז העיר, מרחק הליכה מהטיילת המרכזית של פאפוס וקרוב למרבית המלונות בעיר ותמצאו בו חנויות מותגים כמו זארה, טומי הילפינגר, קלוין קליין, קיקו מילאנו, מנגו, אנדר ארמור, אדידס, רשת ההנעלה אלדו, רשת Guess, אינטרספורט, לאקוסט, ג'ק ג'ונס, מרקס אנד ספנסר, מאסימו דוטי, נאוטיקה, פול אנד בר. בקניון גם מגוון מסעדות ובתי קפה.

10. פאפוס לילדים

בפאפוס יש שפע של אטרקציות לילדים בכל הגילאים. גן חיות עירוני, פארקי שעשועים, פארק ציפורים ופארק המים הנודע "אפרודיטה". בפארק השוכן דקות ספורות מהטיילת היפה של פאפוס, מגוון נרחב של אטרקציות ובינהן: מגלשות מים, בריכות (כולל בריכת גלים), קיר טיפוס, נהר, מזנוני אוכל וכמו כן, משחקי מיני גולף, באולינג, פיינטבול וקרטינג, למבוגרים שירצו בעת שההמשפחה מכייפת לגלוש באינטנרט עומדת רשת אינטרנט אלחוטית במתחם. עוד אטרקציות מומלצות לילדים: הלונה פארק של פאפוס הסמוך לפארק המים אפרודיטה, מתחם המיני גולף הפתוח של פאפוס שהינו אופציה נהדרת לבילוי לכל המשפחה, אולם באולינג הנמצא במרכז פאפוס -Cosmic world ובו גם מסלולי קרטינג ותחרויות באולינג מקצועיות.
פאפוס, קפריסין.פאפוס, קפריסין.
צילום: shutterstock
פאפוס, קפריסין.פאפוס, קפריסין.
צילום: shutterstock

כיצד טסים?

חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, שאחד מבסיסיה הרבים נמצא בפאפוס, מפעילה טיסה יומית בקו ת״א- פאפוס, כאשר גם חברות התעופה של ישראייר ו-TUS Airways הקפריסאית, מפעילות בעונת הקיץ טיסות ישירות לשדה התעופה של פאפוס הנמצא מרחק של כ-20-25 דק׳ נסיעה ממרבית המלונות בעיר. זמן הטיסה מישראל כאמור הינו כ-40 דקות בלבד. לחילופין, ניתן לטוס מישראל גם לשדה התעופה הבינלאומי והגדול של קפריסין בעיר לרנקה (כ-45-50 דק׳) אליו מפעילות טיסות ישירות מנתב״ג, חברות אל על, ארקיע, ישראייר, איג׳יאן איירליינס היוונית, TUS Airways, וויז אייר וחברת סייפרוס איירווייס. מי שיבחר לטוס ללרנקה, צריך לקחת בחשבון שהמרחק בנסיעה ברכב מלרנקה לפאפוס הינו כשעה וחמישים דקות.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמדריך יעדיםקפריסיןפאפוסטיסות לפאפוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: