אא

לבוב: 9 סיבות לבקר בעיר הכי חשובה במערב אוקראינה

אם אהבתם את בודפשט ופראג, הקור המקפיא לא מרתיע אתכם ואתם ממש אבל ממש חמים על יעד אחר, הנה 9 סיבות לטיול חורפי בלבוב שבאוקראינה

אם אהבתם את בודפשט ופראג אם אהבתם את בודפשט ופראג

1. העיר העתיקה

מרכז ההיסטורי של העיר לבוב, שהוכר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, שופע ארכיטקטורה אירופית צבעונית מרשימה ושמורה, במגוון סגנונות ותקופות. האדריכלים הטובים באירופה בנו כאן את מיטב הארמונות, הכנסיות והכיכרות בסגנון גותי, בארוק, רנסנאס וקלאסי. והכל, במרחק הליכה. לבוב. צילום: עדי בן עזר

2. תרבות

בלבוב יש 12 אוניברסיטאות, מה שהופך אותה לעיר סטודנטיאלית בוהמיינית ותרבותית. מתקיימים בה עשרות פסטיבלים לאורך כל השנה. מפסטיבל מוסיקה יהודית ועד פסטיבל לספרות. סביר להניח, שמתי שתגיעו ללבוב יתקיים בה פסטיבל או אירוע תרבותי מעניין אחר.

3. קולינריה

בלבוב יש אוכל טעים עם ייצוג בערך לכל מטבח בינלאומי וסגנון אפשרי ומחירים משתלמים. נסו מנות מהמטבח הווינאי (בהשפעת האימפריה האוסטרו-הונגרית ששלטה בעיר), או מנות אוקראיניות מסורתיות כמו כיסוני וריניקי ומרק בורשט.

4. גימיקים

מסעדה הממוקמת במרתף שצריך להגיד סיסמה כדי להיכנס אליה, מסעדה שדגים בה את ארוחתכם עם חכה בבריכה מול עיניכם ומסעדה שהיא מוזיאון למנורות נפט. אלו הן רק חלק מ"מסעדות הקונספט" שהעיר ידועה בזכותן.

5. סצנת קפה ושוקולד

ההשפעות האוסטריות לא פסחו על העיר גם בכל הקשור לקפה ושוקולד. לאן שלא תלכו ברחובות הציוריים המרוצפים, תיתקלו בבתי קפה שיקים ואיכותיים וחנויות בוטיק של שוקולד בעבודת יד. נותר רק לשבת, לשתות קפה טוב, לקנות בונבוניירות ולנסות לא לחסל את הכל במלון.

6. מרחצאות ותיירות מרפא

במרחק של כשעתיים נסיעה מלבוב, נמצאות עיירות הספא והמרפא הפסטורליות טרוסקיביץ ((Truskavets וסחידנציה .(Skhidnytsia) מקומיים ותיירים מגיעים לנפוש בהן, גם בחורף. מבחר הטיפולים המוצע בהן אדיר, והמחירים זולים יחסית למקובל בארץ, החל מכ-70 שקל לעיסוי רפואי. האמיצים שבינכם יוכלו לנסות שתיית מים שנובעים מבטן האדמה וידועים בסגולות המרפא שלהם, או טיפול סאונה מסורתי (Banya) בו יצליפו בכם עם ענפים ויזרקו אתכם בסוף למי קרח.

נוסעים עם ילדים?

7. מוזיאון החיים והארכיטקטורה הכפריים

המוזיאון הפתוח הזה - Museum of Folk Architecture and seikatusi - ממוקם ביער ענק. הוא מציג אוסף עצום של מבני עץ כפריים מתקופות שונות כולל שחזור של הריהוט ואורך החיים המסורתי. אם יתמזל מזלכם הילדים יוכלו להשתתף בהפעלות כמו ירי בחץ וקשת, סדנאות שזירת צעצועי קש וקדרות.

8. טיולי ג'יפים בפאתי הקרפטים

אם הגעתם לאזור סחידנציה, אל תוותרו על טיול ג'יפים משפחתי. מלבד החוויה המגבשת, הטבע והנופים הקסומים של ההרים הקרפטים הטיול יחשוף אתכם לאוקראינה הכפרית האותנטית, בה האיכרים המקומיים עדיין קוצרים תבואה עם מגל ומעמיסים זרדים על עגלת הסוס.

9. מצודת טוסטן

בקשו מנהג הגי'פים לעצור לכם בשמורת יער טוסטן (Tustan Fortress). מדובר בשמורה בעלת סלעים מרשימים בני כ-45 מיליון שנה, שבראשם הייתה ממוקמת בימי הבינים עיר מצודה אסטרטגית. במהלך ההליכה לראש המצודה בשבילים המתעקלים יתגלה בפניכם נוף מרהיב של האזור. למרגלות השמורה ישנו שוק בו תוכלו ליהנות ממיטב התוצרת המקומית, גבינות כפריות משובחות, דבש ויינות ייחודיים. בקיץ מפעילים בשמורה אומגות, פארק חבלים ואפילו מתקיים פסטיבל בסגנון ימיי הביניים. לבוב. צילום: עדי בן עזר הכותב היה אורח חברת התעופה UIA המפעילה 2 טיסות שבועיות (ג' ושבת) ישירות מתל אביב ללבוב קראו והתעדכנו בידיעות וחדשות לבוב נוספות בפספורטניוז - אתר חדשות התיירות והתעופה של ישראל  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםאוקראינהלבובחופשה באוקראינה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: