תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

A380: האם משבר הקורונה יחסל סופית את הסופר-ג'מבו של איירבוס?

המשבר הנוכחי מייתר לחלוטין את הצורך במטוסי ענק, וחברות התעופה מקרקעות ומשביתות אותם. ברור לחלוטין כי רובם לא יחזרו לשירות עם סיום מגפת הקורונה

קואנטס. צילום: 123rf קואנטס. צילום: 123rf
בעקבות התפשטות מגפת הקורונה והמגבלות הגורפות של סגירת גבולות ונמלי תעופה ברחבי העולם, עשרות חברות תעופה הפסיקו זה מכבר את פעילותן וקרקעו את כל מטוסיהן, ואלה שעדיין ממשיכות לפעול, צמצמו ביותר מ-90% את היקף פעילותן ואינן זקוקות למטוסים גדולים. אחד ממטוסי הנוסעים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות היה הסופר-ג'מבו A380 של איירבוס. איירבוס קיוותה שחברות תעופה יזמינו את ה-A380 במטרה להקל על הלחץ על שדות תעופה עמוסים ברחבי העולם, אך מלבד חברת אמירייטס, שהזמינה יותר מ-100 מטוסים, ולמעשה הייתה שותפה לפרויקט, הסופר-ג'מבו לא נמכר כפי שקיוו באיירבוס, והחברה הודיעה אשתקד, כי ייצור מטוס הנוסעים הגדול בעולם ייפסק בשנת 2021 עקב צבר הזמנות חלש. ה-A380 הדו-קומתי יכול לשאת עד כ-850 נוסעים בתצורה של מחלקת תיירים, אך מרבית חברות התעופה, שרכשו אותו, העדיפו תצורה של 3 מחלקות עם כ-525 נוסעים בממוצע. ובכל זאת, מדובר בכ-100-150 יותר נוסעים מהמטוסים הגדולים הבאים, בואינג 747-8 וה- 777-300. רוב חברות התעופה חששו, כי יתקשו למלא את המטוס. כאשר ה-A380 היה מלא לחלוטין, המטוס הניב רווחים אדירים, אולם כשמושבים רבים לא נמכרו, המטוס ספג הפסדים כבדים. במשבר הנוכחי ובהשלכותיו עתידו של ה-A380 נראה עגום. חברות תעופה רבות מבקשות כעת תמיכה ממשלתית ונלחמות להישרדות, וכאשר נתיבים בינלאומיים יתחילו להיפתח שוב, סביר להניח שרוב חברות התעופה המפעילות את ה-A380 לא ימהרו להחזיר אותו לשירות, אם בכלל. אמירייטס מפעילה כיום 115 A380, והמטוס הוא עמוד התווך של חברת התעופה, ונראה שהיא תמשיך להפעילו אותו. בריטיש איירווייס תמשיך, ככל הנראה, להפעיל את ה-A380 בקווים מרכזיים מלונדון ליעדים מבוקשים, כמו הונג קונג, סינגפור, ניו יורק ולוס אנג'לס, כשהיום רוב מטוסי הדגם מקורקעים בצרפת. גם קואנטס האוסטרלית, סביר להניח, תמשיך להפעיל את ה-A380 בטיסות ארוכות הטווח ללונדון, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. סינגפור איירליינס, איתיחאד איירווייס וקטאר איירווייס, יוכלו גם הן להמשיך להפעיל את ה-A380 למרות הפסדים צפויים, יותר בזכות הגיבוי הממשלתי מאשר התפעול הרווחי. לעומת זאת, כל החברות האחרות, שברשותן מטוסי A380, ינצלו את המשבר הנוכחי כדי להוציא אותם משירות פעיל. אייר פראנס, למשל, כבר לפני המשבר החליטה להיפטר מהם, וכמוה גם לופטהנזה, והחברות האסייתיות: קוריאן אייר, תאי איירווייס, אסיאנה ומלזיה איירליינס, שקרקעו את כל ה- A380 שלהן, ועם החזרה לפעילות יוותרו על רובם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיותאיירבוסA380

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: