"לא מדובר בחילוץ חברות התעופה, אלא בדאגה לעובדים"
מצהיר שר האוצר האמריקני בעקבות הטענות של חברות התעופה על התנאים לקבלת הסיוע, שמכתיב להן הממשל
אמריקן איירליינס. צילום 123rf
חברות התעופה האמריקאיות ממורמרות על התנאים, שמכתיב להן הממשל, וטוענות כי המענק כביכול של 25 מיליארד דולר אינו אלא פיתיון. עפ"י התנאים, חברות התעופה הגדולות יחזירו 30% מכל מענק במהלך חמש השנים הקרובות, ולטענתם, זה לא היה חלק מהתוכנית המקורית. איגוד חברות התעופה Airlines4America ציין: "החוק המקורי הצביע על מענקים, שהם יעילים יותר באופן משמעותי לעובדים, ולא שילוב של מענקים והלוואות". גם האיגודים המקצועיים של עובדי ענף התעופה נוקשים בעמדתם. "שר האוצר מנוצ'ין חייב ליותר משני מיליון עובדי תעשיית התעופה הסבר", אמרה ג'ולי הדריק, נשיאת איגוד הדיילים. עפ"י התנאים, חברות תעופה המקבלות מענקים אינן רשאיות לפטר עובדים עד 30 בספטמבר לפחות. ברנט מקינטוש, מזכ"ל היחידה הבינלאומית במשרד האוצר, אמר: "החוק קבע באופן מפורש כי משרד האוצר יוכל לקבל מניות, אופציות, אגרות חוב, או אמצעים פיננסיים אחרים, מחברות התעופה תמורת הסיוע". ואילו שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, הבהיר בריאיון ל-CNBC כי "לא מדובר בחילוץ חברות התעופה, אלא בדאגה לעובדים, שלחברות התעופה תהיה נזילות להחזיק את העובדים". חברות התעופה הודיעו שהן מעוניינות לנהל משא ומתן חוזר על התנאים, אך נראה כי לא תהיה להן תמיכה, אם ישתמשו בפיטורי עובדים כקלף מיקוח. עפ"י הנתונים של מחלקת הסטטיסטיקה במשרד התחבורה, שש חברות התעופה המובילות - יונייטד, אמריקן, דלתא, סאות'ווסט, ג'ט בלו ואלסקה אייר - שילמו בשנה שעברה 27 מיליארד דולר שכר והטבות לעובדיהן.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}