המועצה לצרכנות לשרת התחבורה: לחייב חברות תעופה לפרסם אזהרה לציבור בתקופת הקורונה
"לאור השינויים התכופים, התנאים הקיימים במועד רכישת כרטיס לא בהכרח תקפים במועד הטיסה. התקבלו תלונות צרכנים על אי ודאות גדולה וחוסר מידע ברור האם חלים תנאים מגבילים בכניסה למדינת היעד", כך מנכ"ל המועצה לשרת התחבורה
מירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל
מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עופר מרום, פנה לשרת התחבורה, מירי רגב, בבקשה לחייב את חברות התעופה המפעילות טיסות מישראל ואליה, לפרסם במקום ברור בעת הזמנת כרטיס הטיסה, אזהרה בעברית לציבור הנוסעים בתקופת הקורונה, כולל פירוט של התנאים החלים עליהם בכניסה למדינה אליה הם טסים. "לאור השינויים התכופים, התנאים הקיימים במועד רכישת הכרטיס לא בהכרח תקפים במועד הטיסה. לכן, יש להורות לחברות התעופה הממריאות ונוחתות בישראל לפרסם אזהרה בעברית בדף הנחיתה באתר האינטרנט של החברה", אומר מרום לרגב. בנוסף, דורש מרום "לחייב משלוח הודעה לנוסע מספר ימים לפני מועד הטיסה, כדי ליידע כל נוסע שהטיסה לא בוטלה". על פי המועצה לצרכנות, בעקבות פתיחת השמיים לציבור הנוסעים למספר יעדים בחו"ל, התקבלו באחרונה במועצה תלונות צרכנים מהן עולה שקיימת אי ודאות גדולה בנוגע לאפשרותם לממש את הטיסה לחו"ל וכי אין מידע מספק וברור האם חלים עליהם תנאים המגבילים את כניסתם למדינת היעד. מהתלונות עולה כי צרכנים שרכשו באתרי חברות כרטיסי טיסה לחו"ל, סורבו לעלות לטיסה כשהגיעו לשדה התעופה, מאחר ולא עברו בדיקת קורונה זמן קצר לפני הטיסה, או שהוסבר להם רק במעמד זה כי אפשרות הכניסה למדינה אליה רכשו כרטיס פתוחות לבעלי דרכון זר ו/או אזרחות מדינת היעד. "לאור הנטען בתלונות, קיים חשש כי הציבור אינו מודע כלל לעובדה שלמדינות רבות ישנן הגבלות מחמירות על כניסת ישראלים ובהתאם, נוסעים לא בודקים בזמן אמת מה התנאים למימוש כרטיס הטיסה והכניסה למדינת היעד", אומרים במועצה. עוד מדגישים במועצה כי הציבור מתקשה לעקוב אחר העדכונים המתפרסמים בהתאם לקצב התחלואה במדינה, ורוכש כרטיסי טיסה מבלי שהוא מודע לכך שקיימות מגבלות לכניסת אזרחים זרים למדינות היעד. "באתרי רשות שדות התעופה ומשרד החוץ קיימת המלצה לנוסעים לבדוק מבעוד מועד, למול נציגות דיפלומטית או קונסולרית של אותה מדינה, באם תתאפשר כניסתו בשעריה והאם ישנה חובת בידוד (בידוד ביתי, במתקנים ממשלתיים או אחר) במדינת היעד. כמו כן מומלץ לבדוק באם הטיסה המיועדת תתקיים, אולם מהתלונות עולה כי המידע לא מגיע לכל הצרכנים ועולה חשש שצרכנים רבים לא נחשפים לאזהרה", נמסר. על פי נתוני רשות שדות התעופה, ביוני האחרון טסו מנתב"ג 20,221 נוסעים לעומת יותר ממיליון ביוני אשתקד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}