אא

דובאי: המסכות הוסרו וההמונים פקדו את יריד התיירות הערבי, בהשתתפות חברות תיירות מישראל

מי שהיה זקוק להוכחה נוספת לסיום משבר הקורונה בענף התיירות היה צריך ללבקר במרכז הכנסים בדובאי אתמול. עשרות אלפי אנשים פקדו את תערוכת התיירות ATM והתחושה היתה שהקורונה כאילו לא היתה מעולם. עשרות בכירים מישראל נטלו חלק

מסכות ירדו: המוני אדם ביריד התיירות הערבי בדובאי. צילום: פספורטניוז מסכות ירדו: המוני אדם ביריד התיירות הערבי בדובאי. צילום: פספורטניוז

יריד התיירות הערבי, Arabian Travel Market, שהחל אתמול במרכז הירידים בדובאי, הסב התרגשות רבה בקרב המארגנים המקומיים. אלפי אנשים ומשתתפים פקדו את האירוע התיירותי החשוב, שמחזיר את התיירות והתעופה לקדמת הבמה, והתחושה הכללית לאורך כל היום הראשון היתה שהמסך של הקורונה ירד באופן סופי בעולם התיירות. מאות הביתנים באולם הכנסים שעד לא מכבר שימש כמעין בית מלון לקליטת חולי קורונה, היו עמוסים וגדושים באלפי אנשים כבר משעות הבוקר.

מי שחשב שתמו הימים שחברות עסקיות יגיעו לכנסים וירידים כמו שהיה עד תחילת שנת 2020, טעה ובגדול. תחושת חג ליוותה את היריד, כמעין מסיבת סיום לנגיף הקורונה, שאיים עד לא מכבר למוטט את תעשיית התיירות, שחזרה בקול תרועה גדול.

הביתנים של חברות הדגל של איחוד האמירויות ובראשן אמירייטס המתחילה החודש לטוס לישראל, עוררו עניין רב, כאשר אמירייטס השיקה מחלקת פרימיום אקונומי חדשה, שהושקה ממש אתמול ביריד וכמותה גם חברת איתיחאד מאבו דאבי השכנה, שציינה אף שדרוג במחלקת העסקים והאקונומי עם תצורת מושבים חדשה. לצד מדינות ערביות רבות שהציגו ביריד נרשמה השתתפות מרשימה של מדינות אירופה, אפריקה ואסיה, כאשר גם מישראל נרשמה השנה השתתפות ערה שבפעם הראשונה, 17 חברות ישראליות מציגות בביתן הישראלי שהקים משרד התיירות ביריד.

ההשתתפות המסיבית של הישראלים ביריד החשוב, מגיעה על רקע הסכמי אברהם, שנחתמו ב-2020 ואשר הובילו לשיתופי פעולה היסטוריים בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו. במסגרת היריד שהחל כאמור אמש, נערכות פגישות עם בכירים בתעשיית התיירות של איחוד האמירויות ובעיקר עם סיטונאים וסוכנים מהגדולים והמוכרים ביותר, במטרה לחשוף בפניהם את ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי לתושבי המקום.

בין המשלחת הישראלית הבכירה שהגיעה מישראל נראו: ירום ודיש מנהל סניף ישראל של אל על ועמית לוי מנהל המכירות של סניף ישראל, טלי לאופר, מנכ״לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול מנכ״לית דיזנהאוז, גדעון טהלר טל תעופה, עופר ריינהרדט ממן תעופה נציגת איתיחאד איירווייס בישראל, גיא רווה מנכ״ל חברת מסעות, אורן כהן מגורי מנהל השיווק והמכירות של השטיח המעופף, גיא טהלר מטעם לשכת התיירות של דובאי המיוצגת בישראל על ידי טל תעופה, וכמו כן בכירים מחברות תלמה תיירות, נאזרין טורס, וכמן כן עיתונאים, סוכני נסיעות ועשרות אנשי תיירות.

השנה היריד מתמקד בענף התעופה. עפ"י נתונים של חברת המחקר Mordor Intelligence, תעשיית התעופה של המזרח התיכון צפויה להתרחב בשיעור צמיחה שנתי של יותר מ-6% במהלך השנים 2022-27. חברת המחקר מציינת, כי במקביל להתאוששות ההדרגתית בתנועת הנוסעים הבינלאומית, מגזרי התעופה של המזרח התיכון הראו עמידות יחסית בתקופת הקורונה וכעת ממשיכים להראות סימני צמיחה.

ביריד, שנפתח אמש (שני) ומתקיים במשך 4 ימים (9-12.5), מציגות מדינות מהעולם וביניהן: בולגריה, פולין, איחוד האמירויות, בחריין, עמאן, ירדן, ערב הסעודית, בלרוס, סלובניה, קרואטיה, מונטנגרו, מצרים, אזרבייג'ן, טורקיה, קפריסין, איטליה, גיאורגיה, מרוקו, אינדונזיה, תאילנד, קוריאה, אפריקה, מלזיה, איי המלדיביים והודו. אגב, משרד התיירות שכר לא מכבר את שירותי חברת השיווק הבינלאומית Global VFS בדובאי כדי לסייע בפתיחת השוק ולהגדיל את הביקוש לתיירות לישראל.

צילומים: פספורטניוז

צילום: פספטרטניוזצילום: פספטרטניוז
    מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה של אמירייטס.צילום: פספסורטניוז       
מימין: סובול, רינהרדט ולאופר אפשטייןמימין: סובול, רינהרדט ולאופר אפשטיין
מימין: עמית לוי, ירום ודיש וג׳פר עפיפי. צילום: פספורטניוזמימין: עמית לוי, ירום ודיש וג׳פר עפיפי. צילום: פספורטניוז
     
צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז
        

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאייריד תיירות ערבי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: