אא

סטנדרט חדש לסינון רעשים אקטיבי: בדקנו את האוזניות החדשות של סוני

הן כובשות את מצעד האוזניות הטובות ביותר שנה אחר שנה, וכעת סוני משיקה דור חדש לסדרת הדגל XM, עם אוזניות קשת שמביאות סינון רעשים משופר ואיכות שמע טובה יותר. בדקנו האם בסוני הצליחו לשמור על התואר

איכות שמע יוצאת דופן, במחיר אטרקטיבי. צילום: מייקי לוי איכות שמע יוצאת דופן, במחיר אטרקטיבי. צילום: מייקי לוי
אחרי הסקירה על ה-Link Buds של סוני, נחתו על השולחן שלי אוזניות הדגל החדשות ה-XM5. מדובר בסדרת הדגל של אוזניות הקשת, כשהדור בדימוס הציב רף חדש בכל מה שקשור לסטנדרטים באיכות השמע וסינון הרעשים. כעת החברה משיקה את הדור החמישי לאוזניות הדגל, עם כמה שינויים מורגשים בהחלט, החל מהעיצוב ועד לאיכות השמע, סינון הרעשים והפיצ׳רים. רגע לפני שהאוזניות נוחתות בישראל, בדקתי אותן, והן אפילו הגיעו רגע לפני שהמראתי, כך שיכולתי לבדוק את המבחן האמיתי - סינון הרעשים בטיסה.  אוזניות ה-XM5 של סוני. צילום: מייקי לוי

שינויים עיצוביים, קטנים אבל משמעותיים

האוזניות עברו שינוי של ממש: הן כבר לא מתקפלות בדומה לדורות הקודמים, גם שגם הכיסוי הוא מעט גדול יותר. זה כמובן לא פוגע בחוויה או באיכות ולטעמי - אני מעדיף אוזניות שלא מתקפלות בכלל. בעיניי מנגנון הקיפול הוא מועד לפורענות ובעיקר תקלות. הדור החדש הוא מעין הכלאה של ה-Bose 700 וה-XM4, הדור הקודם. בדומה לדור הקודם, האוזניות מכסות את כל האוזן בצורה הרמטית, והן נוחות להאזנה ממושכת. סינון רעשים שמציב רף חדש בתעשייה. צילום: מייקי לוי עוד האוזניות מגיעות עם כריות משופרות, וסוני דיווחה כי מי שמרכיב משקפיים יוכל ליהנות מנוחות משופרת. מאחר ואינני מרכיב משקפיים, לא יכולתי לבדוק את השיפור. עם זאת, נתתי את האוזניות לחבר שחובש משקפיים שסיפר כי האוזניות די נוחות להאזנה ממושכת. 

 ובתכלס, איך איכות השמע?

סדרת הדגל של סוני הציבה רף כבר בדור הקודם, כך שהציפייה מהדור הנוכחי לאיכות שמע משופרת ומנגנון סינון רעשים שיציב סטנדרט חדש. הדור החדש מגיע עם שני מעבדים השולטים בשמונה מיקרופונים לסינון רעשים אקטיבי. עוד בתוך האוזניות ניתן למצוא דרייברים בגודל 30 מ״מ לעומת 40 מ״מ בדור הקודם. בסוני מסבירים כי אומנם הדרייברים קטנים יותר, אך השימוש בחומרים איכותיים יותר מאפשר לפצות על כך. עוד הם תומכים בבלוטות׳ בתקן 5.2 ובקודק LDAC. איך זה בפועל? האוזניות מסננות רעשים עוד יותר טוב מבעבר בצורה מורגשת. כשהאזנתי לספריית המוזיקה שלי באמצע הטיסה, הייתי יכול להתבלבל בקלות שאני בכלל לא נמצא על המטוס, מאחר וסינון הרעשים עובד כל כך טוב. גם בבחינה אל מול ה-Bose 700, ניתן להכתיר את ה-XM5 כאוזניות המסננות רעשים הטובות ביותר בקטגוריה, בצורה משמעותית. כדי להגיע להישג הזה החברה שילבה את ה-Auto Noice cancellation, מנגנון שמזהה אוטומטית את רעשי הרקע ומתאים את אופן סינון הרעשים. איכות שמע יוצאת דופן, במחיר אטרקטיבי. צילום: מייקי לוי לא רק שסינון הרעשים הטוב ביותר בקטגוריה, אלא גם איכות השמע יוצאת דופן, הצליל נקי בצורה מפתיעה, גם בצלילים הגבוהים, ונראה כי נקודת החולשה היחידה היא בבאסים שחובבי הבאסים העוצמתיים, עשויים מעט להתאכזב.

בשורה התחתונה - האוזניות הכי טובות שאתם יכולים לקנות כרגע 

עם חיי סוללה של 30 שעות, פיצ׳רים מצויינים כמו speak-to-chat ואיכות שמע פנומנלית לצד סינון רעשים שמציב סטנדרט חדש בשוק, מדובר באוזניות הטובות ביותר שאתם יכולים לקנות כרגע במחיר של 1,590 ש״ח. החיסרון היחיד? הבאס שמעט חלש לטעמי, אך מנגד הוא לא משתלט על המוזיקה יתר על המידה. האוזניות זמינות לרכישה ביבוא רשמי של ישפאר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםסקירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: