אא

10 המקומות האהובים שמרבית התיירים אינם מכירים בסן פרנסיסקו

"יום אחד, אם אגיע לגן עדן, אסתכל סביב ואגיד: לא רע פה, אבל זה לא סן פרנסיסקו", הֶרבּ קאן, עיתונאי. אמנם גם אנחנו (עוד) לא ביקרנו בגן עדן אבל אם יש מקום על הגלובוס שמרגיש לנו כמו גן עדן – זה סן פרנסיסקו: יובל תנורי ויהודה לימן

שער הזהב, סאן פרנסיסקו. צילום: shutterstock שער הזהב, סאן פרנסיסקו. צילום: shutterstock

נפלה בחלקנו הזכות לא רק לבקר בעיר, אלא ממש לחיות בה למשך כמה חודשים. אספנו לכם את 10 המקומות האהובים עלינו, שרוב התיירים לא מגיעים אליהם:

1. אמנות רחוב ברובע הכי חם בעיר

בדומה לשורדיץ' בלונדון, גם אזור ה-Mission בסן פרנסיסקו הוא גלריה צבעונית לאמנות רחוב, אוכל טוב וחנויות בוטיק. באמצע שנות ה-80 החלו לצוץ בשכונה ההיספנית ציורי רחוב מרהיבים שהביעו מחאה על הפרת זכויות האדם במרכז אמריקה. בינתיים הפכה לה השכונה למקום הכי מעניין, אקלקטי ושוקק בעיר עם בתי קפה, חנויות מיוחדות ופארק ירוק ושמח (דולורס פארק) שכולם מגיעים אליו בסופי שבוע לפיקניק שמשי עם חברים, בירות ומוסיקה.

2. דניאל סטיל פינת פסיפיק הייטס

פסיפיק הייטס היא אחת השכונות הכי יפות בסן פרנסיסקו והבית הכי יפה בה שייך לסופרת הרומן הרומנטי המפורסמת – דניאל סטיל. כוונו את הגוגל מפס שלכם לרחוב וושינגטון 2080 ואחרי טיפוס בעליות תמצאו עצמכם עומדים מול אחוזתה היפהפייה של הסופרת המולטימיליונרית כשמאחוריכם פארק לאפייט הפסטורלי. הקסם האמיתי קורה כאשר נעמדים על הגבעה שבפארק מול האחוזה, מביטים ברחוב שבשוליו בתים וויקטוריאניים צבעוניים מטפס ויורד את גבעות העיר עד שפוגש במימי המפרץ.

3. לחצות את גשר הזהב באופניים לסוסליטו

אחת החוויות הטובות יותר שיש לעיר להציע הוא לחצות את גשר הזהב מסן פרנסיסקו לעיירה האמנים הקסומה סוסליטו על אופניים. בגשר הזהב ישנו נתיב מיוחד לאופניים שהנופים והמראות ממנו עוצרי נשימה. אורך המסלול כ-12 ק"מ אשר בסופם מגיעים לסוסליטו, שבתיה הכפריים בנויים על צלעות הגבעות. הגעתם רעבים? נסו את מסעדת Fish הפשוטה והאייקונית במרינה. את הדרך חזרה תוכלו לעשות במעבורת (עם האופניים).

4. שוק האיכרים

בימי שלישי, חמישי ושבת שוק איכרים עם המיטב שיש לקליפורניה, ובמיוחד לאזור המפרץ, להציע. השוק מתקיים בבית המעבורת שנמצא בקצה המזרחי של רחוב מרקט. מעבר למוצרים ומנות שף משובחות ששפים מהאזור מכינים מהן, מגיעים לכאן הרבה אנשים יפים, קונים משהו לאכול לצד בירה קרה ותופסים קרן שמש קליפורנית.

5. שביל קצה העולם

בקצה המערבי של העיר (שהוא גם קצה יבשת אמריקה) לחופי האוקיינוס השקט, נמצא לו שביל ההליכה Lands End שכשמו כן הוא – קצה העולם. כשתגיעו למקום כנראה תתקשו להאמין ששמורה כזו קיימת בתוך עיר. טיול בשביל יספק מראות חד פעמיים של של גשר הזהב המפורסם, צוקים פראיים מעל האוקיינוס ואפילו כמה פיסות היסטוריה כמו מצבת זיכרון לחללי מלחה"ע השנייה ושרידי ה-Sutro Baths שהיו למתחם בריכות השחייה המקורות הגדולות בעולם במאה ה-19.

6. קולנוע קסטרו

קולנוע קסטרו שווה ביקור משתי סיבות: האחת, שהוא תירוץ נפלא לביקור ברובע הכי גאה, הכי גדול והכי מפורסם בעולם. בתחילתו דגל גאווה ענק, לאורכו מוטבעים במדרכה לוחות ברונזה המוקירים את פועלם של חברי קהילה שתרמו למאבק לשוויון זכויות ובמורדו צומת מעברי חציה בצבעי הגאווה. הסיבה השנייה נעוצה בחוויית הייחודית שהוא מעניק - אם מוקרן בו מיוזיקל (כמו צלילי המוסיקה או מופע הקולנוע של רוקי), יגיעו צופים מחופשים לדמויות הסרט ויצטרפו בשירה במהלכו.

7. מטבח קליפורני - מהחווה לצלחת

בסן פרנסיסקו יש אוכל ומסעדות משובחים. המטבח הקליפורני דוגל בשימוש חומרים מקומיים-עונתיים ובמינימום זמן בין ליקוטם בשדה ועד להגעתם לשולחן האוכל. האוכל כאן משלב סגנונות - צרפתי, איטלקי, מקסיקני, סיני ויפני - בצלחת אחת. אהובות עלינו במיוחד הן: Frances שבאזור ה-Mission. Kokkari Estiatorio היוונית (עם המוסקה האלוהית), ה-Foreign Cinema שהבראנץ' שלה הוא הפופולרי ביותר בעיר ו-Gary Danko הממושלנת.

8. לעשות את העיר בוואן היפי

אחת הדרכים היותר מגניבות להכיר את העיר היא להצטרף לסיור מודרך בעיר בואן פולקסוואגן היפי שעושה מחווה לסן פרנסיסקו של שנות ה-60 וה-70. בעיר יש כמה חברות שמפעילות סיור דילוגים בין האטרקציות המרכזיות בעיר. חלק מהן יציעו לכם ואן עם שטיח כתום, וילונות צבעוניים מבפנים וגרפיטי היפי מבחוץ ואחרים רטרו מאופק יותר.

9. מדרגות הפסיפס

כעיר שבנויה על 48 גבעות, העליות והירידות בסן פרנסיסקו רבות ותלולות. כדי להקל על ההולכים, בכמה מקומות בעיר, נבנו גרמי מדרגות מעוטרים בפסיפס וגנים שלא רק שהם אינסטגרמיים מאוד, אלא גם מעניקים תצפית יפה על האזור. שניים מהמפורסמים והיפים מגרמי מדרגות אלה הם זה שבשדרה ה-16 וזה שבלינקולן פארק.

10. יין של "העולם החדש"

אחת הנציגות הבולטות של מה שמכונה יין העולם החדש" היא קליפורניה. מרחק נסיעה קצר מחוץ לסן פרנסיסקו תמצאו את שני האזורים בהם גדלים הענבים ומרבית היקבים נמצאים בו – Sonoma הפחות מוכר ו- Napa valley המוכר יותר. קחו סיור או מישהו שינהג אתם וצאו לשטוף עיניים בכרמים והיקבים ואת החך בין טעימה לטעימה. הכותבים הם בעלי הבלוג Two Flying Boys

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםארה"בסן פרנסיסקו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: