MSC תשיק את אוניות הקרוזים הראשונות בעולם המופעלות במימן
מספנת פינקנטיירי, שהמטה שלה בעיר טרייסט בצפון איטליה, חתמה על הסכם עם חברת הספנות לבניית שתי אוניות יוקרתיות, שתפעלנה במנועי גז נוזלי מבוססי מימן
MSC Poesia. צילום: shutterstock
מותג השייט היוקרתי של MSC - Explora Journeys, ומספנת Fincantieri, שהמטה הראשי שלה בעיר טרייסזט בצפון איטליה, הודיעו היום כי חתמו על הסכם לבניית שתי אוניות יוקרתיות, הראשונות בעולם שישתמשו במנוע מבוסס מימן. האוניות החדשות EXPLORA V ו-VI יציגו מנועי גז נוזלי (LNG), שישתמשו בטכנולוגיות סביבתיות ראשונות בתעשייה. דלק מימן יפעיל תא דלק של 6 מגה-וואט כדי לייצר חשמל ללא פליטות ויאפשר לאוניה לפעול על אפס פליטות כשהמנועים כבויים. LNG הוא כיום הדלק הימי הנקי ביותר והוא כמעט מבטל פליטות מזהמי אוויר, כמו תחמוצות גופרית ב-99%, תחמוצות חנקן ב-85% וחלקיקים ב-98%. באמצעות דלק LNG המנועים עשויים להפחית את פליטת ה-CO2 בשיעור של עד 25% בהשוואה לדלקים ימיים סטנדרטיים. שתי ספינות השייט החדשות צפויות להיכנס לשירות ב-2027 וב-2028. פיירוברטו פולג'ירו, מנכ"ל Fincantieri, העיר כי זהו ההסכם הגדול הראשון לבניית אוניות חדשות לאחר מגפת הקורונה וציין: "אוניות אלו יאפשרו לנו ליישם טכנולוגיות מתקדמות שמטרתן לשפר משמעותית את הביצועים הסביבתיים ולהניח את היסודות לפיתוחים נוספים". שתי האוניות, החמישית והשישית בצי של MSC - Explora Journeys, תוגדלנה ב-19 מטר כדי לאפשר התקנה של מערכת דור חדש המבוססת על LNG ומימן. כל שש האוניות בצי של Explora Journeys יציגו טכנולוגיה, שתאפשר הפחתה של פליטת תחמוצות חנקן ב-90%, יצוידו בחיבור לחשמל בחוף להפחתת פליטות בנמל ויצוידו בניהול רעש תת-מימי. לכל שש האוניות יהיה ציוד ליעילות אנרגטית כדי לייעל את השימוש במנוע כדי לצמצם עוד יותר את הפליטות. פיירפרנצ'סקו ואגו, יו"ר חטיבת השייט של MSC Group, אמר, כי ההכרזה היום מסמנת צעד משמעותי נוסף קדימה במטרה להגיע לאפס פליטות נטו עד שנת 2050 בכל פעילות השיוט והוכחה נוספת על המחויבות להשקיע בטכנולוגיות הסביבתיות הימיות המתקדמות כדי לפתח פתרונות בני קיימא לעתיד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}