אא

לעלות על הגל בפורטוגל

הכלכלה הצומחת, התיירים שנוהרים, והמיקום האטרקטיבי במערב אירופה עם מחירים של מזרח היבשת – הופכים את פורטוגל ליד מבוקש ומבטיח למשקיעי נדלן. כל הפרטים בפנים

לעלות על הגל בפורטוגל. צילום: Shutterstock לעלות על הגל בפורטוגל. צילום: Shutterstock

למה פורטוגל ולמה עכשיו? יותר פשוט לענות למה לא. המדינה מקבלת דירוגים מעוררי קנאה במדדים בינלאומיים נחשבים וחשובים. למשל: זו אחת המדינות הבטוחות בעולם. מקום שישי בעולם לפי מדד Global Peace Index היא נחשבת לאחד היעדים הטובים בעולם לרילוקיישן ולתיירות לטווח קצר. טקס האוסקר של עולם התיירות ה- WORLD TRAVEL AWARDS מעניק מידי שנה לפורטוגל תארים בשל היותה היעד התיירותי טוב ביותר, יעד הקרוזים הטוב ביותר, החופשה הטובה ביותר, ועוד. פורטוגל נהנית ממיקום גיאוגרפי אידיאלי בקצה המערבי של יבשת אירופה, ובגישה קלה ליבשת אמריקה ולאוקיינוס האטלנטי. היא חולקת גבול רק עם ספרד והאוקיינוס. מזג האוויר בה אידיאלי, עם ממוצע של 300 ימי שמש בשנה וטמפרטורות נוחות לאורך כל עונות השנה. וכמובן, כלכלת המדינה שרושמת נתוני צמיחה מרשימים. התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) – הוא מהגבוהים ביותר באירופה בשנת 2022.

פורטוגל מול כל השאר

למדינה היסטוריה עשירה, טבע פראי וחופי ים מרהיבים, לצד ערים מודרניות. המיקום במערב אירופה - אבל - במחירי רכישה שמזכירים את מזרח אירופה. מחירי הנכסים עדיין נמוכים מאוד בהשוואה למדינות אחרות במערב היבשת. "משקיעים פרטיים, זרים ומקומיים, יכולים ליהנות ממימון של עד 75% ברכישת נכסים, ובריביות אטרקטיביות מאוד", אומר לנו אמיר תלמי, מנהל פעילות פורטוגל בקבוצת יורופה נדל"ן, "מעטות המדינות שמאפשרות הזדמנות דומה והדבר מאפשר השקעה של הון עצמי נמוך". מגזין FORBES היוקרתי מגדיר את פורטוגל כיעד מועדף להשקעות, ויעד המגורים המרכזי באירופה עבור זרים, ובראשם אמריקאים. פורטוגל נחשבת למדינה שהכי פחות מושפעת מהמלחמה באוקראינה. עניין מהותי לאור המצב בשאר מדינות אירופה, וההשפעות על מחירי האנרגיה בכל העולם. והכי חשוב לענייננו: פורטוגל נהנית מביקוש שיא לרכישת דירות. גם מצד מקומיים וגם מצד משקיעים ותושבים בינלאומיים בשנת 2022. "ההיצע", אומר תלמי, "לא מצליח להתקרב לביקוש".

 

השתכנעתם? כיצד מתחילים ומה כולל ההליך

ניתן להגיע לפורטוגל ולהתחיל להתמודד עם הליך הרכישה באופן עצמאי. לאתר נכס להשקעה, לפתוח בהליכי רישום מול רשויות המס במדינה והמערכת הבנקאית ולצאת לדרך. הדרך השנייה היא כמובן להיעזר בגופים המתמחים בליווי עסקאות נדל"ן, ומכירים היטב את שוק הנדל"ן בפורטוגל. לרוב תוכלו לבחור אם לבצע את כל הליך הרכישה דרך משרדי החברה בישראל או לטוס ולראות את הנכסים בליווי נציגי החברה בפורטוגל. לאחר איתור הנכס המתאים, שעונה על ציפיות המשקיע ויכולתו הכלכלית, מלווה משרד עורכי דין המתמחה בעסקאות נדל"ן בפורטוגל את הליך הרכישה בפן המשפטי. "נציגי יורופה נדל"ן", מציין תלמי, "מלווים את ההליך המימוני, בחינת הנכס, וגם את ניהולו לאחר שנמסר לרוכש".

איפה בפורטוגל?

ליסבון עיר הבירה מושכת אליה את כמות המשקיעים והתיירים הגדולה ביותר. פורטו, בירת הצפון, והעיר השנייה בגודלה בפורטוגל, נחשבת גם היא ליעד מועדף על משקיעים מכל העולם וחבל אלגרב בדרום גם הוא יעד מועדף עבור משקיעים ותיירים מכל העולם.

חשוב לדעת:

ההון העצמי הנדרש להשקעה: כ-70 אלף אירו תשואה ממוצעת: כ-8%-12%. מס רכישה: אחוז המס עולה ככל שהנכס יקר יותר, ובממוצע כ4% ממחיר הנכס הנכס נרשם על שם הרוכש ואין צורך להיות אזרח אירופאי או פורטוגלי (לא לרכישה ולא לקבלת מימון) מס ירושה: אין. הנכס עובר ליורשים של בעלי הנכס ללא ניכוי מס מס שבח: 14% על רווחי המכירה. למען הסר ספק, המידע באתר הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםנדל"ן חו"לנדל"ן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: