אא

רגע לפני המונדיאל – 5 מקומות שאסור להחמיץ בקטאר

חוץ מחגיגת כדורגל עולמית, מארחת המונדיאל תציע למבקריה שילוב מפתה של אולטרה-מודרניזם לצד עולם ישן ומסורתי, שווקים צבעוניים, שכונת מגורים שהיא העתק של ונציה, תרבות ואוכל משובח. רגע לפני שריקת הפתיחה, אספנו עבורכם את המקומות שאסור להחמיץ בביקור בקטאר

קטאר, דוחא. צילום: Sutterstock קטאר, דוחא. צילום: Sutterstock

בעוד 48 יפתחו השמיים של קטאר בפעם הראשונה עבור אוהדים ישראלים. על אף המחאה נגד קיום המשחקים במדינה המזוהה עם הפרת זכויות אדם (זו הפעם השנייה ברציפות), יחד עם מסי, ניימאר, מולר וקיין, החל מיום ראשון עומדים להגיע לקטאר מיליוני מבקרים. עבור רבים מהם, ובוודאי אלה הישראלים, זהו יהיה הביקור הראשון במדינה. קבלו את חמשת המקומות שאסור לכם להחמיץ בין משחק למשחק.

שוק וואקיף – טעימה מהעולם הישן

השוק האייקוני של דוחא הוא למעשה מרכז מסחרי חדש שנבנה כדי לתת למבקריו חוויית קניות משולבת מסע בזמן לימים עברו. השוק הוא מבוך של חנויות מלאות בבדים בשלל גוונים, תבלינים, ממתקים, כלי בית, מזכרות ואומנות– החל מגילופי עץ וכלה בחייטים התופרים את העָקָלים (טבעות הבד באמצעותן מוצמדת הכאפייה לראש). כמובן שהשוק הוא גם מקום מושלם לטעום בו אוכל מקומי (ואפילו לבנוני וסורי) או לשבת לנרגילה מבעבעת כמיטב המסורת.

שוק וואקיף - השוק האייקוני של דוחאשוק וואקיף - השוק האייקוני של דוחא

שוק וואקיף - השוק האייקוני של דוחא. צילום: Shutterstock

מוזיאון אמנות האיסלאם – עומד על אי משלו

נראה כאילו הוא צף על פני המים, נבנה לו מוזיאון לאמנות האיסלאם על אי משלו כדי למנוע חסימת תצפית עליו ע"י כל מבנה אחר שיבנה אי פעם. חובבי ההיסטוריה והאמנות ייהנו מפריטים משלוש יבשות שונות שמקורם החל מהמאה ה-7 לספירה. אלו שלא יוכלו להנות מארוחה במסעדה של אחד השפים הכי ממושלנים בעולם – אלאן דוקאס – ומאחת התצפיות הכי יפות על העיר הנשקף מהמפרסת החיצונית של המסעדה.

נראה כאילו הוא צף על פני המים - מוזיאון לאמנות האיסלאם בקטארנראה כאילו הוא צף על פני המים - מוזיאון לאמנות האיסלאם בקטאר

נראה כאילו הוא צף על פני המים - מוזיאון לאמנות האיסלאם בקטאר. צילום: Shutterstock

הפנינה – "קסם ונציאני פוגש שיק ערבי"

אולי אחד מהסמלים היותר מפורסמים של דוחא הוא הפנינה (The Pearl). מדובר בלא פחות מארבעה מיליון מ"ר, בנויים על אי מלאכותי וכוללים שילוב מלא פאר של בתי מגורים, מרכז הקניות הכי מבוקש בקטאר ובידור. מפורסם במיוחד במקום הוא רובע קנאת המתואר כ"קסם ונציאני פוגש שיק ערבי" ובו בתים צבעוניים, תעלות, גשרים, כיכרות, מסעדות ובתי קפה שאכן עלולים לגרום לכם לחשוב שנחתתם באירופה.

הפנינה של דוחא - קסם ונציאני פוגש שיק ערביהפנינה של דוחא - קסם ונציאני פוגש שיק ערבי

הפנינה של דוחא - קסם ונציאני פוגש שיק ערבי. צילום: Shutterstock

הטיילת של דוחא – סירות מפרש אל מול גורדי שחקים

כמה פעמים יצא לכם "לצאת לסיבוב" לאורך המפרץ הפרסי?! שבעת הק"מ של הטיילת בדוחא מציעים לכם בדיוק את זה - טיול בין ערביים שבצד אחד יציע לכם את חוף המפרץ ואוניות המפרש העוגנות בו ומצד שני את קו הרקיע המודרני עם גורדי השחקים של דוחא. בדרך תוכלו לעצור לקפה או לקפוץ על אחת מהאוניות כדי לתפוס סלפי חד פעמי.

סירות מפרש אל מול גורדי שחקים בטיילת של דוחאסירות מפרש אל מול גורדי שחקים בטיילת של דוחא

סירות מפרש אל מול גורדי שחקים בטיילת של דוחא. צילום: Shutterstock

בננה איילנד – אי פרטי הרחק מהמולת העיר

רק 20 דקות שייט על פני מי טורקיז ממרכז דוחא שוכן לו קלאב פרטי שיעניק לכם חוויה יוקרתית הרחק מהמולת העיר. תשכבו על מיטה בחוף הפרטי ותהנו משירות ברמה עולמית, אוכל משובח וספורט ימי כיפי. האי הפרטי הוא בבעלות רשת המלונות Anantara, אך גם מי שאינו אורח המלון יכול לקנות כרטיס כניסה חד פעמי בתשלום.

קלאב פרטי שיעניק לכם חוויה יוקרתית הרחק מהמולת העיר בבננה איילנדקלאב פרטי שיעניק לכם חוויה יוקרתית הרחק מהמולת העיר בבננה איילנד

קלאב פרטי שיעניק לכם חוויה יוקרתית הרחק מהמולת העיר בבננה איילנד. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר, באינסטגרם ובפודקאסט במטוסי אל על

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורטופ 5

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: