אא

מארגני התיירות זועמים: איסור על אוטובוסים, נהגים ומדריכים מישראל לעבור דרך מעבר רחל לבית לחם

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, פתאל במכתב לשר התיירות רזבוזוב: "איסור תנועת האוטובוסים משבש את תנועת התיירות ופוגע בענף ובחוויית המבקרים בארץ"

צילום: 123rf צילום: 123rf

מארגני התיירות הנכנסת זועמים על כך שבימים האחרונים הוחלט על איסור מעבר אוטובוסי תיירים של חברות ישראליות לבית לחם דרך מעבר רחל.

 יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, שלח מכתב זועם בנושא, לשר התיירות, יואל רזבוזוב.

פתאל כתב בין השאר כי: "מדובר בהנחיה שמקורה לא ברור אשר בפועל משבשת את תנועת התיירים בארץ שגם ככה לא קלה. נהוג מזה שנים רבות שאוטובוסים עם נהגים ומדריכים ישראלים עוברים לבית לחם כחלק מחבילות התיור המשווקות על ידנו בחו"ל."

"מדינת ישראל אף מכירה בחשיבות ליווי המדריכים מישראל בכדי ליצור איזון במסרים המועברים לתיירים בעת ביקורם בצד הפלסטיני. ללא ליווי כפי שהיה מקובל עד עתה יבוטלו מאות קבוצות האמורות לבקר בבית לחם בתקופה הקרובה". מוסיף פתאל.

עוד מאשים פתאל כי: "מופרז לקבוע כי ככל שיחלוף הזמן, הנזק התדמיתי הבינלאומי ומפח הנפש של התיירים יתורגמו גם לנזקים  כלכליים לעוסקים בתיירות בישראל ובתוך כך ברשות הפלסטינית".

כמו כן הוא מציין במכתבו: "תמוהה ומקוממת במיוחד המדיניות עליה החליטה המשטרה להתיר מעבר אוטובוסים רק בתנאי שהנהג הוא ישראלי-ערבי, בעוד כניסת אוטובוסים עם נהג ישראלי-יהודי נאסרת. במסגרת אותה קפריזה בירוקרטית נחסמה לחלוטין גם כניסת המדריכים היהודים בלבד. שינוי מרחיק לכת זה, שנפל עלינו ברעם ביום בהיר, בלתי נתפס ובוודאי שאיננו יכול להתקבל על הדעת.  להבנתנו התחלפו בעלי התפקידים אצל הגורמים הרלוונטיים בצה"ל ובמשטרה, גבולות האחריות בינם לבין עצמם, ובינם לבין משרד התיירות אינם ברורים, וכך הגענו למצב העומד להוליכנו אל עברי פי פחת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליוסי פתאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: