אא

בהשקעה של כ-4.2 מיליארד דולר: טרמינל חדש יוקם בשדה״ת JFK בניו יורק

תחילת בנייתו של הטרמינל החדש (טרמינל 6), בשדה״ת ע״ש ג׳ון קנדי - JFK Airport בעלות של כ-4.2 מיליארד דולר, תחל כבר בתחילת השנה הבאה. יכלול 10 שערים ויתחבר לטרמינל 5 של חברת JetBlue

שדה״ת JFK בניו יורק. צילום: Shutterstock שדה״ת JFK בניו יורק. צילום: Shutterstock

בשורה חשובה לטסים לארה״ב.

מושלת של ניו יורק, Kathy Hochul, עדכנה בסוף השבוע כי תחילת בנייתו של הטרמינל החדש  (טרמינל 6), בשדה התעופה ע״ש ג׳ון קנדי - JFK Airport בעלות של כ-4.2 מיליארד דולר, תחל כבר בתחילת השנה הבאה-2023.

״ההשקעה ההיסטורית הזאת של 4.2 מיליארד דולר היא חלק מכריע בעבודה שלנו לשנות את הדלת כניסה של ארה״ב לעולם, יצירת 4,000 מקומות עבודה ושכר ישיר של כ-1.9 מיליארד דולר,״ צייצה המושלת בעמוד הטוויטר שלה.

טרמינל 6 החדש הוא שותפות ציבורית-פרטית בין רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי ו-JFK Millennium Partners - הכולל את Vantage Airport Group, קבוצה מובילה בתעשייה המפתחת ומנהלת פרויקטים גלובליים בשדות תעופה, כולל את שדה״ת לה-גווארדיה.

הטרמינל החדש בניו ורק JFK יפתח בשני שלבים, כאשר השערים הראשונים של הטרמינל ייפתחו ב-2026 ולפי הצפי השלמת הפרויקט תסתיים ב-2028.

טרמינל 6 שבנייתו אושרה עוד בחודש אוגוסט 2021 על ידי מועצת הנמלים, יכלול 10 שערים ויתחבר בצורה לטרמינל 5 של חברת התעופה האמריקאית JetBlue. תעבור לטרמינל 6- JetBlue. צילום: Shutterstock

הדיירת הראשית הנוכחית של טרמינל 7, בריטיש איירווייס תעבור לטרמינל 8 מודרני והורחב בהמשך השנה, וטרמינל 7 בן ה-60 שנה ייהרס לאחר השלמת השלב הראשון של טרמינל 6. הטרמינלים המחוברים המשתרעים על האתרים הנוכחיים T6 ו-T7 ״ייצרו עוגן לנסיעות נוסעים בצד הצפוני של JFK.״

בנוסף ל-JetBlue, קבוצת לופטהנזה תעשה את ביתה גם בטרמינל 6 החדש, תפעיל טיסות בינלאומיות מתוך מספר שערים ״ותיצור חווית טרקלין ברמה עולמית לאורחים הנוסעים בחברות התעופה שלה, הכוללות את לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס, ובריסל איירליינס.״תעבור לטרמינל חדש, קבוצת לופטהנזה. צילום: Shutterstock

אולם הכניסה והיציאה החדש של טרמינל 6 יכלול חלונות מהרצפה עד התקרה ותקרות גבוהות.

עיצוב הטרמינל יכלול בין היתר יצירות אומנות ציבוריות מעוררות השראה של אמנים בניו יורק ואלמנטים אדריכליים המתארים ציוני דרך בניו יורק אשר ייצרו תחושה ייחודית של מקום. הנוסעים ייהנו יותר מ-100,000 רגל מרובע של קניות ומסעדות ברמה עולמית הכוללים מסעדנים מקומיים, אפשרויות למשקאות מלאכותיים וחנויות Taste NY.

הטכנולוגיה המתקדמת תשפר את חווית הלקוח עם טכנולוגיה ללא מגע מהצ'ק אין ועד לשערי העליה לטיסה ומערכות דיגיטליות יייעלו את מסע הנוסעים ברחבי הטרמינל החדש. מערכות אבטחה מתקדמות יכללו נתיבי אבטחה אוטומטיים של ארגון התעופה הפדרלי של ארה״ב ה-TSA, עם מערכות בקרת גישה מבוססות ביומטריות ועיצוב גמיש שיתאים לשינויים עתידיים בטכנולוגיה. 

כחלק מההסכם עם JFK Millennium Partners, רשות שדה התעופה של JFK תתחייב להשקיע 130 מיליון דולר במימון הון לבניית תשתית מאפשרת לטרמינל 6 החדש, כולל שיפורים בצד האוויר ושיפורי שירות כגון תמיכה חשמלית בפרויקט, תנועת מטוסים משופרת בצד האוויר תפחית את העומס והעיכובים, בעוד ששיפורי הכבישים ייעלו גם את זרימת התנועה בשדה התעופה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ניו יורקJFKJetBlue

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: