אא

התיירות הרוסית ממשיכה לשקוע

ענף התיירות הנכנסת לרוסיה כמעט ונמחק לחלוטין בשנה האחרונה מאז תחילת המלחמה עם אוקראינה בחודש פברואר, עם ירידה של כ-97% בכניסת אזרחים זרים למדינה

Shutterstock Shutterstock

בפברואר הקרוב נציין כולנו שנה לפרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ההערכות גורסות כי עשרות אלפי חיילים משני הצדדים כבר קיפחו את חייהם, יחד עם מאות אלפי פליטים וכאוס אחד שלם האופף את מזרח היבשת.

אחת מהשלכות הלחימה המתמשכת היא כמובן פגיעה אנושה בענף התיירות המקומי, כיאה לאזור קרבות וכזה אליו הושבתו מרבית הטיסות הבינלאומיות.

לאור המציאות בשטח, הורה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בחודש שעבר על סגירת תאגיד התיירות הממשלתית במדינה (Rostourism) במסגרת צו מיוחד עליו חתם.

הרשויות ברוסיה ציינו כי מדובר במהלך שנועד לערוך רה-ארגון מחדש והתאמות לצורך קידום הליכי התייעלות, אם כי לאור ההערכות הגורסות כי במהלך השנה האחרונה מאז תחילת הלחימה צנחה כמות התיירים שנכנסו לרוסיה ב-95 עד 97 אחוזים, הרי שנדמה כי מדובר בצעד טבעי למדי.

יצוין כי תאגיד התיירות הרוסי שהוקם בשנת 2004 במטרה לפתח את התיירות הפנים-רוסית, נחשב לאחד מעמודי התווך של הענף.

על כל פנים, בתעשיית התיירות העולמית גורסים כי מדובר בצעד נוסף המסמן על דעיכה מתמשכת של ענף התיירות רוסי, שחווה כאמור את אחת מתקופותיו הקשות בהיסטוריה.

ההחלטה על סגירת לשכת התיירות הרוסית הממשלתית הגיעה כאמור על רקע של הידרדרות מתמשכת בשנים האחרונות בתעשיית התיירות הנכנסת לתחומיה של רוסיה. תחילה היה זה משבר הקורונה העולמי שפגע בה עמוקות, ובהמשך המלחמה עם אוקראינה שהובילה להטלת סנקציות נרחבות מצד מדינות אירופה והעולם, לרבות הפסקת קווי הטיסות מרוב מדינות אירופה אליה.

ראו הוזהרתם: צבא רוסיה יוכל לגייס בכפייה אזרחים זרים

כאילו לא די בנתוני התיירות העגומים, נדמה כי אם בכל זאת היו תיירים או מבקרים זרים ששאפו להגיע לרוסיה, כנראה שהם יאלצו לחשב את מסלולם מחדש.

לפי דיווחים שהתקבלו בסוכנות החדשות הרוסית TASS המזוהה עם הממשל, חתם לאחרונה פוטין על צו נוסף, המאפשר לצבא לגייס באופן מיידי אזרחים זרים המחזיקים גם באזרחות רוסית, במידה והם שוהים במדינה.

הצעד הדרמטי עורר תרעומת גדולה בקרב העולם המערבי וכן גרר ביקורת נרחבת ברשתות החברתיות, אם כי לפי שעה מדובר בהחלטה שלא צפויה להשתנות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: