אא

רשות שדות התעופה: לראשונה אישה תכהן כסמנכ"לית ברשות

רו"ח לילך שחורי תמונה לתפקיד סמנכ"לית כספים ברשות שדות התעופה (רש"ת). יו״ר מועצת רש"ת, יצחק ג'רי גרשון: ״אישה יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה ויכולה לעשות בדיוק כמו גברים"

מגדל פיקוח. צילום: מוני שפיר מגדל פיקוח. צילום: מוני שפיר

רו"ח לילך שחורי תמונה לתפקיד סמנכ"ל כספים ברשות שדות התעופה. שחורי היא האישה הראשונה בתפקיד סמנכ"ל ברשות. 

מועצת רשות שדות התעופה אישרה את המלצת ועדת המכרזים הפנימית שבחרה בשחורי לתפקיד זה.

רו"ח שחורי, בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים של המכללה למנהל ובעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

שחורי עובדת ברשות בתפקידים שונים, בחטיבת הכספים ובמועצת הרשות זה כ-22 שנה. בתפקידה האחרון שימשה כחשבת וממונה על הכספים וזאת בתקופה מאתגרת הכוללת, בין השאר, התמודדות עם השלכות משבר הקורונה על ענף התעופה בכלל ועל מצבה הפיננסי של הרשות בפרט.
 
כבר לפני שנה וחצי קבעה מועצת המנהלים מדיניות לפיה, הארגון יפעל לתיקון המצב המעוות ולשוויון הזדמנויות מלא בדגש על שילוב נשים בכל תפקידי הניהול בכלל זה בהנהלה הבכירה.

יו״ר המועצה, יצחק ג'רי גרשון: ״אישה יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה ויכולה לעשות בדיוק כמו גברים".

עוד אמר, "המהפיכה שמובילה מועצת המנהלים והנהלת רשות שדות התעופה במינוי נשים לתפקידים בכירים: סמנכ"לית כספים, ראשי אגפים מתוכם תפקידים מבצעיים ותפעוליים, ראש אגף שיווק, ראש אגף בטיחות בטיסה, ראש אגף איכות והדרכת פקחי טיסה, ראש אגף תקינה מבצעית וראש אגף תפעול במעבר אלנבי. בחלק מהתפקידים מדובר בפעם הראשונה בה מתמנות נשים לתפקידים ייחודיים ומדובר במינויים משמעותיים ופורצי דרך וכעת מינויה של שחורי לתפקיד סמנכ"לית כספים ברשות שדות התעופה".

מהרשות נמסר כי למעלה מ-70 פקחיות מאיישות את מגדלי הפיקוח ובבקרות האוויריות. למעלה מ-20 נשים מבצעות תפקיד מבצעי כ"מרשליות" אוויריות, למעלה מ-20 נשים הן ראשי משמרות וביחידות המטה מהוות הנשים שיעור של למעלה מ- 40% בתפקידי ראש אגף מקצועי, שיעור העולה על שיעורן של הנשים מתוך כלל העובדים ברש"ת וכאמור 4 מתוך 6 הנשים שזכו במכרזי ראש אגף - 4 בתחום המבצעי.
 
עוד נמסר מרשות שדות התעופה כי מועצת המנהלים של הרשות שמה לה למטרה, להמשיך ולפעול גם בשנים הקרובות עד לשיוויון מלא בין נשים לגברים בארגון. "עוצמתו של גוף גדול ומורכב כרשות שדות התעופה קשורה קשר ישיר באיכות ההון האנושי - בלעדיו אין יכולת להניע מערכת כה מורכבת כרשות שדות התעופה. מתן שוויון הזדמנויות מלא לנשים וקידומן של נשים, בדיוק כמו את עמיתיהן הגברים, מבטא תפיסה ערכית, מעשית ואסטרטגית, שפירושה ארגון איכותי יותר, מגוון יותר ומביא לידי ביטוי את התפיסה מצויינות  וגיוון פירושן כוח".
  
מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי: "אני מברך את לילך שחורי כסמנכ"לית ראשונה ואת נשות רש"ת כולן על הישגיהן ועל תרומתן להצלחת רש"ת בכל תחומי העשייה והמקצועות. השילוב של לילך עם הניסיון העשיר, הכרת המערכת הפיננסית וההכרות המעמיקה של רשות שדות התעופה בהנהלה בתקופה של יציאה ממשבר מהווה מכפיל כח לארגון. אני מאחל ללילך הצלחה בתפקידה המורכב והייחודי בתקופה מאתגרת ובמשימה יחודיית של השמירה על האיתנות הפיננסית של הרשות ולכל הנשים שזכו במכרזים הצלחה רבה בתפקידן".

עוד אמר טופולנסקי, "רשות שדות התעופה שמה דגש על קידום נשים, בכול התפקידים והמקצועות. נמשיך גם בעתיד את המגמה של מיצוי ההון האנושי והנשי. בו בזמן, אנו ממשיכים להקפיד על סביבת עבודה ראויה, בטוחה ומכבדת עבור כולם, נשים וגברים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: