אא

מהדקים את היחסים: 70 שנה ליחסים הדיפלומטים של ישראל ויפן

במחווה מרגשת ויוצאת דופן לציון 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל ויפן, שר החוץ היפני השתתף בקבלת פנים שערכה שגרירות ישראל בטוקיו, ובשיאו של הערב עלה לבמה וניגן בגיטרה

פריחת הדובדבן בקיוטו. צילום: 123rf פריחת הדובדבן בקיוטו. צילום: 123rf

כ-500 אורחים, בהם פוליטיקאים בכירים, אנשי עסקים, שגרירים ומובילי דעה, השתתפו אמש באירוע מיוחד שקיימה שגרירות ישראל ביפן לציון 70 שנה ליחסי ישראל – יפן. אורח הכבוד היה שר החוץ היפני יושימסה היאשי, אשר אינו נוהג להשתתף בקבלות פנים של נציגויות זרות. בשיאו של הערב, שה"ח הצטרף לאמן הישראלי גלעד שגב על הבמה וניגן בגיטרה.

צילום:Passerbyצילום:Passerby

צילום: Passerbyצילום: Passerby

השתתפותו של שה"ח והמחווה יוצאת הדופן הם עדות לקשרים המיוחדים ולקפיצת המדרגה המשמעותית שחלה ביחסים בין יפן לישראל בשנים האחרונות. לאחרונה חלה גם התקדמות במישור הביטחוני, כפי שבאה לידי ביטוי בביקורו של שהב"ט גנץ בטוקיו בחודש אוגוסט השנה, ובחתימה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם משרד ההגנה היפני.

לרגל האירוע, ולאחר עבודה מאומצת של שני הצדדים, הכריזו היום משרד החוץ היפני ומשרדי החוץ והכלכלה של ישראל על השלב הראשון בדרך למו"מ בין ישראל ויפן על הסכם סחר חופשי בין המדינות. זהו מהלך שיוביל להוזלה משמעותית של הסחורות והרכבים היפנים בישראל, ולהגדלת הייצוא הישראלי ליפן. בשנים האחרונות הוכפל היקף הסחר, ונחתמו הסכמים רבים בתחומי הסייבר, ההשקעות, המדע ועוד. בעשור האחרון חלה עליה מרשימה בכמות ההשקעות היפניות בהיי טק הישראלי, וחברות מיפן השקיעו בישראל סך של 13 מיליארד דולר מאז שנת 2000.

 ב-2011 ישראל הייתה למדינה הראשונה ששלחה צוות סיוע רפואי לאסון רעידת האדמה והצונאמי שפקד את יפן. שר החוץ של יפן, יושימסה היאשי, הזכיר בנאומו את הסיוע הסיוע הישראלי. ״אני רוצה להדגיש כמה אנחנו מלאי תודה על העזרה מישראל באותו זמן״, ציין היאשי. שר החוץ היפני בירך על הבחירות בישראל והוסיף שהוא מצפה ״לבנות קשרים קרובים עם הממשלה החדשה ולחזק עוד יותר את היחסים בינינו״.

שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן: "אנו נרגשים לחגוג 70 שנה ליחסים בינינו ובין יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם ואחת המדינות החשובות בזירה הבין לאומית. ישראל ויפן כשותפות אסטרטגיות חולקות זהות ערכים ואינטרסים, מה שמהווה בסיס איתן לשיתופי פעולה בכל התחומים. אני צופה שמגמה חיובית זו תתחזק, במיוחד לנוכח האתגרים הגלובליים,  שמצריכים איחוד שורות עם חברינו בעולם.

הקשרים ביננו, מובילים לתוצאות שמשפיעות בצורה ישירה על חייהם של אזרחים בשתי המדינות. בקרוב יחלו טיסות ישירות של אל על בין תל אביב וטוקיו, ואנו מצפים לעליה משמעותית בכמות התיירים ואנשי העסקים שיגיעו מישראל ליפן ולהפך. אני מבקש להודות לשה"ח היאשי, ידיד אמת של ישראל, על המחווה המרגשת."

תשובההעברה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: