אא

"איגוד בתי המלון והתיירנות יהיה שווה לכל עסק, איגוד מסוג חדש"

כך אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בוועידה הראשונה של איגוד בתי המלון והתיירנות. איזה ח"כים ובכירים בענף הגיעו ומה אמרו בוועידה של האיגוד החדש?

צילום: ליאת מנדל צילום: ליאת מנדל

ביום ד' התקיימה במתחם אקספו תל אביב ועידת איגוד בתי המלון והתיירנות שבאיגוד לשכות המסחר.

איגוד בתי המלון והתיירנות התאגד לפני כשנה והצטרף לאלפי עסקים שכבר חברים באיגוד לשכות המסחר. בוועידה הוענק פרס מפעל חיים לאיש העסקים והתיירות הוותיק, אהרון אמסלם, על היותו מחלוצי ענף התיירות בישראל ומעמודי התווך שתרמו לעידוד התיירות הנכנסת בישראל.

אבי זנדברג, יו״ר איגוד בתי המלון והתיירנות אמר בוועידה: "לאחר שנתיים של שמיים סגורים אנחנו ממשיכים להתמודד עם האתגרים לצמיחתו של הענף. הענף תורם 2.6% מהתמ״ג ופדיון של 11 מיליארד שקל רק מעסקי בתי המלון. התיירות משמשת מוקד הסברה של ישראל. אני קורא לכל העוסקים בענף לקיים שיח ושולחן עגול כדי לסייע לממשלה לעמוד ביעדי התיירות הנכנסת לטובת העסקים וצמיחת המשק הישראלי".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר בוועידה: "אנו רוצים תיירות אחרת. תיירות שמשלבת את האותנטי והייחודי לישראל, המורשת, היצירה המקומית, תיירות ברמת הוצאה סבירה ואפשרית. כך נבנה תיירות פורחת שתתפוס מקום מרכזי בכלכלת ישראל. איגוד בתי המלון והתיירנות יהיה שווה לכל עסק, איגוד מסוג חדש. אנחנו רוצים תיירות אחרת, ניצור כאן, במסגרת איגוד לשכות המסחר, תיירות שתשקף יותר את מדינת ישראל. כל תייר זר יכול להיות שגריר של רצון טוב של ישראל ויחד עם האיגוד החדש ניצור חווית תיירות עממית ואותנטית שתוביל לכך".

ח"כ ניר ברקת, שנכח אף הוא בוועידה, אמר: "צריך חשיבה אחרת, צריך לחשוב מה יביא תיירים לישראל. בגליל והגולן יש תשתית תיירותית של נופים, אילת צריכה להיות עיר של כנסים ואטרקציות ויהודה ושומרון צריכה לפתח תיירות תנ״כית. לא צריך לשכנע אותי בפוטנציאל התיירות של ישראל, חייבים ויכולים להגיע ליעד של 10 מיליון תיירים בשנה. האיגוד החדש יכול לראות בי שגריר שלכם".

עודד פורר, שר החקלאות והשר לפיתוח הנגב והגליל אמר: "מרגיש שהייתי בחדר הלידה של האיגוד החדש. בתקופת הקורונה, עת נדרשו פיצויים לעסקים הרבים בענף, נוכחנו לדעת כי יש ניגודי עניינים בענף ולכן היה חשוב מאוד להקים את האיגוד הזה שייצג את בתי המלון הבינוניים והקטנים מול הרשתות הגדולות. הממשלה הבאה צריכה תוכנית להורדת הרגולציה בענף התיירות".

דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות הציג בפני משתתפי הוועידה את יעדי המשרד להגדלת התיירות הנכנסת לישראל.

אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הציג בפני משתתפי הוועידה את פעולות המשרד לסיוע לעסקים בתחומי התיירנות.

ח״כ צחי הנגבי, כיבד בהשתתפותו את באי הוועידה.

עו"ד מוריה כלפה, מנהלת איגוד בתי המלון והתיירנות אמרה בוועידה: "לפני פחות משנה הוקם איגוד חדש המייצג את מגוון המלונות בישראל תחת איגוד לשכות המסחר, ארגון העסקים והמעסיקים הגדול והוותיק במדינה כשמטרת מייסדי ההתארגנות היא לייצג את כלל תעשיית התיירות הנכנסת והמקומית, בעסקי המלונות הקטנים והגדולים בשוויוניות מלאה לטפל בהליכי רגולציה וממשל, הכשרות מקצועיות, פיתוח קשרים בארץ ובעולם. והיום בוועידה, ראינו התגייסות מלאה של ענף התיירות בכלל ושל חברי האיגוד בפרט".

צילום: ליאת מנדלצילום: ליאת מנדל
צילום: ליאת מנדל

במהלך הוועידה נידונו שלל נושאים, כשהמכנה המשותף לכולם הוא חדשנות. בין שאר הנושאים והדוברים היו: פרופ' אמיר שני, ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן גוריון שהרצה על הכשרת עובדים ומנהלים לענפי המלונאות והתיירות הגלובליים והדינמיים והענקת לגיטימציה ללימודי ניהול מלונאות ותיירות בהשכלה הגבוהה על ידי אינטלקטואליזציה של התחום.

פרופ' יניב פוריה, דיקאן קמפוס אילת, שהרצה בצורה מרתקת על הנגשת עולם התיירות לאנשים עם מוגבלויות פיזיו, קוגניטיביות ורגשיות וההתאמות שמלונאים והעוסקים בענפי התיירנות חייבים להתאים את השירותים לאוכלוסייה זו.

חלי יעקבס, מנכ"לית תאגיד התיירות של קיבוץ ניר דוד ויו"ר תאגידי התיירות של קיבוץ אורטל וקיבוץ צובה, הרצתה על המגמות בפיתוח תיירות קהילתית ואחראית במרחב שיפור חווית התייר, תיירות קהילתית, טרנדים קולינאריים, אטרקציות ועוד.

פיני שני, סמנכ"ל בכיר במשרד התיירות, סקר את אמצעי משרד התיירות לשיפור חווית התייר כדי להגדיל את כניסות התיירות ולגרום להם לשוב לישראל.

ד"ר עו"ד אופיר מילר, יו"ר התאחדות האטרקציות בישראל דיבר על האטרקציות כמרכיב מרכזי בנופש החוויתי התיירותי.

צילום:ליאת מנדלצילום:ליאת מנדל
צילום: ליאת מנדל

כמו כן, בין הדוברים שהרצו נמנים גם יוני שפירא, יו"ר ארגון מורי הדרך ואלחנן שוורץ, מנכ"ל סולארי אנרגיה מתחדשת שדיבר על התייעלות אנרגטית. כמו כן, שף אבי שטייניץ, מבית הספר אורט דן גורמה.

הפאנל המרכזי בוועידה בהשתתפות יעקב אמסלם, ישי ברנע, ינון מעוז, דני אמיר והילה גור, עסק במשבר הגדול שחווה ענף התיירות בעולם בתקופת הקורונה וכיצד ניתן לצאת ממנו לצמיחת הענף.

את הוועידה הנחתה פנינה שלו.

צילום: ליאת מנדלצילום: ליאת מנדל
צילום: ליאת מנדל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותהתאחדות המלונותאיגוד בתי מלון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: