אא

כמו גוֹבּלֶן פולני: טיול באזור הצפון מזרחי הכפרי של פולין

מטיילי וולנס מגלים שהאזור הכפרי של צפון-מזרח פולין הוא מקום אידיאלי למצוא בו את הזן שלך- כתבה שניה מתוך סדרת כתבות על פולין

Salt Cave in Warszawa Hotel Spa. Photo by hotel Salt Cave in Warszawa Hotel Spa. Photo by hotel

חזרה לטבע, בריחה מהיום יום, שילוב של הנוף של פודלסי דרך השדה, קן חסידות הניצב גבוה שמביא מזל, שיחות משמעותיות עם המקומיים, חוויות בריאות, תרבות והרפתקאות קולינריות אותנטיות.

מטיילי וולנס מגלים שהאזור הכפרי של צפון-מזרח פולין הוא מקום אידיאלי למצוא בו את הזן שלך.

המסע שלנו של פשטות יוקרתית דרך כפרים קטנים וקסומים, בתי עץ ישנים, שדות של פרחי בר ומקומות לינה מקסימים, כגון מלון ברשאווה באוגוסטוב, עיירה בצפון-מזרח פולין השוכנת על תעלה המשקיפה על אגם נקו ועל היער הקדמוני העצום. הימים שלנו היו מלאים בהרפתקאות מודרכות, כולל שייט קיאקים על נהר הרוספודה, גלישה בזיפליין ושבילים ארוכים וממריצים סביב האגם.

מטיילי וולנס נמשכים לעבר חוויות בריאות, כאן קיבלתי את העיסוי הטוב ביותר בחיי על ידי ענק פולני (כלומר מטפל גבוה וחזק במיוחד) ואחריו מפגש במערת המלח של המלון.

ביקור במערת המלח מגביר את החסינות ומספק לעור חומרים מזינים חיוניים. יש לו אפקט מרגיע שמפחית את רמות הלחץ, וכך קרה. האוכל במסעדת המלון היה מושלם, מרק הבורשט הוביל אותי דרך פורטל אל ילדותי, התענגתי על כל ביס במתכון של סבתא שלי ששורשיה רוסים.

Left – Water attractions in Augustow, Photo by hotel WarszawaLeft – Water attractions in Augustow, Photo by hotel Warszawa

טיולי וולנס הם יותר מסתם גישה למתקנים יוקרתיים. הנוסטלגיה, או שימור המורשת הטבעית והתרבותית, תפסה תאוצה עם מטיילים יוקרתיים המחפשים טיול מכוון שמשקף את מי שהם.

כשטיילנו באזור הכפרי, השדות האינסופיים של עשבי תיבול ובתי עץ מסורתיים ציירו שטיח פולני אידיאלי מקושט בדימויים רקומים המציגים את הסיפור הצבעוני של האופן שבו פולנים מייפים את החפצים בחייהם לאורך הדורות.

כשעברתי דרך העיירות Trześcianka, Sotse ו-Puchly, הידועים גם בשם "שביל התריסים הפתוחים", כמעצבת עיניי ונשמתי סופקו במלואם מהשראת עיצובי הפרחים הגיאומטריים הבולטים, והגוונים הנועזים של כל דבר.

במהלך התקופה הסובייטית המלנכולית, הבישול והסעודה נעשו בבית. כיום, הפולנים הם הרבה יותר יצירתיים, ומה שנראה נובע מהאופן שבו הם יצרו מזון באופן מסורתי.

כופתאות רביולי ופירוג'י במילוי כרוב כבוש ופטריות יער מובטחות כפריטי חובה קולינריים. איסוף פטריות הוא ספורט לאומי וספרי בישול פולניים עתיקים היו מלאים במתכונים מבוססי "פרוטי די יער". מסורתי, אבל גם לא צפוי, כי כל ארוחה עדיין מרגישה כל כך טרייה ויצירתית.

בתים וגנים אידיליים, אמנות עממית לרפואה עממית, הזיקה הפולנית לדפוסי פרחים, עשבי תיבול וכוחות הקסם שלהם נחווים בצורה הטובה ביותר בגן הבוטני.

Ziołowy Zakątek

האוסף הגדול ביותר בפולין של צמחי מרפא ובתי עץ לשימור שניצלו על ידי הבעלים והבוטנאי מר אנג'ילצ'יק.

Photo: GosiaPhoto: Gosia

Photo by ziolowyzakatekPhoto by ziolowyzakatek

איפשהו בין חיות החווה הציוריות, ליער הצמחים תמצאו את ספא הצמחים - ארומתרפיה במיטבה! בהשראת סבסטיאן קנייפ, כומר בווארי שחי במאה ה-19 וריפא את עצמו משחפת באמצעות התפתחותו של אמבטיות קרח והליכה יחפה בשלג, פעילות גופנית ותזונה טבעונית בעיקרה, הטיפולים ישאירו אותך בתחושת מרץ כמו נר ריחני. הכנו תה צמחים משלנו ותמיסות מיוחדות בסדנה במקום; הטעם של מרק דלעת עם עשבי תיבול תוצרת בית הוא זיכרון שאוקיר עוד שנים רבות.

Photo: Guy WrightPhoto: Guy Wright

 לטעמים, צלילים, ריחות ותחושות חדשים יש את הכוח לשנות את דעתנו ולהתניע את היצירתיות בדרכים מעוררות השראה. נסיעה אחורה בזמן יכולה להיות מעוררת לא פחות. האוצר הגדול ביותר של אזור הוא יער ביאלווויזה, היער הטבעי, הקמאי האחרון של אירופה, שבילי אופניים, טיולים ארוכים וצפייה בביזיוניים (בעלי חיים) הם אטרקציות ידועות.

Photo: Natalie MannPhoto: Natalie Mann

Białowieża

ביער ביאלוביזה, בעל הניחוחות ומחזה הצמחייה (למרבה הצער מקום מועדף לציד) שפעם כישף את הצאר האחרון ניקולאי השני; קו רכבת מחוץ למסלול והתחנה נבנתה במיוחד בשביל משפחתו לבלות במקום האהוב עליהם. אחת הדרכים המדהימות ביותר לחוות את רוח היער ואת האווירה היוקרתית של חללי הפנים מהמאה ה-19 היא לסעוד ממנות הגורמה של המטבח הפולני-רוסי ולישון כמו מלכות בקרון משוחזר על פסי הרכבת של ביאלוביזה טווארובה, נמצא בקרסקה.

במגדל המים ההיסטורי שתי דירות יוקרה זוגיות נוספות הכוללות חללי פנים המעוטרים ברהיטי וינטג', מנורות, ותמונות מתקופת הצאר וסאונה רוסית מסורתית "רוסקה באניה".

ניתן ללנון ברכבת המקורית של האוריינט אקספרס בפחות מ-100 יורו ללילה.

Photo by Hotel CarskaPhoto by Hotel Carska

Photo by Hotel CarskaPhoto by Hotel Carska

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פולין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: