אא

סוף ל"מצב טיסה"? הנציבות האירופית מאפשרת הפעלת רשת סלולרית בתוך מטוסים

חברות התעופה האירופיות יכולות מעתה, באמצעות ציוד רשת מיוחד, לאפשר לנוסעים להפעיל את המכשירים הניידים שלהם באופן מלא. השאלה: האם חברות התעופה תהיינה מוכנות לכך והאם הנוסעים יהיו מוכנים לשלם תמורת השירות?

shutterstock shutterstock

נוסעים הטסים בתוך מדינות האיחוד האירופי יוכלו להשתמש בטלפונים הניידים שלהם בכל התכונות, בדיוק כפי שהם עושים בכל מקום. עפ"י החלטה של ​​הנציבות האירופית, חברות התעופה יוכלו לספק את טכנולוגיית ה-5G העדכנית ביותר במטוסיהן, וזאת אף לצד דורות קודמים של טכנולוגיות מכשירים ניידים.

מאז 2008 הנציבות האירופית דאגה לשמור תדרים מסוימים לתקשורת ניידת במטוסים, המאפשרים לחברות תעופה לספק הודעות, שיחות טלפון ושירותי נתונים לנוסעים שטסים באיחוד האירופי. עדכון זה של יישום החלטת הנציבות בנושא תקשורת סלולרית במטוסים סולל את הדרך לפריסה נרחבת של שירותי 5G.

השירות יינתן בתוך תא הנוסעים של מטוס המצויד בציוד רשת מיוחד, המכונה 'פיקו-סלולר', כדי לחבר את המשתמשים ולנתב שיחות, הודעות טקסט ונתונים, בדרך כלל באמצעות רשת לוויינית, בין המטוס לבין רשת סלולרית מבוססת קרקע.

כמו כן, הנציבות גם החליטה על יישום של רצועות תדר 5GHz, שתהיינה זמינות עבור Wi-Fi בתחבורה בכבישים, למשל, במכוניות ובאוטובוסים. עפ"י החלטת היישום, המדינות החברות יהפכו את פסי התדרים של 5GHz לזמינים לשימוש ברכבי כביש מוקדם ככל האפשר ולכל המאוחר עד 30 ביוני 2023.

בהמשך להחלטת הנציבות האירופית, ניווכח בקרוב אם חברות התעופה האירופיות אכן תהיינה מוכנות להתקין את הטכנולוגיה הזו בתאי הנוסעים במטוסיהן. ונשאלת גם השאלה: האם הנוסעים יהיו מוכנים לשלם את העלות עבור השימוש במכשירים הניידים שלהם?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הנציבות האירופית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: