אא

הישג להתאחדות המלונות: חברות זרות המחויבות ברכש גומלין בישראל יוכלו לרכוש שירותי אירוח במלונות

נשיא התאחדות המלונות, אבי ניסנקורן: "ההסכם החדש שהשגנו יחד עם צעדים נוספים שינקטו, יסייעו להגדיל את כניסות התיירים ויחזק את מעמדה של תעשיית התיירות כמנוע צמיחה במשק"

הישג להתאחדות המלונות: אבי ניסנקורן. צילום: סמדר כפרי הישג להתאחדות המלונות: אבי ניסנקורן. צילום: סמדר כפרי

הישג משמעותי להתאחדות המלונות מול משרדי הממשלה: הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) במשרד הכלכלה, החליטה לאפשר רכש גומלין בתחום התיירות הנכנסת לחברות בינלאומיות שזכו במכרזים ממשלתיים ומחוייבות בביצוע רכש גומלין בישראל. 

המשמעות היא שחברות בינלאומיות המחוייבות כאמור ברכש גומלין בישראל יוכלו לרכוש שירותי אירוח במלונות במסגרת תיירות עסקית: MICE  - כנסים, סמינרים, נופשי חברה, תערוכות וכדומה. המתווה החדש עשוי לתת דחיפה משמעותית לתיירות העסקית (MICE) בישראל. התיירות העסקית נחשבת בעולם מנוע צמיחה מרכז בתעשיית התיירות.

ההוצאה הממוצעת לתייר בישראל הינה כ-1400$, להערכת משרד הכלכלה, ההוצאה הממוצעת של תייר MICE גבוהה משמעותית. בנוסף, תיירות זו מהווה פתח כניסה לביצוע של השקעות נוספות בעתיד. לפיכך, רשויות תיירות ברחבי העולם מתמקדות בתחום תיירות זה אושואפים להרחבתו.

היקף רכש הגומלין הכולל של החברות הזרות בישראל נאמד כיום בכמיליארד דולר בשנה. לפי ההסכם, הסכום המקסימאלי שיוכר כשת"פ תעשייתי בענף האירוח, יהיה עד 10% ממחויבות החברה הזרה לביצוע הרכש.

המתווה נחתם ביום חמישי האחרון, 24/11, בעקבות יוזמה של התאחדות המלונות ולאחר מו"מ שהתקיים עם משרדי הכלכלה והתיירות בחודשים האחרונים.

ההסכם בתוקף לשנתיים כשבשלב הראשון, יפנו משרדי התיירות והכלכלה לחברות הבינלאומיות המחויבות כיום ברכש הגומלין וישווקו להן את המתווה החדש.

אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות: "החלטנו לקדם את רכש הגומלין בתחום התיירות מול משרדי הממשלה כשהבנו שזהו כלי חשוב לחיזוק התיירות הנכנסת ולדחיפה משמעותית של כניסת סקטור התיירות העסקית לארץ. ע"פ נתוני הלינות של החודש האחרון, אחוז התיירים הנכנסים למדינה עדיין נמוך יחסית לשנת 2019 ואין לנו ספק שההסכם יחד עם צעדים נוספים שינקטו יסייעו להגדיל את כניסות התיירים ויחזק את מעמדה של תעשיית התיירות כמנוע צמיחה במשק".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותאבי ניסנקורן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: