אא

המלצות טיול בארץ לפי רמות קושי

מי לא אוהב לטייל? למעשה כולם אוהבים: משפחות ,בתי ספר, גמלאים, זוגות צעירים ,חברים , קבוצות טיול ואפילו תינוקות על גבי מנשאים מחייכים ונהנים ללכת על גב הוריהם // תוכן פרסומי

נחל אוג. צילום: גיל אהרוני נחל אוג. צילום: גיל אהרוני

הבעיה שהרבה פעמים ציבור המטיילים לסוגיו השונים אינו יודע להתאים את רמת הקושי של המסלול אותו הוא בוחר ליכולותיו הפיזיות. 

לא תמיד זה קשור לגיל המטייל אלא יותר לרקורד שלו בטיולים ולסוגי הטיול אליהם הוא יוצא ולרמות הקושי אליהם הוא מורגל.

כאן אפילו תופתעו לגלות שאנשים בני 70 הם בעלי כושר לטיולים קשים ובכושר טוב יותר מצעירים ששוהים רוב הזמן מול מסכי הטלפון ואט אט מתנוונים.

ישנם מסלולים ברמות קושי רבות למשל: טיול ברמת קושי קלה. לרוב מדובר במסלולים שעורכים עד שעה הליכה בניחותא בלי טיפוסים או ירידות בשטח מישורי וקל. סוג זה מתאים לכל בני המשפחה. 

הסוג השני הוא מסלול ברמת קושי בינונית. פה כבר מדובר על מסלול קצת יותר קשה שהוא על פי רוב יכול להגיע עד 5 ק"מ מרחק כולל של הליכה והוא עשוי לכלול גם מעברים אתגריים יותר כגון: סולמות טיפוס, עליות, וירידות ולאו דווקא הליכה בשטח מישורי.
הסוג השלישי הוא מסלול ברמת קושי גבוהה. ומכונה מסלול למטיבי לכת, והוא מתייחס למסלול שיכול להגיע גם עד 20 ק"מ. מסלול זה על פי רוב מתייחס למקטעים של שביל ישראל או שביל הגולן. 
או מסלולים בעלי אופי אתגרי וקשה למשל הסנפיר הקטן באזור הנגב.

כדי לעשות לכם סדר ריכזנו המלצות מרכזיות למסלולי טיול לפי רמות קושי
1. שמורת עין אפק
– מסלול ברמת קושי קלה המתאימה לכל בני המשפחה מדובר על שמורת טבע מושלמת הכוללת הליכה על גשר עץ בסמוך לביצה מרשימה בה ישנן ציפורים יפות ,דגים שפמנונים והמון צמחיית מים יפה. במקום גם מבנה עם טחנת קמח , עדרי ג'מוסים ועוד אטרקציות.
השמורה נמצאת באזור הקריות בצפון ומנוהלת ע"י רשות הטבע והגנים. חלקה מונגש והיא מאוד קלילה ומבוקשת.
מיקומה האטרקטיבי וזה שהכל בה קרוב הפך אותה לאחת משמורת הטבע המטוילות ביותר בארץ. איך מגיעים : בוויז :שמורת עין אפק. הכניסה בתשלום, מנויים חינם.
2. עמק הצבאים בירושליםעמק הצבאים הוא אחת מהאטרקציות התיירותיות שבעיר ירושלים, מדובר על עמק הנמצא בלב ירושלים והפכו אותו לפנינת טבע. שתלו במקום את שבעת המינים , ועוד עצי נוי. הקימו בו מצפורים, שבילי הליכה, שילוט אגם מלאכותי.
במקום מסתובבים להנאתם צבאים. ניתן להתקרב לצלם ולהביט בעדרי הצבאים. כמו כן ניתן לרכוש מגדיר צמחים או בעלי חיים ואף להשכיר משקפת ולטייל במקום.
הכניסה היא חינם, והמסלול הזה הוא קל מאוד, קצר ומתאים לכל בני המשפחה.
3. נחל אוג – זהו מסלול למטיבי לכת למרות שמשפחות רבות פוקדות אותו בייחוד בין הסתיו לאביב. מדובר על מסלול הליכה טבעתי בן 5 ק"מ בתוך מדבר יהודה.

באזור צפון ים המלח. המסלול נחשב לאתגרי כי צריך לטפס במהלכו על סולמות בגבהים של עד 12 מטרים. ואחרי הגשמים יש בו גם לעיתים גבי מים שצריך לחצות. בכל אופן המסלול יפה מאוד וכולל הליכה בשביל מסומן בתוך ערוץ נחל מהפנט הכולל : בולדרים ,נקיקים ,סלעים ועוד. 

להסבר מלא על המסלול היכנסו לקישור הבא: נחל אוג.

לסיכום: אפשרויות טיול יש בלי סוף מומלץ תמיד להיכנס לאחד מאתרי הטיול למשל "בא לי לטייל" ולחפש מסלול שמתאים לא רק לרצונות שלכם אלא גם ליכולות שלכם.

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: