אא

אפקט המונדיאל: בקטאר מכוונים ל-6 מיליון תיירים בשנה עד 2030

בנסיכות שבמפרץ הפרסי מעריכים כי יגיעו לסך כולל של כמיליון מבקרים זרים הפוקדים את המדינה במהלך ימי המשחקים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

טורניר המונדיאל שיצא לדרך בקול תרועה רמה בשבוע שעבר בקטאר נחשב שלא בכדי לאחד מטורנירי הספורט השנויים במחלוקת לאורך ההיסטוריה.

היחס לו זוכים האוהדים וצוותי התקשורת הישראלים (כמו גם הזרים) הפוקדים את הנסיכות בימים אלה, אשר מוביל אותם פעם אחר פעם להזדהות כאזרחי מדינות העולם, בתוספת לשורה של איסורים כמו שתיית אלכוהול והבעת מחאות חברתיות, מצליחים ללא ספק להעיב על חגיגת הכדורגל והתיירות הפוקדת את הנסיכות העשירה שבמפרץ הפרסי.

אחרי שאמרנו זאת, בקטאר עצמה מביעים שביעות רצון גדולה מהמונדיאל עד כה, כאשר לפי הערכות גורמי התיירות הרשמיים במדינה, הם צופים כי סך המבקרים הזרים שיגיעו לקטאר עד לסיום המונדיאל יסתכם בכמיליון איש, פועל יוצא של השקעות עתק שביצעה קטאר מאז זכתה באירוח המונדיאל בשנת 2010, בהיקף המוערך בכ-220 מיליארד דולר שהושקעו בבניית אצטדיונים והקמת תשתיות מסוגים שונים.

על פי הדיווחים הרשמיים במדינה, כ-80 אחוז מאוכלוסיית העולם נמצאת במרחק טיסה של עד 6 שעות מקטאר, נתון המסייע להנגיש אותה לקהלים רבים ומגוונים. בנוסף ציינו בנסיכות כי לטובת המונדיאל נבנו כ-150 בתי מלון חדשים, תשתית תיירותית ענפה שצפויה להניב פירות משמעותיים גם בעתיד. המטרה הבאה שהציבו בקטאר היא שבירת שיא כמות התיירים הנכנסת, כאשר המספר אליו שואפים בנסיכות כולל הגעה ל-6 מיליון תיירים בשנה עד 2030.

בכך תעשיית התיירות הקטארית ממשיכה במגמת התאוששות לאחר תקופת הקורונה, עם סך כולל של 729 אלף כניסות תיירים למדינה במהלך המחצית הראשונה של השנה, גידול של 19 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קטאר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: