אא

אוזבקיסטן: חברת התעופה החדשה, פנורמה איירווייס, יוצאת לדרך

חברת התעופה הפרטית, הראשונה שזכתה להסמכה ממשלתית, תתחיל להפעיל בחודש הבא טיסות פנים וטיסות בינלאומיות, כולל קו סדיר לישראל

נמל התעופה בטשקנט, בירת אוזבקיסטן. צילום: shutterstock נמל התעופה בטשקנט, בירת אוזבקיסטן. צילום: shutterstock

ממשלת אוזבקיסטן ממשיכה בתהליך הפרטה נרחב, ואף החליטה להסיר את המונופול שלה על תעשיית התעופה המסחרית, ורשות התעופה האזרחית של אוזבקיסטן העניקה לחברת התעופה הפרטית, פנורמה איירווייס, הסמכה רשמית ותעודת מפעיל מסחרי.

חברת התעופה הפרטית, הראשונה שזכתה להסמכה ממשלתית, עומדת להשיק בחודש דצמבר טיסות פנים וטיסות בינלאומיות.

הפעלת טיסות מסחריות הייתה עד כה נחלתה הבלעדית של חברת התעופה הלאומית, אוזבקיסטן איירווייס, וחברת לואו קוסט, שהיא הקימה ב-2020 בשם Humo Air. ראוי לציין כי אוזבקיסטן איירווייס בעצמה מיועדת להפרטה, כאחת מ-15 חברות גדולות, שעומדות למכירה במסגרת מסע ההפרטה של הממשלה.

פנורמה איירווייס מתכננת טיסות סדירות לישראל (תל אביב), וכן לאיחוד האמירויות (דובאי), ערב הסעודית (ג'דה, מדינה), רוסיה (מוסקבה וסנט פטרסבורג), לטביה (ריגה), דרום קוריאה (סאול). תחילת הטיסות מתוכננת לחודש הבא, דצמבר 2022.

לפנורמה איירווייס יש כיום 2 מטוסי איירבוס A320. עד סוף השנה מתכננת החברה לצייד את הצי ב-2 מטוסי בואינג 777 נוספים. בתוכנית ארוכת טווח ל-5 השנים הקרובות, החברה מתכננת להגדיל את מספר מטוסי הנוסעים ל-20 על מנת להרחיב את פעילותה ולבצע טיסות גם לארה"ב, מדינות אירופה ויפן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוזבקיסטןאוזבקיסטן איירווייס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: