אא

ישראייר: כ-18 מיליון דולר רווח נקי ב-9 החודשים הראשונים של 2022

חברת התעופה ישראייר מדווחת לבורסה לניירות ערך בת"א על תוצאות שיא מבחינתה ב-9 החודשים הראשונים של 2022. גם נתח השוק של החברה בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג גדל

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ישראיר תעופה ותיירות, החברה הבת הנמצאת בבעלותה המלאה של ישראייר גרופ ומהווה את פעילותה, מדווחת תוצאות שיא של כל הזמנים, ל-9 החודשים הראשונים של השנה.

הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-4.5 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של השנה בשנת 2019.

על פי ישראייר, רווח שיא זה נרשם על אף העובדה כי ההוצאות על דלק סילוני מראשית השנה גדלו בכ-20 מליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. העלייה החדה במחירי הדלק הביאו אותו להיסחר ברמתו הגבוהה ביותר זה עשור.

תרומת ה-EBITDA בנטרול IFRS, הסתכמה בכ -17 מליון דולר לעומת כ -15 מליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019.

נתח השוק של החברה, בטיסות הבינלאומיות, בנתב"ג, התייצב על כ-5 אחוזים מתנועת הנוסעים, גבוה בכ-20 אחוזים מנתח השוק של החברה בשנת 2019.
החברה מדורגת כחברה החמישית בנתב"ג.

הכנסות החברה מבטאות התאוששות מוחלטת מנגיף הקורונה והן הסתכמו לכ-265 מיליון דולר - כ-30 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2019.
החוב הפיננסי נטו של קבוצת התיירות הסתכם בכ-45 מליון דולר, נמוך בכ-30 מליון דולר משיאו, בעת משבר הקורונה. הירידה בחוב הושגה על אף העובדה שקבוצת התיירות רכשה במזומן 20 אחוזים מחלקו של השותף בחברת דיזנהאוז תיירות נכנסת.

מצבת העובדים של החברה לסוף הרבעון השלישי לשנת 2022 הסתכמה בכ - 400 עובדים, שתפעלו כ - 2400 טיסות, מראשית שנת 2022, בהשוואה לכ - 550 עובדים, שתפעלו כ- 1900 טיסות, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019.

הגידול החד ברווחי החברה, הושג על אף הקושי התפעולי בשדות התעופה בעולם, ברבעון השלישי, שנגרם בשל החזרה האיטית של כח האדם לשגרה. עובדה זאת פגעה בדיוק המבצעי ובאבדן הכנסות ממוצרים נלווים ונזקה נאמד במעל 2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.

ישראייר הגישה בסוף השבוע הצעה מחייבת לרכישת חברת תעופה אירופאית, ומאמינה כי בנוסף להשקעות נוספות בנדל"ן מלונאי אשר החברה בוחנת לבצע מעת לעת ובמנועי צמיחה נוספים - שיא התוצאות עוד לפניה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: