אא

מיזוג תעופה בהודו: קבוצת Tata משלבת את Air India עם Vistara לחברה אחת

תאגיד טאטא, שהשלים את רכישת אייר אינדיה בתחילת השנה, החליט למזג את שתי החברות ההודיות שבבעלותו תוך שותפות עם סינגפור איירליינס, שתחזיק ביותר מרבע המניות של אייר אינדיה המוגדלת

Shutterstock Shutterstock

כעת זה רשמי. כפי שהיה צפוי זה מכבר, קבוצת Tata תמזג את שתי חברות התעופה שלה, אייר אינדיה עם ויסטרה, לחברת תעופה מאוחדת אחת.

קבוצת Tata וסינגפור איירליינס הודיעו על מיזוג שתי חברות התעופה ההודיות, הפועלות במתכונת של שירות מלא. מאז שקנתה Tata Sons את אייר אינדיה בתחילת השנה, היה צפוי כי היא תמזג מתישהו את שתי החברות.

Vistara היא מיזם משותף בין קבוצת Tata וסינגפור איירליינס, והן שיתפו פעולה שנים לפני שהתגבשה עסקת אייר אינדיה, וחברת התעופה הסינגפורית מחזיקה ב-49% ממניות Vistara.

המיזוג בין אייר אינדיה וויסטרה ייצור חברת תעופה גדולה יותר בשירות מלא, וגם סינגפור איירליינס תשתתף בתהליך ותזכה לנתח של 25.1% בחברה המאוחדת. על פי הערכות, העסקה תושלם באופן מלא וסופי עד מרץ 2024.

סינגפור איירליינס מחויבת למיזוג ומשקיעה 250 מיליון דולר במסגרת העסקה. היא ו-Tata גם הסכימו להשתתף בהשקעות הון נוספות במידת הצורך כדי לממן את הצמיחה והפעילות של אייר אינדיה המוגדלת בשנים הקרובות.

Goh Choon Phong, מנכ"ל סינגפור איירליינס, אמר: "שיתוף הפעולה שלנו עם Tata Sons להקמת Vistara בשנת 2013 יצר חברת שירות מלא מובילה בשוק... עם המיזוג הזה יש לנו הזדמנות מרגשת להעמיק את מערכת היחסים שלנו ולהשתתף ישירות בשלב צמיחה חדש ומרגש בשוק התעופה של הודו".

עם האיחוד אייר אינדיה תהפוך לחברה השנייה בגודלה ובעוצמתה במדינה, הן בפעילות מקומית והן בפעילות בינלאומית, עם צי משולב של יותר מ-215 מטוסים.

N Chandrasekaran, יו"ר תאגיד Tata Sons, אמר: "כחלק מהשינוי אייר אינדיה מתמקדת בהגדלת הרשת והצי שלה, בחידוש הצעות ללקוחות שלה, שיפור הבטיחות, האמינות והביצועים בזמן. אנו נרגשים מההזדמנות ליצור אייר אינדיה חזקה, שתציע גם שירות מלא וגם שירות בעלות נמוכה בקווים מקומיים ובינלאומיים".

עסקת המיזוג גם תקרב את אייר אינדיה ל-  IndiGoמבחינת גודל הצי, כשלחברת הלואו-קוסט אינדיגו, הגדולה בהודו, יש כיום 285 מטוסים. הן אייר אינדיה והן אינדיגו אמורות לקבל מטוסים נוספים בשנים הקרובות והתחרות ביניהן צפויה להיות עזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר אינדיהאינדיגו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: