אא

לופטהנזה תפצה ב-21,000 דולר את הנוסעים היהודים שנפגעו בתקרית בחודש מאי

כזכור, צוות החברה מנע מ-128 נוסעים יהודים אורתודוקסים, שהגיעו בטיסה מניו יורק, לעלות על טיסת המשך מפרנקפורט לבודפשט, רק בגלל החזות או השם שלהם, ולאחר התנצלות של המנכ"ל, כעת הסכימה החברה גם לפצות אותם בסכום כולל של כ-2.7 מיליון דולר

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

התקרית שזעזעה רבים ברחבי העולם, שאף ייחסו לה אופי אנטישמי, החלה ב-4 במאי 2022 בטיסה מניו יורק JFK לפרנקפורט. מספר גדול של נוסעים יהודים אורתודוקסים במטוס הבואינג 747-400 היו אמורים לעלות על טיסת המשך לבודפשט. על פי הדיווחים של צוות המטוס שהגיע מניו יורק, היו מספר נוסעים שסירבו לעטות מסכות במהלך הטיסה, ובשל כך התקבלה החלטה לדחות את העלייה לטיסת ההמשך לבודפשט.

עם זאת, לא רק הנוסעים הספורים, שלא צייתו להוראות הצוות, לא הורשו לעלות לטיסה לבודפשט, אלא גם כל הנוסעים היהודים האורתודוקסים, שלא היו קשורים כלל לנוסעים הלא ממושמעים בטיסה מניו יורק, אך הצוות של לופטהנזה בנמל פרנקפורט החליט להעניש את כל הנוסעים האורתודוקסים רק בגלל שמם או המראה שלהם, כי אולי גם הם, כמו הדומים להם, היו מעורבים באי ציות לצוות בטיסה מניו יורק.

התקרית המזעזעת פגעה קשות בלופטהנזה בסופו של דבר הן מבחינה כלכלית והן בנזק שנגרם למוניטין של החברה.

עפ"י הסדר מוסכם, חברת הדגל של גרמניה הסכימה לשלם 21,000 דולר לכל נוסע, שנמנע ממנו לעלות לטיסה מפרנקפורט לבודפשט. בסך הכול 128 נוסעים נפגעו, והסדר הפיצויים יעלה ללופטהנזה בכללותו כ-2.7 מיליון דולר.

ראוי לציין, כי לאחר התקרית, שהפכה במהרה לוויראלית והתפרסמה ברחבי האינטרנט, מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן שפור, מיהר לפרסם התנצלות:

"לופטהנזה מצטערת על הנסיבות של ההחלטה להרחיק את הנוסעים שנפגעו מהטיסה, ועל כך לופטהנזה מתנצלת בכנות. בעוד לופטהנזה עדיין בוחנת את העובדות והנסיבות של אותו יום, אנו מצטערים שנדחתה עלייה של קבוצה גדולה למטוס במקום להגביל את העלייה רק לאורחים שלא עמדו בדרישות. אנו מתנצלים בפני כל הנוסעים שלא יכלו לנסוע בטיסה זו, לא רק על אי הנוחות, אלא גם על העבירה שנגרמה ועל ההשפעה האישית. אנו ניצור קשר עם הנוסעים כדי להבין טוב יותר את הפגיעה בהם ולדון בפתיחות כיצד נוכל לשפר את שירות הלקוחות שלנו".

בניסיון לתקן את הרושם של התקרית המזעזעת, לופטהנזה הבטיחה לאחר מכן הכשרה מעמיקה ורחבה יותר לעובדים וגם יזמה פעילות משותפת עם הוועד היהודי האמריקאי (AJC) למאבק באנטישמיות העולמית.

מאז התקרית וההתנצלות ועד הסכם הפיצויים הנוכחי, לופטהנזה עשתה מאמצים משמעותיים כדי להציג את מחויבותה לגיוון, שוויון והכלה, שלדברי שפור, הם ערכי הליבה של חברת התעופה. הוא הוסיף ואמר: "לופטהנזה ועובדיה עומדים מאחורי המטרה של חיבור בין אנשים ותרבויות ברחבי העולם. גיוון ושוויון הזדמנויות הם ערכי ליבה עבור החברה שלנו והתרבות הארגונית שלנו. מה שהתרחש אינו עולה בקנה אחד עם המדיניות או הערכים של לופטהנזה. יש לנו אפס סובלנות לגזענות, לאנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהבודפשטפרנקפורטקרסטן שפורJFK

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: