אא

המסעדות הטובות ביותר בעולם

הן הגיעו שוב ושוב למקום הראשון ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם ולכן אינן רשאיות להשתתף עוד בתחרות היוקרתית ונכנסו לליגה משל עצמן – המסעדות הטובות בעולם. Two Flying Boys מזמינים אתכם לסיבוב טעימות בפסגה הקולינרית העולמית

המסעדות הטובות ביותר בעולם. צילום: Shutterstock המסעדות הטובות ביותר בעולם. צילום: Shutterstock

Eleven Madison Park , ניו יורק

11 שנים לאחר שנפתחה זכתה 11 מדיסון פארק בפרס המסעדה הטובה ביותר לשנת 2017. 

בעיר עמוסת מסעדות משובחות הצליחה המסעדה היוקרתית לעשות לה שם יוצא דופן עם מנות שהיו יצירות של ממש כמו ברווז צלוי בדבש ולוונדר, לצד הגשה שהפכה לאמנות בפני עצמה דוגמת פתיחת בקבוקי פורט במלקחיים לוהטים. גם היום המסעדה לא מפסיקה להפתיע ועם פתיחתה מחדש לאחר סגרי הקורונה היא מציעה תפריט טבעוני לחלוטין.

שלושה כוכבי מישלן טבעוניים לחלוטין. צילום: Shutterstockשלושה כוכבי מישלן טבעוניים לחלוטין. צילום: Shutterstock

שלושה כוכבי מישלן טבעוניים לחלוטין. צילום: Shutterstock

Noma, קופנהגן, טולום

נומה אוחזת בלא פחות מ-5 זכיות בתואר המסעדה הטובה בעולם (לשנים 2010, 2011, 2012, 2014 ו-2021) ומתגאה בהיותה חלוצת הטרנד של מטבח עילי המושתת על פשטות, טריות, עונתיות ופרודוקטים מקומיים. לא תמצאו בה גינוני טקס  של מסעדות מישלן אחרות ואפילו השף בעצמו יצא לעיתים מהמטבח כדי להגיש לכם את המנה בעצמו. 

לאחר 4 זכיות בתואר הנחשק, החליט השף לנער את האבק, סגר את המסעדה בקופנהגן והיגר יחד עם כל הצוות לטולום השמשית שבמקסיקו שם יצר תפריט חדש בתכלית. ב-2021 זכתה המסעדה המקסיקנית במקום הראשון בעצמה. 

בלי גיונים מיותרים: עוגיות באסקיות על שולחן עץ. צילום: Shutterstockבלי גיונים מיותרים: עוגיות באסקיות על שולחן עץ. צילום: Shutterstock

בלי גיונים מיותרים: עוגיות באסקיות על שולחן עץ. צילום: Shutterstock

The Fat Duck, בריי, אנגליה

השף של המסעדה הזו, זוכת הפרס לשנת 2005, הסטון בלומנטל, הוא הרבה מעבר למומחה בישול מולקולרי אלא ממציאן של ממש שהפך את המטבח למגרש שעשועים מלא בניסויים ויצירות מדעיות. על שמו רשומה שיטת בישול הסו-וויד (אטימת מזון בשקית אטומה והנחתה בסביבה עם טמפרטורה מבוקרת כמו אמבט מים למשל לפרק זמן ארוך) ומנות יוצאות דופן כמו גלידת ביצים ובייקון, דייסת חלזונות ועוד מתפריט שהוא "מפה למסע קולינרי". 

למי מכם ששואל את עצמו איפה (לעזאזל) נמצאת בריי, התשובה היא: שעה מלונדון. 

מטבח שהוא מעבדה קולינרית יצירתית. צילום: Shutterstockמטבח שהוא מעבדה קולינרית יצירתית. צילום: Shutterstock

מטבח שהוא מעבדה קולינרית יצירתית. צילום: Shutterstock

The French Laundry, יונטוויל, קליפורניה

המסעדה הזו ממוקמת באחד האזורים האהובים עלינו בעולם כולו – נאפה וואלי – וזכתה פעמיים בתואר הנכסף כמסעדה הטובה בעולם בשנים 2003 ו-2004. 
השף שלה, תומס קלר, נחשב לאחד המנטורים הגדולים של עולם הקולינריה בארה"ב וכמי שלקח את המטבח הצרפתי ויצר איזון מושלם בין קלאסי למודרני, צרפתי ואמריקאי, מעודן ושנון.

אם תבקרו במסעדה, תקבלו בכניסה קונוס ממולא בטרטר סלמון וכוס שמפניה שיחליקו אתכם להמשך חוויית 3 כוכבי המישלן. אגב, הצלחת המסעדה הביאו לפתיחת אחותה המוכרת Per Se בניו יורק הממושלנת גם כן בשלושה כוכבים. 

איזון מושלם בין קלאסי למודרני, צרפתי ואמריקאי, מעודן ושנון. צילום: Shutterstockאיזון מושלם בין קלאסי למודרני, צרפתי ואמריקאי, מעודן ושנון. צילום: Shutterstock

איזון מושלם בין קלאסי למודרני, צרפתי ואמריקאי, מעודן ושנון. צילום: Shutterstock

Osteria Francescana, מודנה

המסעדה האיטלקית זוכת הפרס לשנים 2016 ו-2018 כמעט ונסגרה לאחר פתיחתה עשור קודם לכן, לאור מחאת קהל הסועדים המקומי על האינטרפרטציות החדשות שנתן השף למנות קלאסיות איטלקיות כמו לזניה שבאוסטריה פרננסקה מורכבת מפסטה קראנצ'ית בשלושה צבעים, בשר ראגו קצוץ ביד ובשמל אוורירי מורכבים בקומפוזיציה מקורית.

המסעדה מלאה ביצירות אמנות עכשווית שרק עושים יותר חשק לבקר בבית הארחה שפתח השף באזור הכפרי אמיליה רומאנה ומציע ארוחת טעימות של 9 מנות כחלק מהשהיה. 

אינטרפטציות חדשות למנות קלאסיותאינטרפטציות חדשות למנות קלאסיות

אינטרפטציות חדשות למנות קלאסיות

 

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר, באינסטגרם ובפודקאסט במטוסי אל על.  

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורטופ 5

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: