אא

ניתוח פיננסי: תעשיית התעופה העולמית הפסידה כמעט 220 מיליארד דולר מאז תחילת הקורונה

חברות התעופה האמריקניות מתאוששות חזק במיוחד. ארבע מתוך חמש החברות המובילות לפי הכנסות 2022 הן אמריקניות. דלתא אייר ליינס בראש, ואחריה פדקס, אמריקן ויונייטד, ולופטהנזה משלימה את החמישייה הראשונה

התעופה האמריקנית מובילה. צילום: 123rf התעופה האמריקנית מובילה. צילום: 123rf

מאז תחילת מגפת הקורונה היה ברור שהמשבר העולמי ישפיע קשות על תעשיית התעופה. ההיקף המדויק של ההשפעה הקשה מקבל היום תוקף, כאשר האנליסטים של Cirium, החברה הבינלאומית לניתוח ענף הנסיעות, מפרסמים נתונים עדכניים.

החברה, שבסיסה בבריטניה, בחנה תוצאות פיננסיות של 18 חודשים במחקר זה, כאשר התקופה המדוברת כללה את כל 2021, כמו גם את ששת החודשים הראשונים של 2022.

בסך הכול, החברה מצאה כי הירידה בהכנסות חברות התעופה מאז החלה מגפת הקורונה הובילה להפסדים נטו בתעשייה בסך של כמעט 220 מיליארד דולר.

מנכ"ל Cirium, Jeremy Bowen, פירט: "ההפסד הנקי יורד משנה לשנה. בשנת 2020 הירידה בהכנסות תורגמה להפסדים נטו של 160 מיליארד דולר, ועוד 42 מיליארד דולר בשנה שעברה, וכמו כן הפסדים במחצית הראשונה של השנה הנוכחית מסתכמים בעוד כ-15 מיליארד דולר. אם ההפסדים של השנה עד כה לא יתקזזו באופן משמעותי, תעשיית התעופה תיוותר עם הפסד נקי כולל של כמעט 220 מיליארד דולר מאז תחילת 2020".

עוד עדכוני תעופה בפספורטניוז

ישיר לפורטו: חברת התעופה הישראלית חוזרת לפורטוגל

ריינאייר  לא עוצרת: המספרים של חודש נובמבר

Winter is here: מוסף תיירות החורף של פספורט

Cirium מציינת כי שנת 2022 החלה בצורה חזקה מבחינה פיננסית, ונרשמה עלייה של 70% בהכנסות. למרות שההכנסות עדיין לא מגיעות לרמות של טרום המגפה, עפ"י החברה, הם נמצאים כעת בטווח של 20% מהנתונים האלה.

עפ"י הניתוח של Cirium, חברות התעופה האמריקניות מתאוששות חזק במיוחד. ארבע מתוך חמש החברות המובילות לפי הכנסות 2022 הן אמריקניות. דלתא אייר ליינס בראש, ואחריה פדקס, אמריקן ויונייטד, ואילו חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה משלימה את החמישייה הראשונה.

החברות הגדולות בארה"ב השיגו השנה הכנסות שיא ורווח נקי כולל. אירופה לא רחוקה מאחור בהתאוששות הענף, כשהתנועה במערב אירופה הגיעה ל-95% מהרמות שלפני המגפה. התנועה במזרח אירופה נפגעה עקב המלחמה באוקראינה, וגם התנועה באסיה עדיין מדשדשת, בעיקר עקב המגבלות המתמשכות בסין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהאמריקן איירליינסדלתא אייר ליינסיונייטדcirriumפדקס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: