אא

לופטהנזה מחזירה לשירות את מטוסי הסופר-ג'מבו - איירבוס A380

ה-A380 הראשון יצא אתמול מנמל טרואל בספרד, בו היה מאוחסן מאז תחילת הקורונה, והגיע לנמל הבית של החברה בפרנקפורט. זהו הראשון מבין 4-5 מטוסי ענק, שיוחזרו לשירות לקראת קיץ 2023

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בשנה שעברה, בשיא משבר הקורונה, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, קרסטן שפור, אמר כי "ברור שה-Airbus A380 לא יחזור" נוכח המצב, והוסיף ש"שום דבר לא ישמח אותו יותר מאשר להחזיר את המטוס הענק לשמיים".

קרוב לוודאי שאתמול שפור היה נרגש ושמח, כשהסופר-ג'מבו הראשון של לופטהנזה חזר מהאחסון בספרד לנמל הבית בפרנקפורט, עדות להתאוששות משמעותית, העולה אף על התחזיות הקודרות של מנכ"ל קבוצת התעופה. 

האיירבוס A380 החוזר הראשון של לופטהנזה עזב את נמל התעופה טרואל בספרד, בו היה מאוחסן יחד עם מטוסים נוספים מאז תחילת מגפת הקורונה, ונחת בנמל התעופה של פרנקפורט אתמול בערב. המטוס הוא הראשון מבין 4-5, שעפ"י המתוכנן, אמורים להצטרף מחדש לצי לופטהנזה כדי לפעול בשיא עונת הקיץ העמוס של 2023.

המטוס החוזר הוא ה-11 מבין 14 מטוסי איירבוס A380 שנמסרו לחברת לופטהנזה ב-1 באפריל 2014. מאז הטיסה הראשונה שלו, המטוס צבר 28,377 שעות טיסה, ושווי השוק הנוכחי שלו מוערך ביותר מ-43 מיליון דולר.

כאשר המטוס מלא עד אפס מקום, הוא יכול לשאת יותר מ-500 נוסעים ב-4 מחלקות: אקונומי – 371, אקונומי פרמיום – 52, מחלקת עסקים – 78, מחלקה ראשונה – 8.

לופטהנזה, כאמור, מצפה ש-4-5 מטוסי איירבוס A380 יחזרו לשירות בקיץ הקרוב, ואולי היא תחזיר לשירות אף יותר נוכח הביקוש הגובר לטיסות.

עפ"י ההתפתחויות וקצב ההתאוששות והפריחה המחודשת של ענף התעופה, נראה גם כי הסופר-ג'מבו של איירבוס, ה-A380, שכבר הספידו אותו במשבר הקורונה, עשוי לחזור לימי הזוהר שלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהקרסטן שפורA380

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: