אא

למרות ההגבלות בסכיפהול: רווח תפעולי של 443 מיליון אירו ל-KLM ברבעון השלישי של השנה

KLM וחברת הבת טרנסאוויה, הטיסו יחד ברבעון הלפני אחרון של השנה, 9.5 מיליון נוסעים. גם בתחום המטענים רשמה החברה תוצאות מצויינות למרות שהקיבולת קטנה

KLM- צילום: 123rf KLM- צילום: 123rf

חברת KLM ההולנדית, מדווחת כי העלייה בביקוש לכרטיסי טיסה בקיץ הביאה לעלייה בהכנסות של החברה עד לרמות של 2019, למרות שהפעילה פחות טיסות עקב מחסור בצוותים בשדה״ת של סכיפהול באמסטרדם ולמרות הבעיות בשרשרת אספקת החלפים, מה שהוביל לכך שמטוסים בילו יותר זמן בהאנגר. כתוצאה מכך, מציינים בחברה הקיבולת ברבעון השלישי עמדה על כ-80% מזו בתקופה המקבילה של 2019.

כפי שפורסם בפספורטניוז, KLM נאלצה לנקוט בצעדים דרסטיים  כדי לתפעל את הטיסות, כמו הגבלת מכירת כרטיסי טיסה לנוסעים היוצאים מסכיפהול וביטולי טיסות. בחברת התעופה ההולנדית מציינים כי היא תמשיך לנקוט בצעדים אלה בתקופה הקרובה כדי להבטיח שכל נוסע שרכש כרטיס טיסה יוכל לטוס.

חברות KLM וטרנסאוויה, הטיסו יחד בסך הכל 9.5 מיליון נוסעים ברבעון השלישי. גם בתחום המטענים רשמה החברה תוצאות מצויינות למרות שהקיבולת קטנה.

״גורמים אלו הובילו לרווחים תפעוליים של 443 מיליון אירו ברבעון השלישי של 2022, בהשוואה ל-169 מיליון אירו ברבעון המקביל של 2021. ההכנסות עמדו על 3.236 מיליארד אירו לעומת 1.890 מיליארד אירו ב-2021״, מציינים ב-KLM.

בצד העלויות, KLM התמודדה עם עליות חדות ברבעון האחרון, בין היתר בשל מחיר הנפט הגבוה, האינפלציה, המחסור בשרשרת האספקה ​​והעלויות הקשורות בהזמנה מחדש ופיצוי נוסעים שנפגעו מבעיות האבטחה של סכיפהול שהחלו בחודש אפריל ושנמשכו עד חודש ספטמבר, העלויות הישירות לבדן הסתכמו בכמעט 70 מיליון אירו, יחד עם אובדן ההכנסות.

מריאן רינטל, מנכ״לית KLM אמרה על התוצאות: ״הביקושים לנסיעות חזקים מתמיד ואנחנו ב-KLM מאפשרים זאת לנוסעים. נתוני הרבעון השלישי באדיבות הלקוחות שלנו והעובדים של KLM, שעושים את עבודתם בנסיבות קשות. נקטנו במספר צעדים כדי להעניק ללקוחותינו יותר ודאות ולהקל על עומסי העבודה של העובדים, ואנו צריכים לראות את ההשפעות בתקופה הקרובה. במקביל, הצעדים הללו עולים ל-KLM הרבה מאוד כסף ומגבילים את מספר הטיסות שאנו יכולים להפעיל. אנחנו מקווים שזה ישתפר בקרוב מאוד ואנחנו עובדים קשה כדי שזה יקרה.״.

כזכור, בחודש ספטמבר, הנהלת נמל סכיפהול הודיעה כי תגביל שוב משמעותית את מספר הנוסעים היוצאים בחורף הקרוב, הודעה שקוממה את חברת KLM. חברות התעופה נאלצו, עפ"י הוראת הנהלת הנמל העמוס, לבצע צמצום של 18% במספר הנוסעים היוצאים עד סוף אוקטובר. מאוחר יותר חלה החמרה במגבלות, והנהלת הנמל הורתה לחברות התעופה לצמצם עד 22% במספר הנוסעים למשך כל עונת החורף, עד סוף חודש מרץ 2023. חברת KLM, שנמל סכיפהול הוא נמל הבית שלה, היא הנפגעת העיקרית מהגבלת מספר הנוסעים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: KLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: