אא

מישראל באהבה: הוענקה מתנת יום הולדת 700 לווילנה בירת ליטא

המתנה: עבודת אומנות אורבנית המוצגת על קיר בניין דירות בעיר העתיקה של וילנה. שגרירת ישראל בליטא: "היצירה משקפת את העושר, הצבע, היצירתיות ורוח התקווה האופיינית לישראל"

צילום: יח״צ צילום: יח״צ

שגרירות ישראל בליטא העניקה מתנה לעיר וילנה, בירת ליטא, לרגל יום הולדתה ה-700 ולרגל 30 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל לליטא.

המתנה היא יצירה שנוצרה על ידי זואי סבר, אמנית ילידת אוקראינה המתגוררת בישראל והועברה לקיר של בניין דירות בעיר העתיקה ברחוב Bazilijonų על ידי האמנים הליטאים: מרטינס איווינסקאס וויקטוריה סטאריגינה.

עבודתה של האמנית מסמלת את המשפט המפורסם של הרצל "אם תרצו, אין זו אגדה", שאותו השמיע כשדמיין את מדינת היהודים העתידית. ביצירה האורבנית ניתן לראות את המוטיבים של 3 הערים הגדולות בישראל - תל אביב, ירושלים וחיפה.

שגרירת ישראל בליטא, הדס ויטנברג סילברשטיין: "היצירה משקפת את העושר, הצבע, היצירתיות ורוח התקווה האופיינית לישראל".

ראש עיריית וילנה, Remigijus Šimašius: "תודה על מתנת יום השנה, שהעניקה השגרירות לכל אזרח ואורח וילנה, אני שמחה שהעירייה מתכננת מתנה גם למדינת ישראל - ועדת הזיכרון ההיסטורי של העירייה מחפשת כעת את הטוב ביותר שאפשר מקום לכיכר ישראל. כיום, ארץ האם של האמנים נלחמת על חירותה. זואי סבר ובני ארצה מאמינים בתוקף בניצחונה של אוקראינה, ואי אפשר להטיל ספק בנחישותם להילחם עד הסוף".

האמנית זואי סבר: "זה כבוד גדול עבורי שהציור שלי נתרם לעיר בשם ארצי, ישראל. אני חושבת שהבחירה בתמונה הזו היא מאוד סמלית, כי את היחס הזה אפשר לייחס לישראל, ליטא ואוקראינה. זה סיפור על אומה שוחרת חופש שאינה יכולה לחיות בעבדות"

Živilė Diavara, אוצר הגלריה לאמנות אורבנית "גלריה פתוחה", שהטמיע את הפרויקט: "זה היה יוצא דופן ואחת העבודות המורכבות ביותר של הגלריה הפתוחה, שכללה בתהליך לא רק עבודה משותפת של אמנים משתי מדינות, אלא גם סקאוטינג במיקום, הקהילה המקומית ומגוון רחב של אנשי מקצוע טכניים, מורשת ומקצוענים אחרים. לאחר אתגרים שונים, אנו שמחים וגאים מאוד יחד עם שגרירות ישראל לאחר שיישמנו את הפרויקט הייחודי הזה בליטא, אנו מאמינים שהוא ישמח ויעורר השראה בצבעיו ובמסר מעורר ההשראה הן לקהילה המקומית והן לכל תושבי וילנה ואורחי העיר. לרדוף אחר החלומות שלהם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ליטאוילנה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: