אא

יש זמן: הפעלת הטיסות הישראליות לטורקיה ממתינות לממשלה החדשה

הערכת גורמים המצויים בנושא: הממשלה הנכנסת תהיה מעוניינת לחגוג את התחלת הטיסות הישירות ההיסטוריות של חברות התעופה הישראליות לטורקיה ולכן התחלת הטיסות תדחה לפחות עד אמצע ינואר ואף מעבר לזה

בודרום, טורקיה. צילום: 123rf בודרום, טורקיה. צילום: 123rf

אחרי שסוגיית אבטחת הטיסות באה על פתרונה, חברות התעופה הישראליות: אל על, ארקיע וישראייר ממתינות כעת לאור ירוק להפעלת הטיסות הישראליות הישירות מישראל לטורקיה. אולם, נראה שהן תצטרכנה להמתין עוד זמן מה בשל חילופי השלטון בישראל, לכניסתה של הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו.

גורמים המצויים בנושא מעריכים כי הממשלה החדשה בוודאי תרצה ליהנות מפתיחת הטיסות ההיסטוריות לטורקיה ולכן חברות התעופה תצטרכנה להמתין עד להקמת הממשלה. על פי ההערכות, הטיסות תצאנה לא לפני אמצע חודש ינואר ואף מאוחר יותר. 

נזכיר כי חברות התעופה הטורקיות נהנות כל השנים מבלעדיות בקו.

באשר לסוגיית הביטחון נזכיר שמהצד הישראלי, כפי שפרסמנו בפספורטניוז, עובדים על הקמת חברה בטורקיה שדרכה יועסקו אנשי הביטחון הנדרשים להפעלת הטיסות, כפי שנעשה עם איחוד האמירויות - דבר  גרם בתחילה לשיבושים גדולים בהפעלת הטיסות. גם בטורקיה, כדי להפעיל את מערך האבטחה, נדרש לעשות זאת דרך חברה מקומית.

נזכיר עוד כי באחרונה, כפי שפורסם לראשונה בפספורטניוז, ישראל וטורקיה חתמו על הסכם תעופה הדדי חדש, שיאפשר פיתוח קשרי התעופה וטיסות ישראליות לטורקיה. 

נתוני נתב"ג ממשיכים להוכיח שטורקיה היא להיט מבחינת הנוסע והתייר הישראלי - היעד מספר 1 בטיסות מנתב"ג.

בחודש אוקטובר טסו בקו 277,844 נוסעים שעברו בנתב"ג ומהווים 13.92% מכלל הנוסעים.

מתחילת השנה טסו בקו 2.116,320 נוסעים, המהווים 13.46% מכלל הנוסעים שעברו בנתב"ג.

טורקיש איירליינס הטיסה מתחילת השנה בקו מת"א לטורקיה וחזרה 1.068,591 מיליון נוסעים המהווים 6.79% מכלל הטסים מנתב"ג ואילו פגסוס הטיסה עוד 657,053 נוסעים המהווים 4.17% מכלל הטסים.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהטיסות לטורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: