אא

הר הגעש הגדול בעולם התפרץ – התיירים מבקשים להגיע

לאחר התפרצות הר הגעש הגדול בעולם מואנה-לואה בהוואי בשבוע שעבר, מדווחים במדינת האי על עלייה בביקוש מצד תיירים להגיע קרוב ככל האפשר על מנת לחזות במאורע ההיסטורי

התפרצות וולקאנית. צילום: shutterstock התפרצות וולקאנית. צילום: shutterstock

לאחר התפרצותו של הר הגעש הגדול בעולם בהוואי – מאונה לואה (Mauna Loa) בשבוע שעבר, אירוע מכונן בקנה מידה היסטורי (הפעם האחרונה בה התפרץ ההר הייתה בשנת 1984) מדווחים בתקשורת האמריקאית על גידול ניכר בביקושים מצד תושבים מקומיים ותיירים מכל רחבי הגלובוס, השואפים להגיע הכי קרוב שאפשר אל ההר ולתעד מקרוב את ההתפרצות.

בתקשורת האמריקאית מדווחים על תושבים רבים בהוואי, כמו גם תיירים ברי מזל, שהתאספו יחד לאורך כל השבוע על הרים וגבעות הצופים אל עבר מאונה-לואה, כשהם מתארגנים עם כיסאות, שמיכות ואוהלים, כך על פי סוכנות הידיעות הבינלאומית ''רויטרס''.

ברשויות ההצלה והביטחון בהוואי טרם קיבלו החלטה באשר לפינוי אוכלוסייה או מבנים הסמוכים להר, שכן עדיין לא ברור מהו נתיב ההתפרצות ומידת עוצמתו (עוצמת הזרמים שנמדדה הגיעה נכון להיום עד למרחק של 8 קילומטרים).

עם זאת, שירות הפארקים הלאומיים בהוואי סגר כבר בחודש שעבר חלק מהפסגה לטובת ביקור תיירים, כחלק מאמצעי זהירות שננקטים, לצד אזהרה בפני אנשים הסובלים מקשיי נשימה, כאשר ההמלצה לגביהם הייתה להישאר במקומות סגורים, נוכח כמות האפר הגבוהה הנפלטת לאוויר.

הר הגעש מואנה-לואה מכסה כמחצית מהאי הוואי. הוא התפרץ בעבר יותר מ-30 פעמים מאז שנת 1843, עם זאת מאז 1984 נותר ''שקט'', חרף רעידות אדמה שונות שנרשמו בסביבתו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותבעולםארועים בעולםהר געש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: