אא

החוק הצרפתי להגנת הסביבה – איסור על טיסות פנים קצרות טווח

הנציבות האירופית אישרה את יישום החוק של ממשלת צרפת, ותיאסר הפעלת טיסות בין ערים צרפתיות, המחוברות ע"י רכבת בנסיעה של פחות מ-2.5 שעות

העיר נאנט. צילום: shutterstock העיר נאנט. צילום: shutterstock

האיסור המוצע ע"י ממשלת צרפת על טיסות פנים קצרות טווח אושר על ידי הנציבות האירופית. המשמעות של המהלך היא ביטול טיסות בין ערים צרפתיות, שכבר מחוברות באמצעות רכבת בנסיעה של פחות מ-2.5 שעות.

המהלך נכלל כבר במסגרת חוק האקלים של צרפת לשנת 2021. עם האישור של הנציבות, זוהי הפעם הראשונה שמהלך כזה מיושם על ידי מדינה חברה באיחוד האירופי.

בתחילה האיסור ישפיע רק על קווים, שפעלו בעבר בין נמל התעופה אורלי בפריס לערים: נאנט, ליון ובורדו, ובהמשך הוא יורחב.

לאחר שמדיניות הגנת הסביבה הזו אושרה לראשונה על ידי המחוקקים הצרפתיים אשתקד, איגוד שדות התעופה הצרפתיים (UAF) והסניף האירופי של מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI Europe) נאבקו בהצעת החוק, והובילו את הנציבות האירופית לבצע בדיקה מעמיקה, האם לאפשר בסופו של דבר את יישום המהלך, ואכן בסוף השבוע האחרון ביצוע החוק אושר.

סעיף שנכלל בחוק תקנת שירותי התעופה האירופית קובע כי מדינה חברה רשאית "כאשר יש בעיות סביבתיות חמורות... להגביל או לסרב לממש זכויות תעבורה, בפרט כאשר דרכי תחבורה אחרות מספקות שירות משביע רצון".

החוק אומנם התקבל כבר בשנה שעברה, אך ייקח זמן מה עד שהאיסור ייכנס לתוקף עקב ההליכים הבירוקרטיים הדרושים. האיסור על טיסות פנים קצרות בצרפת ייאכף למשך שלוש שנים, ולאחר מכן תצטרך הנציבות לבחון מחדש את החוק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתACI

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: