אא

בוקינג: יעדי התיירות החמים ביותר ל-2023

אתר Booking.com מציג: שלושה יעדים שוברי שגרה למטיילים שבינינו לקראת שנת התיירות הקרובה

בודווה, מונטנגרו. צילום: Booking.com בודווה, מונטנגרו. צילום: Booking.com

שנת 2022 היוותה ללא ספק שנת התאוששות ממשבר הקורונה עבור תעשיית התיירות הבינלאומית, שהצליחה לחזור אט אט לשגרה לאחר אחד מהמשברים הגדולים שחוותה מאז ומעולם. גם המטיילים והמטיילות בישראל חוו שנה מרתקת בה הצביעו ברגליים כשהם פוקדים את אתרי התיירות הפופולאריים ברחבי העולם.

לקראת שנת 2023 הבאה עלינו לטובה, ניכר כי הישראלים עתידים להמשיך ולחפש בשקיקה אחר יעדים חדשים במקומות קסומים בכל רחבי הגלובוס.

ממחקר שנתי שערך אתר Booking.com בנושא תחזיות ענף התיירות, עולה כי בהשוואה לאשתקד כ-70 אחוזים מהישראלים השיבו כי הם מעוניינים לצאת לחופשה במהלך השנה הקרובה, כאשר 78 אחוזים מתוכם הצהירו כי הם מעוניינים ''לצאת מאזור הנוחות'' ולגלות יעדים חדשים ומרתקים.

בקצב הסמבה: סאו פאולו, ברזיל

רבות נאמר ונכתב על ברזיל, ארץ שופעת אופטימיות ושמחה עבור התיירים הפוקדים אותה לאורך כל ימות השנה. כ-20 מיליון 'פאוליסטנוס' (הכינוי של התושבות והתושבים המקומיים) חיים כיום בסאו פאולו – מטרופולין מלא אנרגיה עם בתי קולנוע אמנותיים ותיאטרון ניסיוני. בתוך ג'ונגל הבטון הזה תיהנו מסצנת חיי לילה מדהימה עם מגוון מועדונים תת-קרקעיים, בהם אפשר לרקוד עד אור הבוקר.

בעיר ניתן למצוא מספר חוויות מוסיקליות מגוונו,  כמו למשל אטרקציית חווית סמבה ופגודה מסורתית המאפשרת לתיירים ליהנות ממופע סמבה חי. אם אתם אוהבים אוכל טוב, תוכלו למצוא בעיר שפע של ארוחות גורמה ולמעשה לגלות מדוע העיר נחשבת למרכז גסטרונומי בעל שם עולמי. בכל זאת, 9 מתוך 14 המסעדות עם כוכבי מישלן בברזיל ממוקמות כאן. יש הרבה מנות שכדאי לטעום, כמו למשל קושניה (coxinha), קרוקט מעוף מפורק ומטוגן, ופייז'ואדה (feijoada), תבשיל שעועית שחורה עשיר  – שני מעדנים שאפשר למצוא גם בתפריט של דוכני אוכל הרחוב.

כשהיסטוריה וטבע נפגשים: קאלאבאקה, יוון

העיר היוונית קאלאבאקה (Kalabaka) נמצאת במיקום מדהים בעמק תסליה (Thessaly Valley), בסמוך לאתר התיירותי מטאורה (Meteora). זוהי עיר של תצורת סלע מלכותית וביתם של כמה מנזרים אורתודוקסיים. העיר, שמוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נמצאת בגובה של 400 מטרים ונבנתה במאה ה-13 על ידי נזירים שחיפשו מקום להתבודד בסביבה הציורית. כיום, המנזרים האלה נראים כאילו הם תלויים באוויר על רקע יפהפה של גבעות בגוון ירוק עמוק. בשביל 57% מהישראלים אשר רוצים לחוות תרבויות שונות לחלוטין בטיול שלהם, היעד המיסטי הזה מציע אפשרות לצאת לטיולי הליכה בין נופים מעולם אחר.

אפשר להכיר את האזור לעומק בסיור שקיעה במטאורה ולגלות את ציורי הקיר היפים במנזרים ואת מערות הנזירים של באדובס (Badovas), מערות בנות אלף שנים. במהלך הסיור אפשר לחזות גם בנופים מדהימים של השקיעה על רקע העמק. לקאלאבאקה יש הרבה מה להציע מבחינה קולינרית. מדי יום שישי נפתח בה שוק תוסס, כאשר גם במסעדות מקומיות בהן ניתן לטעום מאכלים עשירים וטעימים כמו קציצות, מוסקה ותבשילים בבישול איטי. מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (Natural History Museum) שנמצא בעיירה מארגן אפילו סיורים לליקוט כמהין, שמלווים בטעימת פסטת כמהין טרייה ונהדרת.

הפתעה מהבלקן: בודווה, מונטנגרו

בסקר שערך אתר Booking.com עולה כי חמישית מהישראלים (20%) מציינים כי היו רוצים שתהיה להם את האפשרות לנוח על חוף הים במהלך הטיול שלהם. בדיוק לשם כך, עבור אלו  מכם המעוניינים לצאת לחופשה בחוף ולנוח מתחת לשמש וליד המים הצלולים, מומלץ לבקר ב-2023 בעיירה בודווה (Budva) שבמערב מונטנגרו.

בודווה ממוקמת על חוף הים האדריאטי, כאשר לאורך 35 הק"מ של קו החוף המפותל שלה, הידוע כריביירת בודווה, ישנה רצועה של חופים יפים עם חולות בצבע זהב. בבודווה אפשר להירגע על כיסאות נוח לאורך החופים וליהנות מנופים מהפנטים על טהרת הרים סלעיים ויאכטות מפוארות. מטיילים החפצים לצאת להרפתקה יכולים לטייל במפרץ בוקה (Boka Bay) במסגרת סיור לאי ממולה, למערה הכחולה ול'גבירתנו של הסלעים'. המשתתפים בסיור כזה יוכלו גם ליהנות משחייה ומשנורקלינג במערה הכחולה, ואפילו להיכנס למנהרה תת-ימית.

גם העיר העתיקה של בודווה מימי הביניים היא אתר חובה עבור המטיילים באזור. היא מוקפת בחומות אבן שנבנו על ידי הוונציאנים עם רחובות מרוצפים אבן ועם המון מסעדות מקסימות, בהן אפשר ליהנות ממאכלי ים טריים. עם רדת החשכה, בודווה מתעוררת לחיים עם עשרות ברים ומועדונים בהם אפשר לרקוד כל הלילה, המארחים לפעמים כמה מהדיג'ייז המפורסמים בעולם שמנגנים מוזיקת טכנו והאוס.

בודווה, מונטנגרו. צילום:  Booking.com.בודווה, מונטנגרו. צילום: Booking.com.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: