אא

"כשחברת תעופה אומרת אנחנו רוצים לעשות מהלך כזה וכזה וזה לטובתך, אני לא מאמין לחצי מילה"

כך אמר הבוקר (ד') יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, בשיחה אישית בוועידת ההתאחדות המתקיימת במרקש, מרוקו. "הייתי רוצה שהמעמד שלנו יהיה חזק. אני לא צריך להסתובב עם עורכי דין"

צילום: שלומי יוסף צילום: שלומי יוסף

הבוקר (ד') נפתח יומה השלישי של הוועידה השנתית של התאחדות סוכני הנסיעות במרקש, מרוקו.

צילום: שלומי יוסףצילום: שלומי יוסף

הוועידה נפתחה היום בשיחה עם יו"ר ההתאחדות, קובי קרני שדיבר על העבר וההווה של ההתאחדות באספקטים שונים.

צילום: שלומי יוסףצילום: שלומי יוסף

"ההתאחדות לא מתערבת בהחלטות משפטיות. איך גוף חלש שסובל מטראומת עבר בגלל הגבלים עסקיים, צריך להתמודד מול חברות תעופה שמחליטות מה שהן רוצות. ומה שהן לא יכולות להחליט בארץ הן מחליטות בחו"ל ואנחנו פה אפילו לא יודעים מה הם רוצים לעשות. ככה אנחנו עובדים".

עוד אמר, "הייתי רוצה שהמעמד שלנו יהיה חזק. אני לא צריך להסתובב עם עורכי דין. ניסינו להיות כמה פעמים מוגנים, הגנה חוקית, שגוף חלש יוכל להתמודד מול גופים חזקים, רגולטוריים מצד אחד וחברות ענק מצד שני. זה מגיע למצבים שלא נעים לי לספר, מבישים מבחינת התנהלות הדדית. אני מרגיש כשלון כשאנשים שואלים אותי למה אני צריך גוף כמו ההתאחדות ולשלם דמי חבר ולשכוח את שורת ההישגים של הענף. זאת הרגשה של כשלון".

צילום: שלומי יוסףצילום: שלומי יוסף

עוד אמר קרני, "לפעמים משנים איזה סעיף שאף אחד לא יודע ממנו ואתה עומד מול עובדה מוגמרת. כשחברת תעופה באה ואומרת אנחנו רוצים לעשות מהלך כזה וכזה זה לטובתך אני לא מאמין לחצי מילה. אני יכול למצוא דוגמה. תנו לנו את מה שאנחנו צריכים ולא יותר ממה שאנחנו צריכים".

קרני התייחס בדברים גם להקמת ה-BSP , "היה קונזנצוס כללי שזה כלי טוב ויכול להיות לטובת כל הענף. לא הייתי אז בתפקיד רשמי באותה תקופה. צריך היה לבדוק את זה לעומק. איש לא העלה על דעתו את הכוונה הזדונית לקחת את הכלי הזה ולהפוך אותו מקור רווח לחברות תעופה. מרגע שהכלי הזה התקבל הוא נועד אך ורק של גביית כרטיסי טיסה. הכלי הזה ייעל את העבודה אבל כמות הכסף שיוצא מהשוק הזה של קנסות על כרטיסי טיסה, קשה לעלות על הדעת ואת זה היה אפשר למנוע. נלחמים נלחמים ולפעמים נכשלים. זה הפך לנורמה וזה קשה. מערכת היחסים כדי לאזן את התמונה בכל זאת עברנו משבר קורונה. החל ברגל שמאל מול יאט"א".

כהישג של ההתאחדות, קרני דיבר על השיפור במעמדו של הסוכן שקיבל ביטוי חזק מאוד בקורונה. "הבג"צים שהגשנו נגד הממשלה לגבי סגירת השמיים וכניסת תיירים לארץ. לא נתנו לנו שמץ שנזכה. עדיין חברות תעופה שביטלו את העמלות. איך בכלל אפשר להתנהג ככה".

בנושא מע"מ על כרטיסי טיסה אמר, "איש לא האמין שלא יהיה מעמ על כרטיסי טיסה. מחזור טיסות כ-4 מיליארד דולר לשנה, מעמ לצורך העניין כ 200 מיליון דולר לשוק. כשמגיעה בוחטה כזאת לענף אז צריך גוף כמו ההתאחדות".

באשר למשרד התיירות אמר, "כמו שהמשרד נראה אנחנו יכולים להסתדר בלעדיו. אין היגיון שתיירות יוצאת נמצאת במשרד הכלכלה ותיירות נכנסת במשרד התיירות. אין היגיון".

זאת ועוד, את דעתו הידועה של קרני על ראשי לשכת התיירות הנכנסת השמיע גם בוועידה, "לשכת התיירות הנכנסת היא לשכה בזויה. לא הצטרפו לבגצים. לא שמענו מהם מילה מלשכה שמייצגת ציבור שלם. הם חברים בהתאחדות, צריך להעיף אותם קיבינימט. צריכה להיות נשיאות אחת. אין היגיון להפריד בין נכנסת ויוצאת".

לסיום, "עברנו את הקורונה נעבור גם את המשבר הנוכחי (מלחמה באוקראינה ועוד)".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות סוכני הנסיעותקובי קרני

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: