אא

שלא יעבדו עליכם: כך תתנהלו כלכלית בחו''ל

שימוש באשראי במסעדות ובמוקדי האטרקציות השונים, בירור מעמיק של שערי החליפין היציגים בטרם תמירו כספים בצ'יינג' ועד להכנת תקציב מדויק שישרת אתכם נאמנה לאורך כל החופשה. ''פספורטניוז'' עם מספר טיפים שיסייעו לכם להתנהל נכון כלכלית במהלך השהות מעבר לים. לקרוא ולהפנים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

קשה להתעלם מיוקר המחייה אשר מכביד על יותר ויותר ישראלים ומאלץ אותם לחשב אחר כל שקל פעם אחר פעם. אמנם כמות התיירים מישראל הפוקדת יעדים שונים ברחבי העולם לצרכי נופש, עסקים או כל מטרה אחרת גדלה בשנים האחרונות (על אחת כמה וכמה מאז נפתחו השמיים לאחר הסרת מגבלות הקורונה) אך עדיין גם מי שנמצא בחו''ל מעוניין לא פעם לנהל את סך ההוצאות בצורה אחראית ושקולה, על מנת להימנע מכאב בכיס.

"פספורטניוז'' גאה להציג לפניכם מדריך שימושי עם כמה טיפים שנועדו לענות בדיוק על הצורך הזה – לאפשר לכם להתנהל נכון מבחינה כלכלית, להימנע מהוצאות מיותרות ומי יודע, אולי אף לחזור מהחופשה עם עוד כמה שקלים.

העדיפו להשתמש באשראי

נגמרו הימים בהם נדרשנו לפאוצ'ים לא אופנתיים עם ערימות מזומנים מתחת למכנסיים, או צורך להפקיד כספים בכספת שבמלון. כמעט כל עסק שמכבד את עצמו (מסעדה, מלון, אטרקציות ומוקדי תיירות) מקבלים כרטיסי אשראי. ברובם אף תוכלו לשלם ישירות באמצעות הסמאטרפון שלכם.

שימוש באשראי יאפשר לכם גם ''להישאר עם היד על הדופק'' ולעקוב בצורה מדויקת אחר ההוצאות שביצעתם. מומלץ לנהל טבלת תקציב מסודרת במחשב או בסמארטפון, אותה תמלאו מדי יום בסך ההוצאות שביצעתם. כך תוכלו לוודא על מה הוצאתם את הכסף ולבצע התאמות ושינויים בסדרי העדיפויות בהתאם לשיקולי תקציב או כל שיקול אחר.

בודקים השערים היציגים עמלות ההמרה

זו יכולה להיות אחת מעוגמות הנפש הגדולות ביותר של תיירים בחו''ל. אתם זקוקים למזומן ושמים פעמיכם אל עבר הצ'יינג הקרוב למלון או לשדה התעופה. לעיתים תכופות, בשל חוסר תשומת לב או חוסר ריכוז, אינכם שמים לב לשער החליפין של המטבע לו אתם זקוקים או לחילופין לא מעורים בעמלות שגובה אותו צ'יינג. התוצאה עשויה להיות כואבת במיוחד ולגרוע מכם סכומי כסף לא מבוטלים במעמד ההמרה.

אז מה עושים? נצלו את הסמארטפון שברשותכם ובדקו התחילה באינטרנט מהו השער היציג העדכני לאותו יום. בנוסף, אל תתביישו לשאול מראש את המוכר מהי עמלת המרת החליפין שעתידה להיגבות מכם. רק לאחר שתבינו במדויק מהו הסכום שתתבקשו לשלם, תוכלו לקבל החלטה האם להשתמש בשירותי הצ'יינג או שמא לחפש אחר מקום אחר בו תחליפו את כספכם.

נותר לכם כסף מקומי? אל תמהרו לבזבז אותו!

נשארתם עם כסף מזומן מקומי? אחת ההנחות הרווחות בקרב לא מעט תיירים לאורך השנים הייתה כי ''חבל להיתקע עם הכסף'' וכי כדאי לבזבז אותו בטרם ההגעה ארצה. במידה ומדובר בכמה מטבעות קטנים או בסכום כסף לא גדול, אכן מדובר  בהחלט החלטה נכונה. אלא שמנגד, במידה ונותר לכם כסף משמעותי יותר (כל אחד על פי ראות עיניו ויכולתו הכספית) ההמלצה היא להמיר אותו בחזרה מיד עם ההגעה לארץ, ובעיקר לא להתפתות לבזבז אותו בדיוטי פרי או בחנויות המזכרות המקומיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרכנות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: